Søgning på: hitlers tale. Resultater: 19761 til 19780 af 59860
-
Hvad er en algoritme og en logaritme...?
ForumindlægHej Vi har fået vores første undervisning i algoritmer og logaritmer, men jeg har ikke rigtigt forstodet noget af det..? Nogen der vil være lidt mere pædagogiske eller firekantet og forklar mig det..? :) -
ikke engang
ForumindlægHej alle. Hedder det ikke engang eller ikke en gang hvis man nu fx siger han har ikke engang spist. Jeg bliver lidt i tvivl, for tænker på engang som dengang/engang. Louise -
Analyse af Isprinsessen - Camilla Läckberg
ForumindlægHejsa :) Er der nogen der sidder inde med en analyse og fortolkning af bogen, Isprinsessen? Jeg er gået rimelig meget i stå med, hvordan man skal fortolkes, og hvad man bl.a. kan komme ind på? Håber på hjælp hurtigt! -
Test
ForumindlægHay Er igang med at forberede mig til en fransk test. Min lærer har bedt os øve på "jouer à...,jouer de...." men jeg aner ikke hvornår man skal bruge hvad.. - Nogle der kan hjælpe På forhånd tak:) -
Apartheid, hvorfor?
ForumindlægHej.. Man kan finde mange ting om Apartheid, men jeg kan ikke finde HVORFOR, de hvide fik magten. Hvordan kan det være de gjorde det når, der var flere sorte end hvide? -
kan det passe
Forumindlæg.. at denne er korrekt? og hvis ikke please så forklar hvad fejen er.13/2x = -15/2x = -15/2:13/2= -15/2*2/13 = -30/26 = -15/13 x = -15/13 -
rigtigt?
Forumindlæger den her rigtig?= x(7/8)=-1/4kan det passe at den giver = -2/7??? -
GABA
Forumindlæghej opgaveformuleringen er her: https://www.lectio.dk/lectio/11/LektionPage.aspx?lektionid=1428418432&week=372006opgave 5..rød fluesvamp.søger hjælp på spørgsmål b):hvilken funktion har GABA-receptorerne i synapserne i centralnervesystemet.synapserne er forbindelserne mellem nervenes endepunkter ... -
Kemi aflevering - aspartam
ForumindlægHej alle.Jeg har denne opgave for:aspartam bruges som sødemiddel i sukkerfri sodavand. Det smager 160 gange så sødt som almindeligt sukker (sucrose). Molekylets formel er C19H18N20.a. Beregn aspartams molekylmasse.b. Hvor meget vejer 1,56 mol aspartam?c. Hvor stor en stofmængde er 10 mg aspartam?... -
fællesnævner for 2/7, 3/2, 1/3=?
Forumindlægfællesnævner for 2/7, 3/2, 1/3? Evt. Metode til at beregne dette? -
FSA Færdighed
ForumindlægEr der nogen der har en FSA færdighedsregning med b.la. et spørgsmål med DMI, hvori et af spørsmålene er, hvor mange graders forskel der er inden for en uge. -
DOMK spørgsmål
ForumindlægHej Allesammen.Jeg har et mindre problem. Jeg har en opgave, som jeg ikke rigtigt kan få hul på.Jeg har et skema hvori der står DOMK, samt ændring i afsætning henover en måned.Hvordan filen finder jeg VO ud fra det?Jeg skal lige gøre opmærksom på at jeg ikke ved hvad KO er og derfor kun kan regne... -
Aftaleret
ForumindlægHeysa!Er der en der vil tjekke min besvarelse på en kortere opgave vedr. aftaleret? Hvis ja, vil jeg sende opgaven til dig. Den vil ikke blive lagt ud. -
Atommasse eller molarmasse
ForumindlægSidder helt og kommer i tvivl.Hvis vi for eksempel tager Kr-85, så slår man op i Databogen og ser, at molarmassen er 83,80. Atommassen for Kr-85 er 84,91252 u.Jeg plejer godt nok at bruge molarmassen, når der skal findes stofmængde evt., men blev nu alligevel i tvivl om hvilken jeg skal bruge.Hvo... -
oversættelse i præteritum og imperfektum
ForumindlægJeg har problemer med en oversættelse i præ og imp.Eks. på sætning:...hvor en betjent sagde til dem, at det måtte være et tabt pas. -
Strømmen
ForumindlægEr der nogen der har et bud på hvilke formel jeg skal bruge til at løse denne opgave: Der passerer en ladning på 29 C gennem et tværsnit af ladningen på 4,5 min. Du skal beregne strømmen I. Jeg vil blive glad for noget hjælp- -
HJÆLP TIL ENGELSK
ForumindlægGodaften Jeg tænkte på om nogen ville se på en opgave jeg har lavet i engelsk. Bare give lidt respons og rette fejl jeg har overset. Tak på forhånd -
Resistanse. Hjælp(Jeg har bedt om hjælp i lang tid nu)
ForumindlægOpgaven lyder: I en bil er Startsmotoren og hver af de to forlygtepærer forbundet parallelt med akumulatoren. Akumulatorens elektromotoriske kraft er ξ = 12 V. Vi regner med at dens indre resistans er Ri = 0,02Ω. Vi ved når forlygtepærerene lyser er resistansen for hver af de to pærer ... -
Hjælp til at indsætte a og b
ForumindlægOpgave 2a-b2= Når a=3 og b=4 -
eksponentiel finktion
Forumindlæghvordan løser jeg -0,1x^2+17x-300=0 ??
