Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 19761 til 19780 af 31467
-
FSA
ForumindlægHej..Jeg tænkte på om der var nogen herinde der havde en facitliste eller vidste hvor man kunne finde en til FSA. Kender ikke årstallet på denne her. Men den handler om et Gartneri. -
Hvad betyder isolerer mht. mat?
ForumindlægJeg ved ikke helt om jeg tænker rigtigt, men betyder ordet "isolerer" at finde x, eller hvad? -
Engelsk komma
ForumindlægHvor skal der komme i følgende engelske sætning ? Eller skal der fjernes et komma? The author, Simon Singh, an admiringly author and journalist whose work in a great extent contains mathematics. -
Matematikaflevering
ForumindlægHej. Jeg står ret meget i tidsnød, mht. opgaver i skolen. Jeg kan ikke nå at lave denne aflevering, og ved det måske vil give et "dårligt" indtryk af mig - "hvorfor laver han den ikke bare selv"-agtigt. Det haster lidt. Tak på forhånd! -
Elektriske felter
ForumindlægEn elektron befinder sig 0,1 nm fra en proton. Bestem såvel størrelsen af den elektriske kraft, som størrelsen af gravitationskraften, der virker mellem de to partikler. Kan nogen hjælpe mig igang? -
Facit, skalarprodukt og determinant
ForumindlægEr der en smart funktion, så jeg kan få fremhævet resultatet af en opgave? Eksempelvis: \begin{align*} ... t&=\frac{-(\sqrt{3}-1)}{2} \vee t=\frac{\sqrt{3}-1}{2} \end{align*} Jeg har prøvet med to gange \underline, desuden med \textbf, men editoren brokker sig gevaldigt over begge dele. Er de... -
Gennemsnit
ForumindlægHvordan finder man gennemsnittet her? -
Leksikon
ForumindlægHvis jeg har en cd-rom med lademanns mulitmedia leksikon, må jeg så medbringe den til dansk skriftlig imorgen?? Nogle der kan være behjælpelige med det?På forhånd tak:-) -
Sinus, cosinus og tangens
ForumindlægHejJeg vil blive meget glad, hvis der var nogle som gad give mig nogle eksempler på brugen af henholdsvis sinus, cosinus og tangens og eventuelt også henvise til en internetadresse.Jeg har nemlig lidt svært ved at se hvornår man bruger de forskellige begreber.På forhånd tak:-) -
Analytisk plangeometri
ForumindlægJeg har en opgave som jeg er helt tom på. Jeg har tegnet de 5 ligniner ind i koordinatsystem hvor de danner en femkant. y = ½x + 2½ y = -½x - 1 y = x + 3 y = 3x-4 y = -2x + 4 jeg skal nu finde arealet af femkanten, samt vinklerne inden i den? Er der en som er god til de... -
mundtlig eksamen...arhhhg!
ForumindlægHej... jeg har et problem...Jeg skal til mundtlig eksamen, og jeg ved ikke, hvordan man gør...Hvad skal man starte med, og hvilke ting kan man tale om?I have no idea?!?PLEASE HELP ME.... -
Underrum
ForumindlægEr der nogen her, der kan give mig en forklaring på hvad et underrum er? ikke nogen fin matematisk definition, for det har jeg selv i mine bøger, men med ord?Kan godt regne med det, men kunne være temlig rart at vide hvad det egentlig er...Håber der er nogen der kan hjælpe!Tak -
Udeblivelse af eksamen i 9. klasse?
ForumindlægHej brugere på studieportalen. Vi står som familie i en rigtig dårlig situation. Mine forældre fylder begge 50 i april og som en overraskelse har mine bedsteforældre bestilt en rejse til hele vores familie. Vi står nu i den dårlige situation, at min bror som går i 9. klasse, skal til eksamen 2 da... -
Mat-eksamen - hvordan?
ForumindlægEr blevet lidt i tvivl om, hvordan man egentlig bør læse op til mat! Jeg tænker umiddelbart, at man bare læser pensum igennem, forstår det helt og så kører beviserne en masse gange, så man er nogenlunde sikker i dem? Gør man sådan?:)Gode idéer? -
Kombinatorik
ForumindlægEn vaffel med tre forskellelige kugler, og valget de tre kugler blandt fem slags is. Så får vi forskellelige slags is (uordnet uden tilbagelægning): Er det rigtigt ? -
"Uddannelseskartotek"
ForumindlægHej alle!Håber I har haft en ligeså dejlig sommerferie som mig!Jeg er lige startet i 2.g og er så småt ved at begynde at tænke over hvad jeg egentlig skal bruge gymnasiet til. Tror måske mit gennemsnit ville blive løftet hvis jeg vidste, hvad jeg skulle bruge det til.Derfor spørger jeg jer, om I ... -
fritid på videregående uddannelser???
ForumindlægJeg vil gerne høre de/dem som læser på en videregående uddannelse på universitet, dtu eller ingeniørhøjskolen, om hvor mange timer i har ca. om ugen, og hvor mange timer i i gennemsnit bruger på lektier på dagen. Hvordan er det med lektiermængden? Er det meget meget hårdt? Har man fritid i weeken... -
sandsynlighedsregning
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der kan hjælpe mig med disse som handler om binomialfordelt stokastisk variabel.1) en terning kaste 3 gange a) bestem sandsynligheden for at man 1,2,3 i denne rækkefølge.b) at man får 1,2,3 i en eller anden rækkefølge. og 2) ved en flervalgsprøve er der til hvert spør... -
Cirklens ligning
ForumindlægHey!!!!JEg har brug for hjælp til at få denne ligning:x^2+y^2-2x-10y+21=0til at være opbygget sådan:(x-a)^2+(y-b)^2=r^2MEn jeg ka ikke finde ud af det..Hjælp så er i søde! -
Et valg.
ForumindlægHej alle. Jeg går iøjeblikket på stx men jeg overvejer stærkt og flytte over på HTX, hvordan er det og gå på HTX ?
