Søgning på: afsætning b eksamen. Resultater: 19781 til 19800 af 114307
-
Ligning
ForumindlægHar brug for hjælp til at lave en ligning ud fra nogle oplysninger - det handler om mængde og pris og skal finde funktionen for afsætning! Man afsætter i øjeblikket 10.000 stk.til 780 kr. pr. stk. Ifølge analyser vil salget ved en pris på 450 kr. være 22.000 stk. Afsætningsfunktionen beskrives ve... -
Omvendt funktion
ForumindlægPrisen for p(x) som funktion af afsætningen x er givet ved forskriften p(x)=0,5x+500 bestem P-1(2000) og forklar betydningen af denne.. y=0,5x+500 y-500=0,5x 2y-1000=x 2x-1000=y P-1(x)=2x-1000 P-1(2000)=2*2000-1000=3000 Da x var afsætning før og p(x) prisen, så må 3000 betyde at man får 3000... -
Kapacitetsomkostninger spørgsmål
ForumindlægHej har et spørgsmål til en opgave som jeg er lidt usikker på.. det lyder sådan "Hos Skolebogen A/S der producerer lærebøger til de ældste klassetrin i folkeskolen, har man konstateret, at ved en produktion på 20.000 stk. udgør kapacitetsomkostningerne pr.stk (KE) kr. 24. De samlede kapa... -
Hjælp til matematik emneopgave!
ForumindlægHej folkens, håber i vil hjælpe mig med disse opgaver. Antag, at prisen pr. kg for en bestem var som funktion af afsætningen i kg er givet ved forskriften f(x)= 400 -0,1x for x Antag endvidere, at prisen pr. kg som funktion af udbuddet i kg er givet ved g(x) =0,10x + 70 for Tegn grafe... -
Hjælp til valg af modeller i analyse
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg sidder her og er igang med analysen i min SRP Jeg har fagene Afsætning/Samtidshistorie og skriver om Danske Spil Hvor jeg i min problemformulering får spørgsmålet: Analyser konsekvenserne af Danske Spils rolle i Danmark i dag. Jeg har meget svært ved at se hvilke Afsætnin... -
Forslag til brug af matematik i tværfaglig opgave?!
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive opgave af fagene afsætning og matematik, og min "case" er Normal.. Ift. afsætning anvender jeg segmentering, vækststrategi, værdikæde osv men jeg skal have matematik ind over os - jeg har deres vækst sat ind i en statistik men hvordan hulen kan jeg ellers br... -
Omsætningsfunktion
ForumindlægJeg skal have lavet en omsætningsfunktion, men jeg er meget i tvivl om hvordan man skal gøre og hvilke tal der skal bruges. f(x) = −0,1x + 2000 hvor x angiver efterspørgslen i stk. og p(x) prisen i kr. Hvis vi lader x være afsætningen i stk., kan vi lave en funktion f(x), der angiver oms... -
Gode råd til Dansk (retskrivning + læsning)
ForumindlægHej "studies" Er der nogle her der kan give mig gode råd til - dansk, retskrivning og læsning??? Jeg skal til eksamen i det i morgen!! :-O - Tak på forhånd!! -
Reducering
ForumindlægHej folk på studieportalen Kan i hjælpe mig med den her opgave? Det ville være guddommeligt :) P=(a+b)a+a+b / a2(a+1)-b2(a+1) -
Hvordan?
ForumindlægNogle gode råd til, hvordan man får en rigtig GOD karakter til geografi eksamen? -
Potensfunktion - ligefrem og omvendt proportionalitet.
ForumindlægHej! Jeg håber en lige kan hjælpe mig her op til eksamen. I forhold til at spørgsmål om potensfunktioner, skal jeg gøre rede for ligefrem og omvendt proportionalitet. Og jeg må indrømme at jeg er lidt på bar bund i forhold til proportionalitet begrebet, og hvilken betydning dette har for en pote... -
Matematik færdighedsprøve
ForumindlægHejsa! Jeg skal i 9.klasse her efter sommerferien. Jeg er rigtig nervøs af at tænke på de eksamer vi får. Jeg har et spørgsmål, hvad for nogen emner skal vi op i, i matematik færdighedsprøven, altså hvad for nogen opgaver kommer der i færdighedsprøven? :/ -
Engelske vendinger, sayings og andet blær! ;)
ForumindlægHej:) Jeg laver denne tråd så vi kan dele rigtige engelske vendinger, ordsprog eller andet blær man kan pynte sin stil med på fredag til eksamen:) Håber på at se mange svar.. og pøj pøj til alle på fredag! :o) -
Gør rede for hvordan egenskab nedarves
ForumindlægJeg læser til eksamen og skal besvare følgende spørgsmål: gør rede for hvordan egenskab nedarves. Hvad ville i foreslå? min umidelbare tanke er meiose - kønscelledeling, men er lidt i tvivl om noget andet junne gå ind under dette spørgsmål. Håber nogle kan hjælpe :) -
Differentialligninger
ForumindlægHej SP! Jeg har svært ved at forstå nedenstående. Hvad skal jeg sige til den mundtlige eksamen? Det ville være dejligt hvis det kunne forklares med detaljer, så jeg forstår det :) Du skal specielt gøre rede for sammenhængen mellem regneforskrift og differentialligning. Tak på forhånd -
Optimering - hjælp
ForumindlægHej (: Jeg skal op i mdt. matematik her om et par dage, og jeg mangler at få løst en selvvalgt opgave om optimering. Det ville være en stor hjælp hvis der var en, som havde en opgave om optimering, som han/hun ville forklare mig, så jeg kan bruge den til min eksamen. På forhånd tak ! -
fusion fission
Forumindlægjeg skal til eksamen i morgen og prøver lige at få de sidste ting på plads, mit problem er at jeg ikke kan finde ud af hvorrfor der opstår energi under fusion? nogen der kan hjælpe? -
pH - Citrat opløsning
Forumindlæghttp://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/110518_kemiA.ashx Nogen der kan hjælpe med opgave 3b ?? -
Opgave
ForumindlægNogen, der kan hjælpe mig med opg. 2 i: http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130820_Gl_Matematik_A_stx_140813.ashx -
Opgave
ForumindlægHej Hvordan løser jeg opgave 1 i nedenstående link? http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130820_Gl_Matematik_A_stx_140813.ashx
