Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 19781 til 19800 af 153574
  • værdier?

    Forumindlæg
    Hejsa.. Har en opgave som jeg gerne vil have hjælp til. Har prøvet at tænkt, men synes ikke rigtig at der er nogen løsninger.. Nogen der evt. kan hjælpe?? En familie af funktioner har forskriften f(x,a)=x^4+ax^2, hvor a tilhører (krøllede e-tegn) R. Tegn nogle grafer af forskellige værdier af ...
  • Reducér HJÆLP !

    Forumindlæg
    Nogen der vil hjælpe mig med at Reducér. ? ( Tak på forhånd) 1. (a + b)^2 – (a +b)(a – b) – 2b(a – b) 2. (2a + b)^2 – 3a (a - 2b) – 10ab 3. (x - y)^2 + 3y (x – 3y) – x ( y + x)
  • Hjælp!!!!

    Forumindlæg
    En eksponentielt aftagende funktion er givet ved f(t)=100*e^-0.2*t a) Bestem halveringskonstanten. hvordan gør jeg det er helt lost.
  • bevis for log papir- ret linje

    Forumindlæg
    udtrykket log f(x)= log(a)*x+log(b) er log ike det som der er med til at fortælle at en eksponentiel funktion er ret på et enkelt logaritmisk papir?
  • Hastighed

    Forumindlæg
    Jeg kender funktionen for accelerationen til tiden, a(t). Nu bliver jeg så spurgt om hastigheden til en bestemt tid, t. Nogle som ved hvordan jeg regner hastiheden? :)
  • Differentiering?

    Forumindlæg
    Opgaven lyder: Om en funktion med regneforskrift f(x)=ax+sin(x), oplyses at f'(0)=7 Bestem tallet a. Hvordan gør jeg det???
  • Udregn ved hjælp af kvadratet på en toleddet størrelse

    Forumindlæg
    Her er det (v*A^2+5T)^2 Jeg ved at ligningen er kvadratet på 1. led + kvadratet på 2. led + det dobbelte produkt, men hvad skal man gøre med det v?
  • Løsning af ligning

    Forumindlæg
    Jeg har en ligning U = aL+b som der skal byttes om på så L og ikke U kan blive udregnet. Hvordan gør man? U = 20 a = -0,12 L = ? b = 29
  • Reducering af brøk

    Forumindlæg
    Det er sikkert indlysende, men kan simpelhen ikke få denne her reduceret. Så hvis nogen vil skrive hvad man gør ville det være super :-) (8a^3 * b * a^-2)/((2b)^2)
  • Men En dag var han væk.

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg søger lidt hjælp til at sige: "Men en dag var han væk". Altså i betydningne forsvundet.. Mit bud: Mais un jour il a desparu.. :) På forhånd Tak
  • differentialkvotient

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart op i matematik eksamen, men har et bevis, som jeg har svært ved at forstå. Beviset er for F(x)=a*x^2. Er der nogen, som kan hjælpe mig med dette? PÅ forhånd tak.
  • blodtype

    Forumindlæg
    Hej Jeg har et problem med blodtyper, altså hvordan kan det være at det kan lade sig gøre at en person har blodtypen AB, når Antigen A har antistoffer mod Antigen B
  • Løgneren (3.årsopgave)

    Forumindlæg
    er der nogen ude i det ganske danske land, som har en 3.årsopgave liggende om Martin A. Hansens Løgneren? ville gerne låne en til at hente lidt inspiration til min kommende 3.årsopgave.
  • 2. gradsligninger

    Forumindlæg
    bestem de tal a for hvilke L=Ø x2 + ax + 4 = 0 nogen der kan forklare eller vise udregningen.? x2 = i anden
  • Find værdien. Nogle som har en metode til at løse sådan en?

    Forumindlæg
    Hej "venner" jeg har en opgave som jeg skal løse som lyder sådan: Find værdien af A og B, når: A + B = 169 A : B = 12 A * B = 2028 og A - B = 143 Håber virkelig nogle har en metode til en løsningen :D
  • Vektorer opg.2007 og 2009

    Forumindlæg
    HeyJeg har ret mange problemer med nedenstående opgaver. Det kunne være rart hvis nogle vil hjælpe mig lidt.Opg 2.007 i 1 årigt a-niveau: Om to vektorer, vektor a og vektor b, gælder at LÆngden af vektor a=3 , længden af vektor b=5 og vinklen(vektor a,vektor b)=60. Beregn Længden af vektora - vek...
  • Aalborg: Lektiehjælp/pensumhjælp til Mat/Fys tilbydes

    Forumindlæg
    Hej mit navn er Frederik. Jeg er uddannet Cand.Scient i Matematik og med sidefag i Fysik i 2009. Jeg har mere end 3 års erfaring i at undervise i både Matematik og Fysik på Universitetet og i Gymnasiet. De unge som jeg har undervist har altid opnået gode resultat, idet jeg sætte en ære i at de ...
  • NV- Opgave

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder nu og skal til, at begynde på min nv - opgave. Jeg skal op i NV-geografi og fysik. Titlen på opgaven er ”Vulkaner og det geologiske kredsløb – forklaret vha. fysik og naturgeografi”. Jeg skal fortælle om emnet med udgangspunkt i det eksperimentelle arbejde i N...
  • tilbydes lektiehjælp i Mat/Fys

    Forumindlæg
    Hej mit navn er Frederik. Jeg er uddannet Cand.Scient i Matematik og med sidefag i Fysik i 2009. Jeg har mere end 3 års erfaring i at undervise i både Matematik og Fysik på Universitetet og i Gymnasiet. De unge som jeg har undervist har altid opnået gode resultat, idet jeg sætte en ære i at de ...
  • Aalborg: Lektiehjælp i Mat/Fys tilbydes

    Forumindlæg
    Hej mit navn er Frederik. Jeg er uddannet Cand.Scient i Matematik og med sidefag i Fysik i 2009. Jeg har mere end 3 års erfaring i at undervise i både Matematik og Fysik på Universitetet og i Gymnasiet. De unge som jeg har undervist har altid opnået gode resultater, idet jeg sætte en ære i at d...