Søgning på: matematik a. Resultater: 19781 til 19800 af 157347
-
dumpet mat c
Forumindlæghej jeg har lige taget en hf på 2 år hvor jeg var så uheldig at dumpe matematik på c niveau. jeg fik 00 både mundtlig og skriftlig desværre skal jeg bruge matematik c niveau på min uddannelse, mit spørgsmål er kan jeg tage matematik på c niveau igen når nu jeg har dumpet eller er min eneste mulig... -
Differentialregning og funktioner
ForumindlægHej. Jeg er igang med at forberede mig til mundtlig Matematik B eksamen, og har lidt svært ved nogle opgaver. Nedenfor er et af dem. Nogle der kan hjælpe? Har sat flere op på min side hvis man er en haj til Matematik! :) -
Antal eksamener, hvilke puljer osv.
ForumindlægHej! Jeg er kommet lidt i tvivl om hvor mange (og hvilke) eksamener man skal op i, i henholdsvis 1.-, 2.- og 3.g. Jeg har Samfundsfag på A, Engelsk på A og matematik på B som linje. Derudover har jeg tysk fortsætter på B, biologi på C, fysik på C og mediefag på C. Er det rigtigt for... -
Bud på bøger til SRP!?
ForumindlægSom det fremgår af overskriften, søger med henblik på min kommende SRP relevante bøger til mit emne. Jeg har valgt at skrive om differentiellignigen og dens anvendelse indenfor mekanikken (sandsynligvis noget omhanelnde fjeder i væsker og dæmpede svingingninger), med hovedvægt på Mat A. Jeg skriv... -
Terminsprøver
ForumindlægHej, jeg en 8.klasses elev der vil vide, hvordan man kan forberede sig til terminsprøverne som fx. dansk, matematik, engelsk og de andre naturfag nogen der har tips. Ps. det mit første år Tak på forhånd. -
Finde resterende værdier i trekant-system
ForumindlægJa - beklager den lidt kringlede overskrift, men håber det giver mening i det lange løb. Jeg er i gang med at regne på et system der kan simulere marionet-dukker, og jeg er løbet ind i et problem. Jeg kender positionen på eksempelvis hånden og skulderen på en figur, men skal have indplaceret ove... -
Kloge ord
ForumindlægHej..Skal op den 13. juni(1. g), og har styr på mit C-nievau stof..Så jeg vil spørge, hvad i kan anbefale man supplerer med... Fx noget på A-nievau..Har i nogle hjemmesider eller links, vil dette også være helt kanon..Mit pensum: Fysiologi, Sexologi, Økologi, Neorobiologi, (Mad)..Takker.. -
matematikprogrammer etc?
ForumindlægHej Alle,Jeg er lige begyndt på Mat A-niveau og leder efter et godt computerprogram, der giver træning og øvelse i at regne opgaver - så jeg er forberedt til fingerspidserne til Xamn.Er der nogen kender et sådant program eller har andre forslag til hvordan man bedst kan forberede sig til eksamen?... -
Tage hf enkeltfag om
ForumindlægHar lige et spørgsmål. Er der nogen som ved om man kan tage hf enkeltfag om? Jeg har en hf eksamen fra tidligere, og har i de sidste halve år taget mat fra b til a via fjernstudie, mit spørgsmål er så, om man kan tage dette forløb om, hvis man vælger ikke at gå til eksamen, eller eksempelvis du... -
matmatik
Forumindlæghar løst den opgave men ved ikke om de er retige grafen for den linær finkitin f(x)=3x+b går gennem punktet p(1,-4) bestem tallet b. mit svar er b=y-a xopløftet i 1 b=-4-3*1 b=7 er de retiget lavet -
Privatlærer lektiehjælp
ForumkategoriHer kan du annoncere efter en privatlærer til privat lektiehjælp i fx matematik, fysik, kemi, dansk, engelsk eller et andet fag. -
Udvikling - gennemsnitlig levetid
ForumindlægHej derude! Jeg sidder fast i en opgave i matematik, som jeg på ingen måde forstår. Jeg ved ikke hvordan jeg skal regne mig frem til svaret. Opgaven lyder sådan: Udviklingen i den gennemsnitlige levetid (middellevetiden) for danske kvinder kan for årene efter 1995 med god tilnærmelsesvis ... -
find værdien af
Forumindlægjeg skal vel bruge at ln(a^b)= b ln a men kan ikke få det til at give 1/2 er der nogle som kan hjælpe ? :) -
Vinkelhalveringslinje
Forumindlæghej jeg har vinklerne A= 27 B = 35 C = 118 a = 11 b = 14 c = 21,5 Mit spørgsmål er, hvordan bestemmer jeg længden af vinkelhalveringslinjen fra C? Håber i kan hjælpe mig :-D -
Fordoblingskonstants bevis.
ForumindlægHej alle kloge matematik folk, jeg står i et stort problem med min matematik eksamen. I et eksamenspørgsmål lyder det sådan: "Bevis, at hvis er et punkt på grafen for en eksponentiel sammenhæng så er også et punkt på grafen." I det samme spørgsmål skal man bevise det almindelige be... -
Mat. fremlæggelse
ForumindlægHej! Imorgen skal jeg fremlægge en opgave i matematiktimen, men jeg forstår slet ikke hvordan jeg skal gøre. Er der nogen derude som kunne tænke sig at hjælpe med en god pædagogisk gennemgang ville jeg blive rigtig glad. Jeg er nemlig ikke særlig dygtig til matematik, men vil gerne prøve at g... -
Cosinus/sinus?
ForumindlægHej...Min opgave er nem, men j r desværre ik så god til matematik...jeg har en trekantABC..følgende er opgivet:B=23,3AC=3,1Hc(højden fra C)=1,9Jeg skal finde følgende:ACBC=aAB=careal af trekanten ABC...Hvordan regner jeg dem, altså hvilken formler skal jeg bruge til de forskellige? -
Stor hjælp til prøve uden hjælpemidler vil være dejligt.
ForumindlægJeg har her et opgaveark fra i sommers til prøven uden hjælpemidler i matematik. Jeg vil gerne bede nogen af jer se om i kan løse dem, eller evt fortælle hvordan de forskellige ting bliver løst, så jeg kan skrive det ind i mine noter så det bliver lettere. Håber i giver jer tid til det. Opgaven... -
Haster - skal til eksamen imorgen.
ForumindlægHej alle. :-) Jeg skal til eksamen imorgen og ved ikke hvordan denne brøk skal forkortes: x^2-9/3x+9 Jeg ved jeg skal bruge kvadratsætningerne men hvordna det fungere og skal regnes ved jeg ikke, jeg håber der sidder nogle der er fygtige til matematik der vil hjælpe mig. Mange tak. ps, jeg vil g... -
Vækstmodeller
ForumindlægHey gutter og gut-inder. Jeg har lige et mundtlig eksamens spørgsmål til matematik C igen: "Gør rede for, hvordan man kan analysere et datasæt for om det passer på en bestemt vækstmodel. - og gør rede for, hvordan man kan bestemme variabelsammenhæng." Jeg er blank!!!:S nogle der kan ...
