Søgning på: matematik a eksamen. Resultater: 19781 til 19800 af 178710
-
differentialregning (Bestem tallene a og b)
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave: Funtionen f er givet ved: f(x)=x^3+x^2+ax+b Det oplyses at: f'(-2)=7 og f(-2)=-1 a) Bestem tallene a og b?? på forhånd tak -
En populationsvækst - differentialligninger, Vejen til Matematik A2, Opgave 318, Side 245. (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 318. En populations vækst kan beskrives ved differentialligningen: 1 dN ----- • ------- = 0,028 - 0,0038 • t N d t Her er N antallet af individer i populationen målt i tusinder, og t er tiden målt i døgn. a. Bestem den relative væksthastighed e... -
Hvad kan man blive ved en samfundfag A og engelsk A studieretning?
Forumindlæg??? :-) jeg overvejer at vælge den Har i selv prøve den? -
bestem tallene a, b og c
Forumindlæget andengradspolynomium f er bestem ved f(x) = ax2 + bx + c det oplyses, at f har nulpunkterne -2 og 4, samt at f(1) = 4,5 bestem tallene a, b og c sidder virkelig fast og kan ikke komme videre... plis hjælp! det haster virkelig meget -
Biologi eksamen - nervesystem
ForumindlægHej Jeg har netop været oppe og trække nervesystem til min 24 timers eksamen i biologi. Udover en masse figurer jeg har fået, er der også vedlagt en artikel. Artiklen omhandler alkohol og anæstesi som dybest set har fokus på hvordan alkohol påvirker cellen (cellemembranen). Men der er så mange ke... -
Fysik og Kemi eksamen
ForumindlægHey alle. Jeg skal op i fysik og kemi i 9. klasse her om en måned, og jeg stinker til det. Først og fremmest har jeg aldrig rigtig forstået hvordan en fysik og kemi eksamen foregår, da jeg ikke synes at forstå den måde vores lærer forklarer det på. Jeg ved man skal skrive en disposition og lave ... -
kreativt produkt til eksamen
Forumindlæghej, jeg vil høre om nogle har en god ide på hvad man kan lave som kreativt produkt til religion eksamen. Udtrukket emne: Islam Delemne: Islam og kristendommen Problemstilling: Hvordan ser Islam og kristendommen på hinanden, og hvilke betydninger har det for vores hverdag? dette er de ting jeg... -
Termodynamikkens hovedsætninger - eksamen
ForumindlægHej Er der nogle, som kan foklare termodynamikken hovedsætninger og forklarer formlerne enkeltvise? Jeg forstår ikke det jeg kan finde på andre hejjemsider, så måske lidt nemmer foklaret? Har virkelig brug for hjælp til foklaring af disse begreber indenfor et forsøg, som hedder ''... -
Bestem afstanden fra punktet A til linjen
ForumindlægA(4 , 3) er et punkt i planen. En linje l i planen er bestemt ved, at den går igennem punktet A og har normalvektoren (2,1) . En anden linje m i planen er bestemt ved, at den ligeledes går igennem punktet A, og at den er ortogonal på l. a) Bestem en ligning for hver af linjerne l og m. l&... -
HJÆLP! Matematik FSA maj-juni 2005
ForumindlægHar brug for hjælp! Er der nogen der har fsa matematik opgaven maj-juni 2005?? Det er den med tv-programmer, regional programmer osv. Håber der er nogen der kan hjælpe mig!.. Tak. -
Termin - Forberedelse, Matematik
ForumindlægPå Torsdag skal jeg til Terminsprøve i matematik. Jeg er pænt dårlig til faget, og kunne godt bruge nogle tips eller et godt råd til hvordan man kan forberede sig... 1000 tak på forhånd! -
f(x)=b*x^a
ForumindlægOpgave 6 Funktionen f (x)=b⋅ x^a opfylder, at f (2)=12 og f (4)=96. a) Bestem tallene a og b. Dvs at jeg kender to x og to y-værdier, men jeg ved ikke hvordan jeg skal beregne a og b? -
Differentiering af A(r)=6r-3πr^2
ForumindlægHej Jeg sidder her med denne opgave: "Bestem r, så metalstykkets areal bliver størst muligt". Jernets areal: A(r)=6r-3πr2 Først differentieres A(r) vha. TI-Nspire. Dette giver: A'(r)=0 Hvad gør man så?? kan det passe at det giver 0?? Håber i kan hjælpe mig :) -
a og b's betydning
ForumindlægHvad er a og b's betydning når der er hhv. lineær vækst, eksponentiel vækst og potens vækst ?? Jeg håber, der er en, der kan hjælpe!? :-) -
2. gradsligning (finde a,b og c)
ForumindlægHej Jeg har nogenlunde fundet ud af at udregne 2.gradsligninger, men kan ikke finde a,b og c: x^2 +x − 12=0. -
Beregning af a i en given 2. gradsplynomium
ForumindlægHej!! Spørgsmålet lyder: Forskriften: f(x) = ax^2+2x-4. Har Toppunkt på x-aksen. Jeg skal finde a. Hilfe bitte! -
Matematik: c-niveau..hjælp
ForumindlægHey, jeg er helt blank så ville høre om der er nogen der kan gi' mig et par hints til at komme i gang med den nedenstående opgave..1) I en bestemt person produceres der varme med effekten 84 W ved stofskifteprocesserne.Hvor længe varer dte før der i personen er produceret 100 kj?personens var... -
Notater til Kemi A eller B-niveau?
ForumindlægHejsa...Der er vel ikke nogen derude der sidder inde med nogle notater til kemi A niveau (Svarer vidst nogenlunde til B niveau) fra 2.g som de har lyst til at dele?!? Eller ligeså godt en god formelsamling...Har ingen e-mail, så ville være dejligt hvis nogen eventuelt gad at oploade dem... -
Biologi C eksamen 2010
Forumindlæghejsa. jeg skal afslutte faget biologi c, og har været så uheldig at trække faget. er der nogle derude som kan fortælle mig hvad der er smart at fortælle inden for: - dyre og planteceller - kost, sundhed og fysisk udfoldelse - infektionssygdomme/ sundhed - sex, sex sygdomme osv - genetik - øk... -
Hjælp til blæk matematik for 8.
ForumindlægHej der er en opgave i mit blæ-matematik som jeg har svært ved nogle der kan hjælpe?? Central Park er new yorks grønne åndehul. Parken har et areal på 340 ha (1kektar = 1ha = 10.000 m2) Parken er fem gange så lang som den er bred. Hvor lang og hvor bred er Central Park? Håber der er nogle der kan...
