Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 19821 til 19840 af 52678
-
Formodstand for en resistor
ForumindlægHej Jeg har en opgave hvor jeg får at vide, at der er lysdioder med U=2,1 V og I=20 mA som skal tilsluttes til et 9 V-batteri. a) Hvad er det største antal lysdioder i seriekobling, der kan tilsluttes til batteriet? Jeg har beregnet, at der kan tilsluttes 4 lysdioder i seriekobling. 9/2,1=4.... -
FSA maj 2010 Matematiks problemregning!
ForumindlægHar brug for noget hjælp til en forklaring af dette: Jeg skal forklare et tilfældigt lag i en pyramide med centicubes. 1. lag = 1 cube. 2. lag = 9 cubes. 3. lag = 25 cubes. 4. lag = 47 cubes. osv. håber i forstår hvordan den er opbygget, alle lag er kvadratiske. jeg bruger denne ligning til at ... -
rettelse
ForumindlægHej, jeg mangler den sidste opgave for idag, så kan jeg sove trygt, er skide træt, mangler bare lige at få den rettet.Håber virkelig der en der har et par minutter.(Dansk-Tysk) 9) Gulvene var blevet meget snavsede 10) Skolen var blevet ringere 11) Vi var ikke blevet tilfreds 12) Prisen var blevet... -
hjælp til 13 små sætninger
ForumindlægHej er der nogle der lige vil se denne oversættelse igennem? - Vi har om konjunktiv, men synes ikke,at nogle af sætningerne peger på det. Men her er de: 1. Jeg foretrækker, at du kommer alene 2. Han vil have, at jeg skal vise ham kirken 3. Det er vigtigt, at du forstår 4. Han bad os om at ringe... -
Ret fejlene i følgende sætninger, og forklar dine rettelser på dansk. Der er kun én fejl i hver sætning. Skriv den korrekte sætning og forklar dine rettelser.
Forumindlæghej alle:) jeg har skulle rette de her sætninger og forkare hvorfor det er som det er og det har jeg så gjort , men problemet er bare for mig at rettelserne ligger lige for så gør det per auto og kan ikke forklare "reglerne" er der ikk nogen som kan hælpe.? forkert: 1. The boy which liv... -
Små sætninger - VIGTIGT
ForumindlægNogen som vil rette mine små sætninger fra dansk til tysk. Dansk: 1. Han har båret hende gennem livet. 2. Katten har fanget en mus. 3. Priserne er ikke steget. 4. Fuglen er fløjet. 5. Han har skudt både sin mor og sin far. 6. Jeg har drukket for meget kaffe. 7. Børnene havde spist kagen. 8. Har ... -
Små rettelser - fremtid
ForumindlægNogen der vil rette de få sætninger her - omhandler fremtid. 8-A 1. Hun er her ikke [i] næste uge. 2. Jeg er sikker på, at brevet er her i morgen. 3. Jeg lover dig, at du får pengene i morgen. 7. Vi begynder i morgen. 8. Hun rejser snart fra byen. 9. Vi får regn på søndag. Engelsk: 1. She will... -
Oversættelse
Forumindlæg1. Jeg sidder i toget. 2. Han svarer på spørgsmålet. 3. Günther Grass har skrevet en bog om kærlighed. 4. De havde intet tag over hovedet. 5. I denne bog fortæller forfatteren sin historie. 6. Frau Schmidt kunne ikke deltage i konferencen. 7. På denne måde kan vi løse opgaven. 8. Han sti... -
Rettelse - få sætninger
ForumindlægNogen der vil rette fra dansk til engelsk Dansk: 1. Vi har fået nye møbler. Er de ikke smukke? 2. Vores nabo havde givet os mange gode råd, før vi købte dem. 3. Vi kunne måske have lavet dem selv, hvis vi havde haft det rigtige værktøj. 4. Ja, det er en interessant nyhed. 5. Havde I alle de p... -
oversættelse fra dansk til spansk
ForumindlægHej Allesammen. Jeg har lavet nogle oversættelser, og ville bare blive rigtig glad hvis der var nogle der ville tjekke dem :) 1. Oversæt følgende sætninger fra dansk til spansk: 1. Det er en dansk ko. - Es una vaca danésa. 2. Det er et meget ungt firma. - Es una firma mocito 3. En indianerlandsb... -
den korrekte form...engelsk...
Forumindlæghejsa håber at der lige er en der kan tjekke om det er rigtigt det jeg har lavet:opgaven går ud på følgende; indsæt den korrekte form(adjektiv/adverbium) af ordet i parentes:1. The young man shouted angryly at the policeman(angry).2. he stumbled blind towards the door(blind).3. He bought a really... -
Et par linjer
Forumindlæg1) Jeg vågner altid tidligt om morgenen. Me despierto siempre a las primeras horas de la mañana. 2) Hvornår står du op? ¿Cuándo tu despiertes? 3) Øh, en gang imellem står jeg meget sent op. Pues, a veces me levanto muy tarde. 4) Hvad laver Fernandito i skolen? ¿Qué hace Fernandito en la escuel... -
Vektorer i rummet
ForumindlægHej folkens! Jeg har en række opgaver til vektorer i rummet, som jeg simpelthen bare ikke kan finde ud af! - Jeg ligger syg efter en operation, og kan derfor ikke søge hjælp ved min lærer eller med studerende. øv! Jeg håber derfor nogle herinde kan hjælpe mig på vej med opgaverne - hvis du/I ku... -
Matricen komplekse egenværdi
ForumindlægMatricen A=. 8 4 -5 1 9. -1 1 6. 2 B= 49 -5 19 ?= 3 1)Vis, at den komplekse vektor v = i 1 1 Er en egenvektor for matricen A , og angiv den tilhørende egenværdi 2. Vis at tallet ? er en egenværdi for matr... -
Vektorer med en ubekendt
ForumindlægOpgave 3. lyder: Linjen l har ligningen l: -3x+2y+7=0 a) Bestem koordinatsættet, hvis x = -1 Der indsætter jeg ind i ligninge og finder y, og det fik jeg til y = -7/5 el. -1,4 Derfor lyder koordinatsættet C = (-1 ; -7/5) b) angiv en normalvektor for l Det har jeg allerede fra min ligning:... -
Fra præsens til perfektum :)
ForumindlægJa, som overskriften lyder! Har haft lidt problemer med denne opgave desværre... Håber du vil hjælpe :) 1. Hamburg gefällt ihm gut → Hamburg hat ihm gut gefallen 2. Hamburg klappt aber nicht → Hamburg hat nicht geklappt 3. Dann fährt er nach Dortmund→ Dann hat er nach Dortmund g... -
A-niveauer fag på STX
ForumindlægHej allesammen :) Jeg tænkte på, om der er nogen der ved hvor mange A-niveau fag man MAX på have på STX? NU tænker jeg ikke skema mæssigt, men om det er muligt at have over 6 a-fag og om bonus bliver regnet med? Tak på forhånd -
NV-eksamen! -.-
ForumindlægHeej allesammen! jeg skal op til nv imorgen.. jeg ville spørge om der er var nogen som kunne fortælle mig konkret hvordan sådan en eksame foregår.. og hvis i har nogle gode råd vil jeg mere end gerne høre dem! taktaktak :) -
facitliste.....
ForumindlægTja det kan jo godt være at I alle sammen er klar over det..... men der findes en facitlist til kemibøgerne af Helge Mygind på www.haase.dk -
Kl 00.00
ForumindlægHej hvad skal I op i? Alle 2.g´er???Jeg skal op i engelsk,geografi og historie årsprøve...
