Søgning på: fysik projekt. Resultater: 19821 til 19840 af 20689
-
Lys - og lydbølger
ForumindlægOhøj! Jeg vil gerne vide, om der er en/nogle, der kan forklare mig, hvor at lyd opfører sig som bølger, hvor at lyd kan beskrives vha. bølgelængde, frekvens osv. En anden ting jeg håber at der er en der kan svare på, er hvordan at vi kan se lys fra solen. Jeg ved, at i kerneprocessorne inde i so... -
pH i syre og base ??
ForumindlægHeeej :) er der nogen kan forklar mig om pH i syre og i base ?? Og på forhånd Tak :) -
tryk, gas
ForumindlægEn gasflaske med oxygen opbevares i et værksted ved temperaturen 18 °C, hvor trykket i flasken er 21,3 MPa. Under en brand i værkstedet stiger temperaturen i gasflasken til 320 °C. a) Hvilket tryk er der i gasflasken ved denne temperatur? hint til at løse ovenstående opgave søges -
AT-talepapir (SOS)
ForumindlægHej, er der nogen af jer, der har tid og lyst til at kigge mit talepapir igennem for huller? Evt. give mig feedback på hvad jeg kan gøre bedre, hvad jeg har gjort forkert og hvad jeg kan forberede mig på til dialogen. På forhånd tak! -
Matematik på Økonomistudiet?
ForumindlægJeg vil lige høre om hvad for en form for matematik der er på økonomistudiet, har prøvet at søg på nettet, men kunne ikke finde noget, så håber nogen kan sige det. På forhånd tak. -
energi
ForumindlægEn kaffemaskine på 1200W brygger en kande kaffe på 1,2 liter. Hvad koster dette? -
(I,U)-karakteristikken
ForumindlægHej, er der nogen, der kan hjælpe mig med de to opgaver vedhæftet? -
Mange bøger på STX?
ForumindlægHej. skal starte på STX næste skoleår, vil bare spørger om man får mange bøger på gym, og skal man købe ting selv på gym - altså bøger? Tak på forhånd -
Tandlæge, men for lavt snit
ForumindlægHej alle brugere, med mit diplom i hånden, kan jeg nu se, at mit gennemsnit ligger på 8,2 hvilket i sig selv ikke er nok til at jeg kan læse til tandlæge efter sommer - pga. adgangskvotienterne. Jeg har hørt, at man kan søge ind gennem kvote 2, hvor det ikke er snittet, der har den afgørende ro... -
Ledige pladser - hvis du ikke kom ind.
ForumindlægHej alle Hvis du nu modtager et nej den 30 juli, så husk de ledige pladser - du kan læse mere om dem her på ug.dk http://www.ug.dk/flereomraader/maalgrupper/videregaaende_uddannelse/ledige_pladser.aspx På SDU kan du f.eks. tage et på de helt nye uddannelser, som mange ikke har fået øje på endnu... -
Medicin
ForumindlægHej! Jeg er netop blevet student i år og er gået ud med et snit på 9,5.. Jeg overvejer at læse til medicin på Århus Universitet, men ved de har et forholdsvist højt snit; 10,1 i 2010.. Hvis snittet er uforandret eller stiger, hvilke andre muligheder har jeg så for at komme ind? Har hørt man kan ... -
Tour de France-regning
Forumindlæghttp://blog.tv2.dk/mikkelcaroe/entry377743.html Et blogindlæg fra sidste års Tour. Spørgsmålet lyder: Hvordan regnede han det ud? (de ca. 429 meter) -
Differentialforklaring
ForumindlægHej alle. Hvis man skal bruge ca. 5 minutter til at redegøre for begrebet "differentialekvotien", hvad skal man så fortælle ? Hvad betyder begrebet egentligt? Jeg har skrevet om tangentshældning, sekantshældning og 3 trins-regl - men jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare i "kor... -
Hej dejlige mennesker kan i ikke rette min selvbiografi, så er i dejlige :))
Forumindlæg- Kan i ikke give mig en karakter efter! - Kan i ikke bedømme mig så i søde - tak forhånd! -
Rettelse
ForumindlægHej, nogen der vil læse igennem og se om der er fejl Det er en andens opgave, som jeg skulle kigge på, men jeg er selv dårlig til engelsk Martial Arts Many martial arts have military origins, but practiced as sports, using sporting rules. Martial art has its origins in military origin an... -
Hastighed opgave
ForumindlægGodmorgen :), Jeg har vedhæftet selve opgaven. Kan det passe at jeg skal bruge formlen v^2=v0^2+2*a(x-x0) i opg a?, hvor v0 er starthastighed, og og v^2 er sluthastighed. Jeg ved bare ikke hvad massen de 200 kg skal bruges til. Jeg kan heller ikke se, hvordan massen skal bruges i opg b. -
Separation af de variable
ForumindlægJeg har fået en opgave, hvor jeg skal redegøre for metoden separation af de variable og give et bevis for metodens gyldighed? Hvad menes der med redegøre? Er det sætningen for metoden? Og så skal jeg givet et bevis for metodens gyldighed, hvordan gør jeg det? Mange tak på forhånd! -
Termisk energi
Forumindlæghar prøvet at lave følgende spørgsmål men føler det er helt forkert: Vi opvarmer et kobber lod fra 21? til 96?. Loddets masse er 0,500 kg. Bestem loddets varmekapacitet hvis 260 J (14,4 kj) energi tilføres. - E = m * c * (delta) t 14,4 kj = 0,500 * c * 75t (satte den i solve på maple), c... -
nyttevirkning
Forumindlægnogen der kan forklare mig hvorfor nyttevirkningen ikke er på 100%? Alt ville hjælpe, henvisninger til sider, eksempler...alt.... tak på forhånd -
Studievalgs-dilemma
ForumindlægJeg er en pige på 19 som lige er gået ud af gymnasiet her i '11. Jeg påbegyndte mit studie uden sabbat år, noget jeg bestemt ikke fortryder. Jeg læser lige nu international virksomhedskommunikation. Sagen er blot at studiet ikke lever helt op til mine forventninger når det gælder et drømmes...
