Søgning på: matematik a. Resultater: 19821 til 19840 af 157347
-
Bevis toppunktsformlen
ForumindlægHej ppl. jeg skal til matematik B-niveau på torsdag og skal måske bevise toppunktsformlen. Er der en der kan hjælpe med at bevise den? Og gerne ud fra andengradspolynomier? -
I et koordinatsystem er givet punkterne
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til denne opgave i matematik. Opgaven skal løses vha. TI Nspire. Jeg har vedhæftet en fil med opgaven, håber i kan hjælpe. -
y=ax+b
Forumindlæghar en opgave jeg ikke kan finde ud af. Hos en bestemt vognmand kan man købe stabilgrus. Nedenstående tabel viser sammenhængen mellem mængden af stabilgrus og den samlede pris inkl. Kørsel. Stabilgrus (m3) 4 14 Samlet pris (kr.) ... -
Siden b? Cos, Sin, Tan
ForumindlægHvordan finder jeg siden b når jeg keder a som er 7 og c som er 5 skal jeg ikke bruge Sin(A)=a/c men hvordan skriver man det på lommerengeren?? -
studieretning?
ForumindlægHejjjj Hvilken studieretningen har/havde du, hvad har du tænkt dig at studere/hvad studerede du efter gym? Og endeligt hvorfor valgte du lige netop den studieretning? Har du fortrydt det? -
Stamfunktion til f
ForumindlægMatematik uden hjælpemidler! Hej, jeg har lidt problemer med at løse denne opgave i hånden. Håber i kan hjælpe. En funktion f er bestemt ved f(x)=4x^3-6x Bestem en forskrift for den stamfunktion til f, hvis graf går gennem punktet P(1, 3) -
Statistik
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe? Jeg vil gerne vide, hvad jeg skal udføre.. da jeg ikke helt ved, hvad jeg skal gøre. For at kunne sammenligne 2 klasser i matematik fik klasserne samme prøve, hvor der maksimalt kunne fås 20 point. De enkelte resultater ses her: A-klassen: 12, 13, 8, 16, 10, 10, 12,... -
Funktioner
ForumindlægHej Kunne godt bruge lidt hjælp til en opgave i min matematik-aflevering. Opg. 5003 Tabellen viser sammenhørende værdier af temperaturen T (målt i C°) i en fryser og holdbarheden D (målt i døgn af en rullepølse, der opbevares i en fryser. Temperatur T -25 -20 -15 -10 Holdbarhed D 280 154 91 4... -
Middeltal af intervaller?
ForumindlægJeg har fået an aflevering for i Matematik og ved ikke helt om opgaven er rigtig besvaret, den lyder sådan: Intervaller: 150-160 160-170 170-180 180-190 190-200 Frekvens: 16% 24% 44% 4% 12% a) Bestem middeltallet for højdefordelingen i klassen. De oprind... -
En sætnintg!
ForumindlægHej er der nogen der kan oversætte denne sætning til dansk? Har ikke fået noget gloseark da jeg ikke var i skole i dag, så har lidt svært ved det:/ in urbe princeps habitat et imperat -
Sværhedsgrad på HA Almen
ForumindlægHey Jeg går på 3. år på HHX, og går lige PT, og overvejer min fremtid. Er kommet frem til at HA, kunne være en mlighed for mig. Det lyder spændene, og eftersom jeg har en ide om at blive selvstændig landmand, på en større gård, syntes jeg den passer godt. Hvis eksamenerne går vel til sommer, tr... -
Medicin..
ForumindlægHej, Jeg vil meget gerne ind på medicinstudiet når jeg er færdig med gymnasiet (afslutter pt. 2g.), men gik for et par dage siden sort til kemieksamen og fik 7, i modsætning til mine to tolvtaller i årskarakter (ny skala). Generelt har jeg rimelig høje karakterer (med undtagelse af tysk som jeg ... -
Eksponentielle vækst
ForumindlægHej folkens Jeg har fået denne opgave, som jeg ikke rigtgi forstår Når en vanddråbe rammer en vandoverflade, dannes der kortvarigt et nedslagskrater, der har form som en halvkugle. Ved hjælp af et højhastighedskamera har man fundet sammenhørende værdier af vanddråbers nedslagsenergi og nedslags... -
Enkeltfagsprøve 2002 Eksamen "hurtigt
ForumindlægHej jeg leder efter Højre Handelseksamen Handelsskolernes Enkeltfagsprøve 2002 Matematik Niveau A hvis der er nogen der har den om de eventuelt kunne scanne den og e-mail til a[email protected] i DAG!! -
Link til tidligere eksamenssæt??
ForumindlægHey. Er det et sted hvor man kan se tidligere år's skriftlige eksamens opgaver for A niveau i matematik? Kan i evt. stikke mig et link? -
TI-89 søges
ForumindlægHej ;) Jeg er meget interresseret i at købe en TI-89, da jeg skal have matematik på a-niveau. I kan kontakte mig her eller på min mail: cool_martina6@hotmail.com hurtigst muligt, tak! På forhånd mange tak. -
Læse op på fag
ForumindlægHej jeg vil gerne studere bygningsingeniør, men jeg har ikke matematik A og fysik B som jeg er nødt til at læse op på? Er jeg så nødt til at betale for undervisningen eller? -
Forberedelsestid i mat?
Forumindlæghey.. ja som overstående siger, kunne jeg godt tænke mig at vide hvor lang tids forbedrelse man har til den mundtlige studenter eksamen i matematik (ét årrig a) -
Kan man hæve?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg havde matematik på B sidste år, og har hævet det op på A-niveau. Tæller mine karakterer fra forrige år stadig? det frygter jeg nemlig. -
SRP
ForumindlægHej derude! Er der nogen der kende nogen til at hjælpe i faget matematik på A-niveau. Det handler om SRP. Har bare nogle konkrete spørgsmål angående faget!
