Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 19821 til 19840 af 158493
-
Litteraturliste
Forumindlæghttps://bysociologi.systime.dk/index.php?id=171 Hvordan laver jeg en reference til denne artikel? mit bud er: Systime bysociologis: "Pierre Bourdieu: Kapitalformerne". https://bysociologi.systime.dk/index.php?id=171 (Besøgt den 2. februar 2017) -
Foreninger, striden mellem DAI-klubberne og DIF.
ForumindlægJeg har et spørgsmål i en idræts afl. der hedder: inddrag striden mellem DIA-klubberne og DIF. Hvad menes der? Afleveringen skal afleveres på mandag d. 6/3 2017 Takker på forhånd for svar :) -
Organisationer og deres kontekst
ForumindlægHej, Jeg ville høre om der var nogen herinde som tilbød lektiehjælp til faget Organisationer og deres kontekst? Jeg skal bruge hjælp til efteråret 2017, da det er der undervisningen i faget starter. Jeg bor i Århus så lektiehjælpen skal helst foregå i Århus. Venlig hilsen Margit 2803 -
Analyse af Tony Blairs tale
ForumindlægHej jeg sidder og skriver SRO, og er gået i stå ved Tony Blairs tale, som jeg skal foretage en argumentatorisk og retorisk analyse af. Talen blev holdt ved Open Britain event i 2017. Jeg er i tvivl om hvad hovedpåstanden og belæg er. -
AP-KASUS
ForumindlægEr der en venlig gut der kan forklare mig om kasus i AP-latin? Og ved i ellers hvad jeg kan komme op til eksamen? (Og jo, denne eksamen har en betydning for mit gennemsnit - Den nye reform fra 2017) :D -
Afleveringsopgave - Ankunft in Köln
ForumindlægHej, Jeg sidder med en aflevering, som er et eksamensæt fra 2017, med navnet "Ankunft in Köln". Da den snart skal afleveres, vil jeg høre, om der er nolge herinde, som har lavet den, og som måske vil sende deres version af den til mig. På forhånd tak! Peter -
Sumkurv Københavns Kommune
ForumindlægMange tak til dem der vil hjælpe :) (sumkurv i vedhæftningen) a) Hvad fortæller medians tal i sumkurven om aldersfordelingen? b) Bestem kvartilsættet vha. sumkurven (forventer ikke svar men bare forklaringen til hvordan jeg finder det) c) Forklar hvordan sumkurven er tegnet: hvad er der a... -
Fremskrivningsfaktor
ForumindlægVi vil lægge 21 % til 300 ved hjælp af fremskrivningsfaktoren: a) Find vækstraten (rentefoden) r b) Udregn fremskrivningsfaktoren F c) Læg 21 % til 300 Nogen der kan hjælpe med disse? Har nogen formler for det, men er usikker. [F = (1 + r)] -
Bestem forskrift
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder og knokler med en matematik opgave, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af. Nogen der kan hjælpe?? Grafen for en funktion f(x) er en parabel, som skærer akserne i punkterne P(2,0), Q(8,0) og R(0,4) a) Bestem en forskrift for f(x) -
Vilkårlige trekant - 1 vinkel, 2 sider
ForumindlægHej Hvilke formel skal jeg bruge, hv is jeg i en vilkårlig trekant kender vinkel A, side a og side b? På forhånd tak! -
bestem værdimængden
Forumindlægopgaven er vedhæftet som billede nedenunder! mit spørgsmål er: hvordan bestemmer man egentlig værdimængden? har lidt svært ved denne opgave da facit siger at VM for 1 (-12 ; 28) og VM for 2 giver (-70 ;-1) Kan nogen fortælle mig hvordan man regner frem til det? og BTW men forstår virkelig ikke h... -
HJÆLP! eksponentiel vækst
ForumindlægHej alle jeg har et lille problem. Jeg skal op i matematik i morgen. Jeg har om eksponentiel vækst, hvor y=b*a^x, bliver brugt og forstå ikke følgende spørgsmål: Du skal vise, hvorledes forskriften kan udledes fra to eller flere punkter. Hvad menes der ved det? -
Valg af økonomistudie - hvor, hvad og hvilken?
ForumindlægHejsa folkens Ved godt at emnet har været oppe herinde mange gange, og har også læst de fleste tråde omkring emnet igennem, men vælger alligevel at lave min egen, da jeg føler at jeg har nogle spørgsmål jeg søger svar på. Har læst en masse omkring uddannelser og er kommet frem til a... -
Adgangskvotient for Jura på KU
ForumindlægHej alle, Jeg har netop søgt ind på jurauddannelsen på KU og håber meget på at starte nu til august. Der er selvfølgelig den naturlige usikkerhed om, at jeg ikke er kommet ind - og jeg er fuldt ud klar over, at det er rene gætterier ift. adgangskvotienten i år. Jeg kom ud med et gennemsnit på 9... -
Antallet af brugere på sociale medier logistisk vækst
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til denne opgave om logistisk vækst. Håber der er nogen der har lyst til at hjælpe mig. Mvh Isabella -
f(x)=(x-7)*e^(-x)
ForumindlægHej alle En funktion er f givet ved f(x)=(x-7)*e^(-x) Hvordan ville man opstille en ligning for tangenten til grafen f i punktet P(2,f(2)) har ikke lige arbejdet med den slags ligning før så jeg ville blive glad hvis nogen kunne forklare mig det :) -
proportionalitet og omvendt proportionalitet
ForumindlægJeg har fået offentliggjort eksamensspørgsmålene til muntlig eksamen til matematik c-niveau hvor et af af spørgmålene lyder sådan:Der ønskes en redegørelse for ligefrem proportionalitet og omvendt proportionalitet.Hvordan ser graferne ud, og hvordan bestemmes ligningen for en ligefrem proportiona... -
Tæller årskarakteren fra 1.G med i gennemsnittet, hvis jeg først afslutter det i 2.G?
ForumindlægHej, jeg skal snart til årsprøve i matematik. Jeg har det på B niveau, så afslutter det først næste år (går pt. i 1.G). Jeg har fået fortalt at den årskarakter jeg får i år, vil påvirke min årskarakter næste år når jeg afslutter. Det passer da ikke, gør det? -
det gyldne snit
Forumindlægjeg skal redegøre for der gyldne snit inden for matematikken og tallene Φ=1+√5/2 og Φ1= 1-√5/2 og følgende gælder Φ+Φ'=1 og Φ+Φ'=-1 håber at der er nogen der kan hjælpe :( -
Søger en hjælpelærer
ForumindlægHej Jeg er en pige på 16 år, der går i 10.kl. som søger en hjælpelærer til engelsk og matematik, som ikke lige er min stærke side. Hjælpelæreren må meget gerne være fra gymnasiums niveau og op efter. Jeg vil rigtig gerne have at undervisningen skal forgå hjemme hos mig i Vallensbæk N. Og ja løn ...
