Søgning på: matematik noter skriftlig. Resultater: 19821 til 19840 af 52201
-
STATISTIK - behandling af grupperet observationssæt
Forumindlægjeg har fået udgivet mine eksamensspørgsmål til min mundt. mat. eksamen. Et spørgsmål lyder som følgende: 7. Statistik Gør rede for statistisk behandling af et grupperet observationssæt, gerne med udgangspunkt i et talmateriale. Jeg var oppe i statistik til årsprøven sidste år og fik 00, så je... -
grammatisk rettelse af engelsk tekst
ForumindlægHej allesammen! Normalt har jeg ikke svært ved engelsk, men er lidt i tvivl med den her aflevering fordi jeg virkelig ikke kan finde nogle fejl i den, men det kan da ikke være rigtigt.. Så jeg håååber virkelig du/I vil være søde at kigge den igennem for grammatiske fejl, så ville jeg blive ri... -
Brugen af CAS-værktøj f.eks. Maple TI-Nspire, MathCad, Geogebra osv.
ForumindlægMit spørgsmål er rettet mod elever som har eller har haft matematik på gymnasial niveau: Jeg er nysgerrig over hvilke cas-værktøj du bruger (eller har brugt) i matematik og hvilke erfaringer du har gjort dig med dette. Har det været svært/nemt at lære? Har det været en hjælp til løse opgaver... -
MatØkonomi -> Aktuar?
ForumindlægHejsa. Jeg skal begynde på Matematik-Økonomi (bachelor) efter sommerferien, hvorefter jeg overvejer at tage forsikringsmatematik (kandidat). Årsagen er ikke manglende snit, men mere, at jeg endnu ikke er sikker på om jeg vil være matematiker(i hvilket tilfælde det nok bliver forsikringsm... -
Mat. træning?
ForumindlægHej Min datter har lidt besvær med Mat. Hun er godt begavet og jeg tror hendes mangler skyldes manglende interesse. Imidlertid VIL hun i gymnasiet og vil bruge 9.ende på at forbedre sin matematik. Er der evt en matematik-ekspert/student fra nærværende forum, i nærheden af Kbh./Nørrebro med gode ... -
Ikke indstillet til eksamen i et fag?
ForumindlægHej, jeg tænkte på, hvad sker der hvis man ikke bliver indstillet til eksamen i et fag? Lad os sige man har valgfag på 2. år, som f.eks. Matematik, og man mangler nogle opgaver, og læren vil indstille en til ikke at komme op i eksamen i matematik, hvad sker der så helt præcist ? -
Er tal ikke spild af tid?
ForumindlægBurde man ikke bruge mere tid på humanistiske og samfundsvidenskabelige fage i folkeskolen i stedet for naturvidenskaben som fx matematik? Det er da vigtigere at vide noget om vores historie end tal og trekanter. Nu bliver I sikkert helt vilde, når I kloge hoveder læser det her, men jeg er kampkl... -
Engelsk eksamen i morgen :-(
ForumindlægHeey alle ! Ville liii hører a om hvad folk tager med til deres skriftlige engelsk eksamen i morgen ? Om i evt. havde nogle gode ideer til hvad der er en god idé at have med ? Er der ikk nogen der måske har en model på hvordan man bygger en tale op ? Da jeg frygter det er det der kommer !! -
menstruationscyklus
ForumindlægHej!Jeg skal, som så mange andre op i Biologi -C-niveau på 1. år på HTX.Jeg har problemer mht. menstruationscyklussen!Hvis nogen af jer kan henvise til noter, pdf-filer eller lignende, vil jeg blive super glad og taknemmelig.I er selvfølgelig også velkomne til at skrive fornuftige ord i et indlæg... -
Grammatik
Forumindlægder burde være en grammatisk fejl i hver er disse to sætninger, men jeg kan ikke finde dem: 1) The two girls, Sandra and Samantha, goes to different schools 2) He does not lik to walk in the forest at night, because he is afraid of wolfs -
Mundtlig Dansk - FSA
ForumindlægHej allesammen. Jeg står i den situation, at jeg skal op i mundligt dansk, d. 8 Juni. Hertil kunne jeg godt tænke mig af vide, hvordan jeg forbereder mig bedst mulig / hvordan i har forberedt jer, og hvad i har gjort forkert, og hvad i har gjort godt. (Tænker bl.a. på "kritik" fra lærer... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægHej allesammen! Jeg har glemt hvordan man løser opgaver som denne og jeg får ikke meget ud af at læse mine noter igennem: En person indbetaler 200 kr. hver månes på en konto, hvor en månedlige ente er 0,3%. Efter indbetaling nr. n står der 87117,47 kr. på kontoen. Bestem tallet n Hvis d... -
Do + infinitiv
ForumindlægHej. Jeg er lidt i tvivl om jeg har oversat denne sætning korrekt. Nogen der kan hjælpe mig? Men det lykkedes ham ikke at få dem til at holde op, og med ét blev han angrebet af dem. But he did not success makeing them stop, and suddenly he was attacked by them. På forhånd tak. -
Kan i finde nogle fejl på?
ForumindlægFind fejlene i nedenstående sætninger, ret fejlene og forklar reglerne for det grammatiske område/emne i hvert tilfælde 1)The shops closes at 5.50pm 2)He is a complete fool since he do not know how to drive 3)The customers´ have not received the goods yet 4)The handball match went good ... -
Eng stil 300 ord. vil i rette den? hvad kan jeg skriver anderledes?
ForumindlægOpgaven lyder: Write about your greatest fear. What is it? how or why did it become your fear? can you do anything to stop fearing it? how does the human body and mind react when frightend? which physical processes take place? Kan i evt rette min stil? hvad kunne jeg gøre anderledes ? Fear assi... -
"How it is to be turned down by somebody you love" stil
ForumindlægHej ! Jeg har kigget denne engelsk stil igennem et par gange, og ville lige høre om der ikke var en der havde tid til at tjekke den igennem, som har mere forstand på det end jeg :) How it is to be turned down by somebody you love. A boy walked around in his back yard. He could still fell the sp... -
English abstract, pleeeeeeeeease hjælp!!
ForumindlægHej Alle :) Har skrevet et engelsk abstract til min SRP opgave, er der ikke en der please vil læse det igennem og finde mine grammatiske fejl? :) -er nemlig ikke særlig god til engelsk! :) På forhånd tusind tusind tak!! This study investigates immigration in USA and Denmark. It answers questions ... -
Rettelse af begyndelse?
ForumindlægWhazzup, har kigget på dette stykke igen og igen... og ja, jeg er sgu ved at være træt af det! Men hvis du kunne hjælpe mig lidt med at finde mulige stavefejl og alt de der grammatik fejl, så ville det bare være super :D Tak! I saw them again. I saw those hands against the window in my dream... -
Jeg har virkelig brug for hjælp nu
ForumindlægHej Jeg er 18 år gammel. (blev 18 for en måned siden) Jeg er endt op i en meget dårlig situation. Jeg går på 2G i en lille HTX skole (mindre end 200 elever og cirka 13 lærer i alt Jeg bliver mobbet dagligt af min klasse. Jeg bliver mobbet på en meget racistisk måde og da det er en lille klass... -
Matemariklærer - mat a - krav til at undervise - HASTER
ForumindlægHer er din tekst med forbedret struktur, klarhed og korrekt stavning: --- **Hej** Jeg har Matematik A, men står i en frustrerende situation med en lærer, der ikke har styr på det grundlæggende matematik og ofte laver fejl. Nogle gange opdager han dem ikke før modulet er slut—medmindre vi påpe...
