Søgning på: analyse william. Resultater: 19841 til 19860 af 24034
-
Fald m. gnidning
ForumindlægOkay mit spørgsmål er lidt teknisk og kræver, at jeg først forklarer vores forsøg: Vi har ladet et forsøg, hvor vi optager kageforme i frit fald med et kamera. Formålet er at bestemme den hastighed de endeligt opnår, når luftmodstanden og tyngdekraften på dem er lige store. Man kan opstille en d... -
AT!! Hvis man bruger teori(Giddens etc.) som sin metode i samf, hvilken metode er det så?
ForumindlægHvis man bruger teori(Giddens etc.) som sin metode i samf, hvilken metode er det så? -
Problemformulering til reaktionshastighed?
ForumindlægJeg er på bar bund angående en overordnet problemformulering vedrørende reaktionshastighed til min SRO og mine lærere er desværre ikke de bedste til at give eksempler. Så hvis nogen har ideer eller har skrevet en problemformulering med reaktionshastighed, ville det være en kæmpe hjælp. Tak på ... -
Hjælp til praktik-pædagog
ForumindlægHej Jeg er i gang med at lave mål til min praktik, hvilket er rigtig svært. Det handler overordnet om relationer. Og skal på en eller anden måde inddrage mit linjefag, Værksted, Natur og teknik. Jeg vil derfor høre om der er nogen der kan hjælpe mig. Har nogle gode eksempler, erfaring eller noget... -
Indledning til DHO
ForumindlægHej! Jeg er ikke sikker på, hvor lang indledningen til DHO skal være. Er der nogen, der ved det? Dette er, hvad jeg har skrevet so far: Jeg har valgt at skrive om kvindebevægelsen i 1970’erne, da jeg mener, at netop disse kampe og ændringer har stor betydning fog, hvordan nutidens samfund... -
Litterær artikel om "mit vindus årstider"
ForumindlægJeg skal skrive en litterær artikel om "mit livs vindu" skrevet af Erik Stinus, og jeg er helt lost i det. hvis der er nogen der har nogen ideer til hvordan jeg kan få den startet eller har et eksempel på den ville det virkelig redde mig. min søde lærer har givet den for med 48 timers d... -
Konstruktiv hjælp til oversættelse
ForumindlægJeg har en oversættelse som jeg er meget i tvivl om. Ordstilling, tider, osv.. Kunne godt bruge noget hjælp. Tak! Alejandro bor i Madrid, som han elsker meget. Alejandro har altid spillet musik. Han spiller bas og elsker at spille på den. Han spiller meget med sine venner. De spiller hård roc... -
hjælp med problemstillinger
ForumindlægHej Jeg arbejder med tysk og psykologi i AT. Min problemformulering er: Hvorfor iscenesætter sig selv og hvilke konsekvenser har det? Jeg har svært ved at skrive nogle problemstillinger, og har derfor brug for hjælp Jeg fokuserer på skønhedsidealet - det at være slank. Jeg har en novelle og en bl... -
HJÆLP!!! Birthe Rønn Hornbech
ForumindlægHej Alle. Jeg har fået en aflevering for i samfundsfag, som jeg virkelig vil blive glad for, hvis en/flere af hver gad at læse igennem. Er virkelig i tvivl om jeg har nok teorier og begreber med og om sammenhængen er god nok osv osv. Vi skal sørge for at vi har et forståeligt sprog og at vi fokus... -
spektrum
ForumindlægHej. Jeg har en opgave hvor jeg skal bestemme molekylarion og basetop og mulige sumformler ud fra massespektrum som jeg har vedhæftet. Jeg har aflæst molekylarion til 217 og basetop til at være 135 Så har jeg beregnet at der er 16 carbons og 25 hydrogener. Ved at regne 217/13=16 og Antal hydrog... -
sætningsanalyse!!!! :-)
ForumindlægEr der nogen, der kan fortælle mig hvilken kasus følgende sætning er???: Hende med hunden MVH -
Det relative pronomen oversættelse
ForumindlægTror jeg har fanget det lidt forkert. skal have oversat nedestående sætninger. Har forstået at det aldrig kan undlades på tysk og at det kan bøjes i nominativ, akkusativ, genitiv og dativ. 1. Snehvide omhandler en smuk pige, som er elsket af alle 2. Kun dronningen, som er snehvides stedmoder,... -
Kronik??
ForumindlægHvad skal en kronik indeholde? er det i jeg form ? skal den stå i spalter ? Haster :) -
hjælp
ForumindlægA) Find subjekt (grundled – x), verbal (udsagnsled – O), direkte objekt (genstandsled - ?) og indirekte objekt (hensynsled - ?) i følgende sætninger. Der er ikke alle disse led i alle sætningerne: 1. Carlos bebe muchas cervezas. 2. Las chicas bailan toda la noche. -
forskellige spg.
ForumindlægHej. (Det skal lige siges at jeg ikke har haft naturfag i snart 5 års tid) Jeg skal i 3.g efter sommer, og mangler kun naturvidenskab som det sidste. Jeg vil meget gerne starte tidligt med at blive bedre på de fag, så jeg er sikker på at kunne klare eksamen godt. Nu ved jeg godt at man skal præ... -
Udsagnsord, -ing form
ForumindlægThe coin slips out of his hand while he is crossing a brook Jeg skal her finde ud af hvorfor der skal stå "slips" i stedet for "is slipping". Kan det passe at man bruger udvidet tid (slips?) i stedet for -ing form da det er en meget pludselig handling? Eller hvad er forklarin... -
Stat
ForumindlægHey Er der en der kan pm mig omkring konkurrencestat, jeg har givet mine bud på det er bare usikker på om det er rigtigt.. Det skal bruge til eksamensopgave.. -
voksende funktion
ForumindlægJeg kan ikke lige se mig ud af den, kan jeg ikke bare regne f'(x)=0 og vise den vej? -
Projektopgave - selvmord
ForumindlægHej mennesker Vi er to piger, der i vores projektopgave har valgt at skrive om selvmord under overemnet frihed. Vi har valgt at fokusere meget på den mentale frihed, om den opnås ved selvmordet, og om der er en frihed i selve det, at du har valget mellem livet og døden. Derudover perspektiver... -
Giv mig én god grund
ForumindlægJeg har været en slacker gennem gymnasiet, hvilket jeg må erkende at have fortrydt.. Jeg har fået to 7-taller og et 4-tal. Resten er enten -3, 00 , 10 eller 12. Det har gjort at min gennemsnit er fuck'd up! Jeg fik -3, -3 i tysk fortsætter, 00 i religion og 00 i mdt. engelsk. I matA regner j...
