Søgning på: international økonomi niveau b. Resultater: 19841 til 19860 af 101232
-
-3 ?
ForumindlægHvor ringe skal man være for at få -3 til en mundtlig eksame ? -
Begreber/forstået korrekt
ForumindlægFri bevægelighed: ret for EU-borgere til at flytte til andre EU-lande og søge arbejde. Indre marked: Varer, personer, tjenestesydelser og penge kan bevæge sig frit i Europa. Frihandel: Handel, hvor der ikke bliver lagt told oveni. Handelshindringer:man besværliggøre handel mellem lande. F.eks.... -
BEREGNE MIT GENNEMSNIT
Forumindlæger der nogen der kan beregne mit gennemsnit -
Hvordan er grundforløbet?
ForumindlægHej folkens. Jeg skal starte på stx efter ferien, og jeg er ret nysgerrig. Hvordan er grundforløbet egentligt? Er det svært? Er det sjovt? Er det måske en blanding? Hvad kan jeg forvente i det hele taget? Tak på forhånd. -
Opgave med potens funktion
ForumindlægHej. Hvad kan forklaringen i b) være? Skal man i b) udrege den procentvise afvigelse fra den teoretiske værdi? -
Matematik (algebra)
Forumindlæga og b er to vilkårlige naturlige tal: Og a<b. Skriv et udtryk der viser: 1.Summen af de to tal 2.Produktet af de to tak 3.Differensen mellem a og b 4.Kvotienten mellem a og b 5. Det naturlige tal som kommer umidelbart før b 6. Det tal der ligger lige langt fra a og b 7. Det næ... -
Fordele og ulemper ved højt skattetryk
ForumindlægHej;) Jeg har fået en aflevering for, hvor jeg skal skrive så meget jeg kan om spørgsmålene; Hvad er fordelene ved højt skattetryk? Hvad er ulemperne ved højt skattetryk? - Og jeg forstår det nemlig ikke. Nogen der kan hjælpe?;) Kh Johanne;) -
karakter klagning...
Forumindlægjeg har fået årskarakter, og har fået 10 i skriftlig fysik, hvilket jeg synes er urimeligt. Jeg har fået 11 for alle mine fysik afleveringer i år, måske undtagen en og 10 pil op til termin, burde jeg så ikke få 11 i skriftlig fysik?I den sidste standpunkt periode, fra februar til nu, har jeg afle... -
Mitose og Meiose hjæælp
ForumindlægHej! Er der nogen der kan fortælle mig lidt om meiose og mitose ? Jeg læser nemlig på nettet og synes ikke jeg kan forstå det. nogen der kan fortælle det med mere simple ord ? på forhånd tak ! -
Klagegrundlag.
ForumindlægJeg var oppe i skriftlig engelsk forleden, og jeg maa erkende, at jeg er meget usikker paa hvorledes det er gaaet. Jeg behersker sproget og staar normalt godt, men til den skriftlige eksamen fik vi foerst lov til at skrive lidt over en halv time efter delproeve 2 er gaaet igang. Umiddelbart ser... -
SRP om D-dag?
ForumindlægHey alle. Jeg står i den situation som mange andre, at jeg skal skrive studieretningsprojekt i 3.g. Jeg har definitivt valgt fagene engelsk og historie, og vil rigtig gerne have om D-dag, evt. udviklingen i krigen efter denne. Jeg vil høre, om der er nogle, der tidligere har skrevet SRP om D-dag,... -
Har virkelig hjælp med at finde info og hjælp til det her!!!!! beam deflection
ForumindlægHej Jeg har virkelig brug for hjælp til at forstå hvad jeg skal gøre, og finde info tingene og måske hjælp til nogle notationer, håbver nogen kan hjælpe Redegør for anvendelsen af bjælker til bygningskonstruktion i et historisk perspektiv samt for de to krav man normalt vil dimension... -
Hjææælp
Forumindlægmit spørgsmål lyder: der skal vælges 3 elever ud af 21 hvor mange forskælige mugligheder er der for de 3 elever? -
Kan du skrive?
ForumindlægVi søger en eller flere til at skrive artikler på 400 - 500 ord. Artiklerne er indenfor emnerne ferie, vægttab, rygestop, motionsløb, gør det selv tips mm. Vi kommer med en titel og et nøgleord som skal forekomme 3 - 5 procent af artiklen. Artiklerne skal være unikke og på ikke have været udgivet... -
bestem monotoniforholdene for en funktion
Forumindlæghar brug for hjælp til 2 opgaver 1. bestem monotononiforholdene for funktionen f(x)=8x+5-e^x har diffineret den til at være f'(x)=8-e^x skal finde f'(x)=0 men får det til at være 8=e^x, hvordan finder jeg ud af hvad 1 x bliver 2. betragt funktionen f(x)=x-4√x, 0<x<... -
Eksponentielt voksende funktion
ForumindlægI et koordinatsystem er givet to punkter A(1,2) og B(4,10)1) Bestem en forskrift for den linære funktion f, hvis graften går gennem A og B y=(8/3)x-(2/3)2)Bestem en forskrift for den eksponentielt voksende funktion g, hvis graf går gennem A og B Her skal g(x)=b*a^x vel bruges,jeg fåra=1,7... -
blondine i problemer med vektorer :o
Forumindlæggod aften alle søde fyre :D, jeg sidder her og er i gang med vektorer, dog kan jeg ikke lige klare denne opgave, så håber på lidt hjælp :) I et koordinatsystem er to vektorer givet ved a=(t+1;2t) og b=(3;4), hvor t er et tal; Jeg skal så bestemme t, så vektorene a og b er ortogonale, og bestemm... -
fordoblingskonstant
ForumindlægHej jeg er i tivlv om mit bevis er ok angående fordoblingskonstanten for en eksponential funktion Vi går ud fra startpunktet på funktionen er (0,b). For at finde fordoblingskonstanten skal man fastlægge, hvor lang tid der går x til y- værdien i startpunktet er fordoblet dvs 2'b f(x)=b*a^x ... -
Hvordan kan jeg se f ' netop har en nulpunkt?
ForumindlægHej hvordan kan jeg gøre rede for at f' har netop en nulpunkt? jeg har f(x)=½x+3+1/2x hvor x>0 a) bestem f' --> det har jeg b) gør rede for at f' netop har en nulpunkt? c) og gør rede for at f har en minimum og ikke noget maximum sted? Ps. Jeg har uploadet opgaven. tak -
hurtig hjælp
Forumindlægjeg skal isolere x i formlen \n\nA=B*(1+X)^n \n\nmen jeg syntes bare at jeg er lidt lost.... ved ikke hvor jeg skal starte..\n\nså hvis der var en der ville give mig et hint til hvad jeg skal starte med at gøre ville det være dejligt, da jeg ikke syntes at det jeg har prøvet har virket indtil vi...
