Søgning på: matematik b 2008 december HHX. Resultater: 19841 til 19860 af 108576
-
differentialregning (optimeringsopgave)
ForumindlægHej, jeg er stødt på denne opgave og er normalt ret okay til matematik, men kan simpelthen ikke finde et svar på denne opgave. Jeg er kommet frem til den konklution at der er en fejl, men kan heller ikke finde ud af hvad den fejl kunne være. Er der nogen her der kan identificere fejlen i b+c elle... -
Omskrivning af Cos Relation
ForumindlægHej Er blevet helt forvirret i forbindelse med jeg er ved efter mange år at genlære noget matematik. Har på nettet fundet et eksempel på omskrivning fra "grundformel" til andet udtryk. Men er også selv kommet frem til et udtryk, baseret på hvad jeg kan huske man må mht. regneregler... -
Beregning af gini-koefficient??
ForumindlægHej alle, Jeg skal beregne gini-koefficienten for usa for 2000 og 2008. Men jeg får det til at give 0.6 for 2008, hvilket er ret højt. Er der nogle der har forstand på det her, og tid og lyst til at kigge mine udregninger igennem? -
overskud pr aktie
ForumindlægEarning per share er i 2006 31,4 i 2007 9,2 i 2008 minus 15,7 betyder det så at en aktie i 2006 giver 31,4 kr pr aktie til ejeren ??? hvad så når den som i 2008 er minus 15,7 ???? -
beregne Procentvis stigning...
ForumindlægOpgaven er: Beregn den procentvise stigning i entréen for "Skolelærere & Elever" fra sommeren 2007 til sommeren 2008. Sommeren 2007 er entréen 70 kr, og sommeren 2008 er 75 kr...hvordan gør man? :S -
Køb af bøger til markedsføringsøkonom
ForumindlægHej :) Jeg skal starte på markedsføringsøkonom-uddannelsen om et par uger. Derfor søger jeg en, som vil sælge sine brugte bøger til en god pris :) Håber, at der er nogen som kan hjælpe mig, det ville være super! - på forhånd tak :) Jeg har vedhæftet listen over bøgerne :) -
karakter
ForumindlægJeg går i 3.g, og bliver snart student. Er det rigtigt at matematik på B-niveau tæller 1/3, og matematik A-niveau tæller 2/3? Hvis jeg nu har fået 03 i matematik B-niveau, og jeg får 9 i matematik A-niveau, er det så sådan det bliver regnet ud?: 03/3=1 og 9*2/3= 6 og 6+1=7 Så får jeg kara... -
Regneregler?
ForumindlægHvad er a*(b-c)? -
Geomatri - Logisk tænkning
ForumindlægJeg har de her to opgaver, som jeg virkelig ikke forstår mig på. a )"Du har en ligebenet trekant.AC og AB er lige lange.AB er 2 enheder længere end BCVinkel til C er 90 grader.Bestem a (lille a)"b)"Du har en retvinklet trekant.Den længste katete er 3 gange så lang som den korteste ... -
Overgang
ForumindlægHvor stor en overgang er der mellem mat på gym og mat på uni ? Hvordan vil I karakterisere overgangen? Har godt nok læst mig frem til, at man bevæger sig væk fra "anvendt matematik" til ren teoretisk matematik, men hvad er jeres oplevelser? Svar meget værdsat, tak! -
Kvote 2 og supplering
ForumindlægHellooo People :D Jeg er lige blevet færdig med gymnasiet, og vil meget gerne studere molekylær medicin til næste år. Dette år vil jeg bruge til at supplere nogle fag mht. at blive optaget på kvote 2 på Århus universitet. Adgangskravene for at blive optaget på uddannelsen er følgende: Matemat... -
Får man start bonus hvis man er under enkelt fag HF?
ForumindlægJeg har følgende fag: Dansk A: Engelsk B: Matematik B: Kemi B: Fysik B: KS: Samfundsfag C: Religion C: Historie B: SSO: Kan jeg godt få start bonus hvis jeg nu afslutter min enkektfag HF? -
høj karakter...
ForumindlægVed godt det er et møg irriterende spørgsmål, men jeg er vildt nervøs for min matematik eksamen på fredag. Jeg afslutter C-niveau (er 1.g'er) og jeg har fået mine eksamensspørgsmål udleveret. Jeg fik 10-10 i årskarakterer, og jeg skulle meget gerne komme op på hvertfald det samme til eksamen.... -
Vækstmodeller
ForumindlægSå skal jeg til 1.g - mundtlig årsprøve i matematik. En af emnerne er vækstmodeller. Og spørgsmålet lyder: Gør rede for de karakteristiske egenskaber for de 3 vækstmodeller: lineær vækst, eksponentiel vækst og potensvækst. - Hvad er det lige præcis jeg skal komme ind på her? -
Hvorfor er ”k” overflødigt ved bestemte integraler
ForumindlægJeg står og skal til eksamen i mundtlig matematik. Vi har fået et spørgsmål der lyder: Hvorfor er "k" overflødigt ved bestemte integraler? Hvordan gør man bedst muligt rede for dette ?? På forhånd tak -
Hjææælp Hjææælp
ForumindlægHejsa, jeg er igang med min matematik opgave men jeg er gået helt i stå, jeg håber i kan hjælpe med en god forklaring: Der indsættes 5000 kr. på en konto i en bank med en fast årlig rente på 2,5%. opskriv tre udtryk for kontoens indestående K=b*a^t=b*e^kt=b*2^t/T2 efter t år. Håber i hjælpeeee... -
lineære regression
Forumindlæga) Bestem forskriften for funktionen, der beskriver højden som funktion af alder "Jeg må kun lave lineær regression på hånden" men ved ikk helt hvordan? Det skal undersøges, om modellen kan beskrive højden for en ung mand på 20 år. b) Bestem hvilken højde gennemsnitsdrengen vil hav... -
Beviser ?
ForumindlægNogen der kan fortælle mig hvad for nogle beviser der er i matematik og med en eksempel tak. Jeg ved der er, indirekte og direkte. Men der er også andre som jeg er interessede i at vide. Tak på forhånd -
Hurtig Mat hjælp!
ForumindlægHej jeg er i gang emd et matematik opgavesæt. Jeg har dog en del problemer med opg 3 i den vedhæftede fil. Er der nogen der kan hjælpe mig Mange tak på forhånd :) -
Vektorregning + omskrivning til cirkels ligning
ForumindlægHej. Jeg har problemer med opgaver i min matematik-aflevering, og vil være glad, hvis nogen kunne hjælpe. Det drejer sig om opgaverne 2 og 4, på nedenstående link: http://peecee.dk/upload/view/134282 På forhånd tak :)
