Søgning på: matematik fp9 2024. Resultater: 19841 til 19860 af 31756
-
Ekstra A-fag
ForumindlægHej... Jeg har tænkt mig at vælge Tysk(A) , Engelsk (A) og samfundsdag (B). Dernæst har jeg nogle fag som jeg hæver til B. Men jeg vil gerne have samfundsfag på A-niveau, men jeg har hørt at det ikke kan lade sig gøre, fordi jeg i forvejen har 4 fag på A-niveau. Kan det så lade sig gøre eller ej... -
algebrarisk udregning
Forumindlæghej SP er der nogen der kan hjlæpe mig med at løse denne opgave algebrarisk. altså på en "generel måde" og ikke bare ved at indtaste tal der opfylder kriterierne? jeg forstår det ikke helt selv (: det drejer sig om opg. c i den vedhæftede fil -
(DP) Palindrom
ForumindlægJeg tænkte, at jeg ville sætte niveauet lidt ned, så vi kan få flere med i konkurrencen. Dem som allerede er tilmeldt bedes ikke besvare opgaven. De andre skal jo have muligheden. Hvad er det første kvadrattal over 1000, som er et palindrom? (2002 er fx et palindrom) -
hjælp med differentiering og mere !!!
ForumindlægJeg har fået opgaven: Om en funktion oplyses at: g(x) = 1/3*x^3-6*x^2+5 a) Bestem g'(x) b) Løs g'(x) = 0 c) Bestem monotoniforholdene for funktionen g(x) Men mit hoved er stået helt af i dag - kan simpelt ikke komme videre med at differentiere dén, og så har jeg glemt hvor man løser ... -
karakter
ForumindlægJeg er bange for, at jeg får 6,7 i snit, men det er mit håb at få 7. Hvis jeg nu lader vær med at tage til den sidste eksamen (Jeg bliver snart student nemlig) og vælger merit for at forbedre de karakterer jeg er dumpet i. Vil det være bedre? Er der nogen, der har været i samme situation som? -
Vektorer
ForumindlægHej, jeg skal lave en aflevering, men er gået i stå ved en af opgaverne. Jeg ved slet ikke, hvordan jeg skal gøre. Håber der nogen som kan hjælpe mig :) Opgaven lyder: To vektorer er givet ved a? = [4 ; -2] og b? = [t ; 6] , hvor t er et tal. a) Bestem t, så de to vektorer er ortogona... -
Slagtet i skriftlig eksamen
ForumindlægTil STX 3.g eksamen i dansk, er der virkelig mange fra min klasse der er blevet slagtet. Det højeste der blev givet er 3 9-taller, og ellers er det 8-7-6-taller for resten. Jeg går i en sproglig klasse, hvor dansk karaktererne normalt ligger meget højere. Er det det samme for jer andre der har... -
At blive bedre.
ForumindlægHvordan bliver jeg bedre til følgende: 1. Latin samt gramatikken. 2. Tysk grammatik. ( problemet ligger i det, at jeg faktisk er rigtig god til tysk, men når min lærer endelig spørger: "Hvad hedder det så, når dativ styrer akk. elller lignende, så kan jeg simpelthen ikke svarer.) 3. Dansk... -
Fysikopgave hjælp
ForumindlægHej, jeg skal bruge lidt hjælp til en lille fyskopgave. Spørgsmålet lyder: En galakse med rødforskydningstallet 0,20 ligger i afstanden 4 milliarder lysår. Hvor langt har galaksen fjernet sig fra os, mens lyset har været undervejs? Jeg søger ikke svaret, bare hjælp til udregningen. -
Dumpet eksamen!
ForumindlægJeg har dumpet min Naturgeografi eksamen, og kan naturligvis ikke tage den om. men min store drøm er at læse Jura så gennemsnittet skal jo være i orden, hvad gør jeg nu? kan jeg tage faget op på VUC, skal ud og arbejde næste år så har tiden? Skal jeg blot satse på den simple chance ved kvote 2?... -
Finde f'(1), når: f(x)=(x^2+7)*ln(x)
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved f(x)=(x2+7)*ln(x), x > 0 Bestemt f'(x). Jeg er gået lidt i stå. Skal man bruge prodouktreglen eller nulreglen? -
Gymnasiet
ForumindlægHej. Er der et stort spring fra folkeskolen til 1.g (niveaet)? Skal nemlig starte i 1.g her i august, hvilket jeg ser frem til. Og steg eller faldt jeres gennemsnit, da i begyndte på gymnasiet? Tak :-) -
Mangler hjælp til en aflevering
ForumindlægHej alle Jeg skal aflevere en aflevring snarest hvori den vedhæftede fil er en af de opgaver jeg skal lave. Dog forstår jeg ikke opgaven. Kan i hjælpe? På forhånd tak -
High school efter 9.
ForumindlægJeg vil gerne på high school efter 9. klasse, men kan man godt gå på high school "istedet" for 1g? Altså så man tager på 2g efter man har været på high school. Og så ville jeg også gerne vide, hvor højt niveauet er i England og USA -
Snyd
ForumindlægHej hvis man har set på nettet hvordan man fx løser en opgave vil det blive betragtet som snyd hvis man bruger den samme fremgangsmåde hvor man indsætter bare andre tal? Til eksamen fx jeg bruger den samme fremgangsmåde fra nettet til at løse fx en ligningsystem vil det blive betragtet som snyd? -
Valg af studieretning...
ForumindlægHej SP! Jeg står i denne situation, hvor jeg ikke ved, hvilken studieretning/linje jeg skal vælge.. Jeg står i et dilema mellem den naturvidenskablige studieretning: Bioteknologi A - Mat A - Fysik B og den sproglige studieretning: Kinesisk A - Engelsk A - Mat B Jeg interesser mig for k... -
2 hurtige spørgsmål help me please!
ForumindlægHvordan isoler man F her i ligningen??? C = F-32/1,8 En person sætter 52000 kr. i banken til en fast årlig rente på 3 % a) Hvor stort et beløb står på kontoen efter 8 år? B) Efter hvor mange år er beløbet fordoblet? a) skal man gøre sådan her??? R = k*p*d/100*D 52000*0,03*8/100*365 = 455... -
TI 89
Forumindlægje g har anskaffet mig en TI 89. købt på ebay. et råd herinde fra, og det var godt!! jeg er nogenlunde bekendt med den, men jeg kunne godt bruge lidt ekspert-bistand :-) kan man lægge begrænsninger ind i ligninger (og som følge deraf også i grafer??) eks.: f(x)= x mindre end, eller = 10 + f(x)=1,... -
Cauchy-Schwarz' ulighed
ForumindlægJeg sidder og kigger lidt i min LA-bog, det meste giver ret godt mening, men jeg har lidt problemer med at forstå, hvordan Cauchy-Schwarz' ulighed bevises. Mere konkret er det starten, der volder mig problemer og netop af samme grund forstår jeg heller ikke, hvorfor det slutteligt kan konklud... -
Bestemte Integral Igen :(
ForumindlægJeg skal til den mundtlige eksamen i Mat B bl.a. indenfor integralregningen gøre flg: Giv et eksempel, hvor du udregner en størrelse, der ikke er et areal ved hjælp af et bestemt integral. Hvordan skal det helt præcist forstås? Og skal man bruge det bestemte integrals regneregler, som ligner de...
