Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 19841 til 19860 af 29738
-
tier potenser
ForumindlægHej alle jer derude. Jeg er igang med en blækaflevering, og stødte på det her spørgsmål, jeg ikke rigtigt har kunne svare på. Turen: Undervejs ser ekspeditionens deltagere et eksemplar af verdens største pattedyr, blåhvalen, som de ansæår til at veje 120 tons. Blåhvaler lever udelukkende... -
3.års-opgave
Forumindlæghey..\n\nEr lige gået igang med at skrive min 3. års-opgave om "A midsummer night's dream". Ville derfor blot hører om der var nogen som har skrevet om det før og evt kunne give mig lidt inspiration? :)\nEn af de ting jeg oz skal besvare er: Shakespeares virkemidler i denne komedie.... -
Medicin
ForumindlægHej allesammen.. Jeg er interesseret i at læse medicin efter sommer, men da mit snit kun ligger på 8,0, tror jeg ikke, at jeg har nogen jordisk chance for at blive optaget. Derfor vælger jeg at gå en anden vej - nemlig at søge til optagelsesprøven på SDU. Men ved I, om man skal optage om a... -
SSO hjælp....!!!!
ForumindlægJeg skriver i øjeblikket SSO om Stalin og hans udrensninger. Jeg skal redegøre for kollektiviseringen og jeg har fået en kilde jeg skal analysere, jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej.\n\nHvorfor går Krustjov frem i 1971 og siger at Stalin kollektiviseringer ikke bragte ... -
SSO-spørgsmål!
ForumindlægHey..sku' spørge jer herinde, om det trækker meget op, hvis man bruger udenlandske bøger (engleske bøger) som materiale, fordi det har jeg hørt? Hvis ja, så kommer jeg kommer til at skrive om romerriget, Cæsar's og Augustus vej til magten..kender i så nogen udenlandske bøger, som kan vær... -
Chi^2-test.
ForumindlægHej folkens.\n\nJeg er i den stressede situation, at jeg skal aflevere endelig AST-rapport fredag. Vi har fået en meget kort frist, og problemer med udfærdigelsen af en Chi^2-test har forårsaget, at jeg tilnærmer mig et panisk stadie. Derfor:\n\nHvis der er nogen, der har erfaringer med en sådan ... -
Beregning af puls
ForumindlægHej. Pia er 29 år vejer 73 kg og er 1,69 m høj. I et sundhedscenter får hun målt sit kondital til 34 ml O2/min/kg, og sin hvilepuls til 78 slag/min. Jeg har beregnet Pias maksimale iltoptagelse til 2,482 L/O2/min. Hvilken arbejdspuls vil Pia have hvis hun løber ved en arbejdsbelastning på 60% ... -
Differantialligning(Schaefer model)
ForumindlægHej Jeg har lidt problemer med denne differentialligning, så håber nogen kan hjælpe mig med løsningen: Jeg skal vise at y2 = K(1−E/r) > 0 er asymtotisk stabil. Dette ville jeg umiddelbart gøre ved at se på grænseværdien(for t->inf) for løsningen til nedenstående. dy/dt = r(1... -
Spansk: Imperfektum eller præteritum
ForumindlægHej Er der nogen som kan hjælpe med denne tekst. Jeg skal finde ud af om det skal oversættes i imperfektum eller præteritum. Jeg har kigget på sætningerne og umiddelbart vil jeg sige at alle er imperfektum men synes bare ikke at det kan passe. Her er teksten/sætningerne En dag fandt to dr... -
vektorer i rummet
ForumindlægJeg skal bestemme tallene s og t således at vektoren d=a+sb+tc hvor a,b og c er vektorer som jeg kender koordinaterne på.. Derudover skal vektor d stå vinkelret på vektor b og vektor c.. Mit eget bud var at finde krydsproduktet for vektor b og vektor c også troede jeg at jeg derved ville få d da ... -
enkelt sætning..
ForumindlægGodaften... jeg har lidt problemer med en engelsk sætning..Den danske:De blandede mærker, som nok er mest populære her i landet, opstod i de år, hvor whisky var ved at finde vej til de finere kredse i London.Min oversættelse:The blends, which are problably most popular in this conutry, orginated ... -
Bølger
ForumindlægVi har for et stykke tid siden eksperimentert vha. måleudstyr fundet ud af at med snor der vejer 0,656gram/meter er frekvensen = 3,15s^-1 når bølgel. = 1m.Det jeg skal finde Farten,v, Jeg ved godt at v = bølgel.,lambda, * frekvensen,f, men hvorfor har vi så skulle måle snorens vægt? hvordan kan d... -
Søger hjælp til SSO-kildekritik-det haster!!
ForumindlægJeg.. Jeg skal aflevere min SSO i morgen..og jeg er blevet færdig med den, men mangler en god kildekritik! Jeg har selv prøvet at formulere noget men, det ku' ikke fylde mere end 2 linjer! jeg skriver om Romerriget; om Cæsar's vej til magten! Jeg har tænkt mig at vurdere Sveton(som har l... -
Åbent hus - Et kig ind i fremtiden
ForumindlægFra artiklen: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=714154 "Studieportalen.dk vil gerne hjælpe debatten lidt på vej. Vi har derfor på hjemmesiden under forum for studievejledning oprettet et indlæg omkring oplevelser til Åbent Hus. Vi opfordrer hermed alle, som kommer af sted... -
Musikgenre
ForumindlægHej. Jeg er lige startet på et musikhold og vi er igang med at lære noget om musikgenre. Det er gået op for mig at jeg bare lyttet til musik uden at tænke over genren. Jeg ved lidt om pop og rock men hvis der sidder nogen som kan lave nogen eksempler på nogen af de forskellige genre ville det ba... -
Underemner til SSO i samfundsfag B
ForumindlægHej alle. Det står sådan til, at jeg skal til, at skrive sso i samfundsfag på B, mit enme er kriminalitet med speciel opmærksomhed på det Sociologiske, jeg har været til min første vejlednig og skal til min anden her d. 25 hvor jeg skal have mine undermener klar, men jeg er helt blank, så jeg vi... -
Distributioner ...
ForumindlægGodaften Jeg skal vise <= i følgende øvelse Lad ψ være lokalt integrabel på Ω og lad ω ⊆ Ω være åben. Da er <·,ψ>=0 på ω ⇔ ψ(ξ)=0 for n.a. ξ∈ω Den tunge del, dvs. ⇒, er i teksten vist, men den anden vej er overla... -
Mekanik
ForumindlægJeg jeg har lavet en fysikopgave men jeg er lidt i tvivl om hvordan man skal regne en af dem.En bil kører på en tør vej med hastigheden 20 m7s. Bilen bremser med en acceleration på -3,0 m/s^2.Hvor lang tid går der, inden bilen standser?20 m/s / 3,0 = 6,67sHvor lang kører bilen under nedbremsning?... -
Saccharose
ForumindlægHey http://chemieunterricht.de/dc2/kh/images/kh-honig1.gif Hydrolyse betyder, at vand tilsættes og glucosid-bindingen brydes. Vand angives som H2O. Linket ovenover viser, hvordan saccharose hydrolyseres og spaltes til glucopyranose og fructofuranose. Dog kan jeg kun se at der bliver tilføjet 2 H&... -
stråling og miljø
ForumindlægHeeeeej... Sidder med en opgave, som lyder som følgende:-------------------------------------------------------------------------------- Sådan her ser opgaven ud: En y-kilde befinder sig i afstanden 25cm fra en person. I retning mod personen er aktiviteten 30000Bq. Fotonenergien er 0,6 MeV. Vi re...
