Søgning på: Beregn pH. Resultater: 19861 til 19880 af 48368
-
Øvelse med HPLC
ForumindlægHejsa! Jeg skal lave et forsøg med HPLC, dog er jeg lidt usikker omkring nogle ting, som jeeg håber i kan hjælpe mig med. Tak på forhånd! :) mit spørgsmål er nu følgende: 1. hvordan ved man, hvilken eluent/mobil fase man skal "purge"/rense sin kolonne med før man begynder at sprøjte ... -
Kemisk Analyse
ForumindlægHej. Jeg har brug for lidt hjælp til kemisk analyse. Jeg skal til afgangseksamen snart og skal øve mig på kemisk analyse. Jeg prøvede at lade som om jeg fandt ph-værdi, bestemmelse af syrerest osv. Til sidst fik jeg en reaktionsligning der lød på H+ AgCL + NO3- .. Ved godt den er lidt svær at ... -
Casein og prolin - mælk
ForumindlægHej. Jeg sidder med nogle spørgsmål omkring et forsøg med mælk og casein, som jeg håbede der var nogle der kunne have lyst til at hjælpe med. Spørgsmålene er: 1) Brug figurerne herunder til at forklare opbygningen af både undermicellen og micellen. Indrag betydningen af calciumphosphatgrupperne.... -
uorganisk kemi hjælp
ForumindlægHar stofferne MnCl2(s) eller ZnCl2(s) (a) Stoffet er letopløseligt i vand. Hvad farve har opløsningen? Svar: Ingen farve. (b) pH-værdien er 6. Opkriv reaktionsligning, der viser hvordan stoffet opfører sig som en svag syre i vand. Svar: MnCl2 + 2H2O + Cl2 --> MnO2 + 4HCl (c) T... -
Renhedsbestemmelse i masseprocent
ForumindlægHej, der er en opgave som jeg kender løsning på, men ikke metoden til at nå frem til formlen der bruges. Opgaven lyder således: _______________________________________________________________________________ d)Produktet fra syntesen er ikke helt rent, og renheden ønskes derfor bestemt. 1,40 g ... -
Farmaci
ForumindlægHASTER ... En middelaldrende mand findes besvimet på gaden og bliver akut indlagt. En blodprøve viser flg. værdier: Glukose 21.2 mM b-hydroxybutyrat 5.86 mM Fedtsyrer 1.36 mM pH 7.11 ... -
Afgangsprøve i fysik/kemi
ForumindlægHJÆÆÆLP Jeg skal op i mundtlig fysik efter prøveform B i næste uge, men har ingen anelse om hvordan det foregår. Er der nogen der kan hjælpe? I må også meget gerne skrive, hvis i har noter til følgende emner: Syre og baser: Surt, basisk, pH-værdi, H+, ætsning af metaller, stærke/svage syrer o... -
Fluorescens af riboflavin
ForumindlægJeg skriver i denne periode SRO om fluorescens af riboflavin. Ved udførsel af et forsøg, hvor vi belyste en 60 mg/L opløsning med pH på 7 af riboflavin i vand med lysbølger med bølgelængderne 405 nm og 500 nm, fik vi to grafer for emissionen af disse bølgelængder. Emissionsgraferne har to top... -
Dialyse af protein samt NaCl
Forumindlæg1 mL af et oprenset protein i en buffer med pH 7 og en 0,500 M NaCl koncentration anbringes i en dialyseslange. Proteinet dialyseres i 1 L af den samme buffer med en NaCl-koncentration på 0 M. a) Hvad er koncentrationen af NaCl i proteinprøven, efter at ligevægten har indstillet sig? b) Hvis d... -
SRO michaelis menten konstanten
ForumindlægMichaelis-Menten konstanten KM har enheden mol pr. liter (M), og ligger typisk mellem 10-1 og 10-7 M. Den afhænger af flere forskellige faktorer som f.eks. temperatur og pH. Idet, at KM er den koncentration af substrat, hvor halvdelen af enzymmolekylernes aktive centre er fyldte, og reaktionshast... -
hjælp miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiig
Forumindlæghej jeg vil i hjælp mig med kemi opg. jeg læse til laborant udd. og skal aflever opg. imogern hjælp mig med det jeg kan ikke reng to opg. af det .................. Opgave 1 Til fremstilling af 520 brunkager er der anvendt 6 tsk. potaske (K2CO3) som hævemiddel. Hver tsk-fuld vejer 5,0 g. a) Beregn... -
Differentialregning af 1. og 2. orden
ForumindlægHej, er der en der kan hjælpe mig med at beregne følgende opgave: Antag, at y=f(x) er en funktion, som opfylder ligningen i en omegn af punktet (x_0,y_0) = (0,0) Bestem og Jeg tænker jeg først skal differentiere f(x) men hvad så efter? -
Hjælp til lidt engelsk
ForumindlægI forbindelse med en biologi-rapport om ames test, har min lære lagt dette op, som jeg skal bruge. Problemet er at jeg fatter bjælle af engelsk. Nogen der kan hjælpe med, hvad dette overordnet beyder? Nitrite-induced mutations in a forward mutation assay: influence of nitrite concentration an... -
Titreing af eddikke-enkelte spørgs-
ForumindlægHey alle SP-brugere. Jeg er gået i stå med min eksamensforsøgsrapport. Overskriften er "Titrering af eddike". Mere har jeg ikke udover vejledning til forsøget og et skema som jeg skal udfylde. Jeg har derfor nogle spørgsmål og nogle beskrivelser, som jeg vil have at I hjælper mig ved. V... -
Problemer med beregning ift. stofmængder og relativ afvigelse
ForumindlægDer er et eller andet galt med mine beregninger... Jeg har beregnet den formelle stofmængdekoncentration af phosphorsyre i 150 mL afbruset cola til 0,007 M. Jeg skal nu beregne colaens indhold af phosphorsyre angivet i mg H3PO4 pr. liter cola: Vi siger: c*M=m Molarmassen for H3PO4 er 97,994 g/... -
Newtons love
ForumindlægSå er det den sidste opgave jeg mangler lidt hjælp til: (En figur over opgaven kan ses i den vedhæftet fil). På forhånd tak for hjælpen. Et betonelement med massen 1100 kg hænger i en kranwire i hvile lidt over jordoverfladen. a) Tegn et free-body-diagram (kraftdiagram) for betonelementet og ber... -
Hurtig mat. opg. til i morgen!!!
ForumindlægK, L og M lejer en græsmark i forening for 440 kr. K sender 5 heste i 30 dage, L sender 10 køer i 40 dage, M 20 får i 50 dage.2 heste æder lige så meget som 3 køer eller som 8 får i samme tid. Lad x være det beløb som en hest æder for pr. dag.a) For hvor meget æder én ko pr. dag (udtrykt i X)?b) ... -
Hjælp er min forklaring rigtig ? Ækvivalentspunkt
ForumindlægHej allesammen I dette forsøg skulle man bestemme forsæbnignstallet for et fedtstof, og man skulle blandt andet titrere noget KOH med 0,5 M HCl og en anden titrering, hvor man titrerer KOH + fedtstof med 0,5 M HCl. Jeg ved hvornår ækvivalentspunktet indtræder og kan derfor udregne stofmængden a... -
haster plzzzzz help til Mat
ForumindlægHej, jeg havde stillet dette spm. før,: og fik svaret som ses nedenunder, men mit spm. gå ud på om kan man ikke bruge dette ligning for linjen m: a(x-x0)+b(y-y0)=0 istedet for y - y0 = a(x-x0)?? hvis ja, hvad bliver så b? En linje m går gennem punktet (-3,1) og er ortogonale på linjen med li... -
Vektorer opg.2007 og 2009
ForumindlægHeyJeg har ret mange problemer med nedenstående opgaver. Det kunne være rart hvis nogle vil hjælpe mig lidt.Opg 2.007 i 1 årigt a-niveau: Om to vektorer, vektor a og vektor b, gælder at LÆngden af vektor a=3 , længden af vektor b=5 og vinklen(vektor a,vektor b)=60. Beregn Længden af vektora - vek...
