Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 19861 til 19880 af 72126
-
cosinusrelationerne
ForumindlægEr det forkert at sige: ”cosinus-relationerne er udtrykt på tre forskellige måder” også derefter at vise hhv. c^2=a^2+b^2-2ab*cos(C) b^2=a^2+c^2-2*ac*cos(B) a^2=b^2+c^2-2*bc*cos(A) ??? -
Skriftelig/mundtlig karakter på beviset?
ForumindlægHvordan regnes det egentlig ud? Jeg nemlig lidt forvirret over hvordan mit forløbige (har afsluttet 2g) eksamensbevis ser ud på Lectio... F.eks har jeg fysik på B niveau, som jeg lige har aflsuttet, og der fik jeg 7/10. Jeg var overbevist om at hver af de 2 karakterer tæller for 0,75, så et B-niv... -
Spørgsmål til indskudreglen for vektorer
ForumindlægForstår godt meningen med indskudsreglen, men i alle forklaringer jeg har fundet omkring indskudsreglen er de to vektorer AB→ og og BA→ altid "kortere" end AC→ Dvs.: når nu punkterne A, B og C danner en trekant så virker det som om at AC→ altid er hypotenusen, men d... -
Trigonometri opgaver
ForumindlægHej. Jeg har en opgave om trigonometri, og har problemer med at løse det. Kan jeg muligvis få en smule hjælp, og nogle mellemregninger, så jeg kan forstå det til en anden gang? Er nemlig helt blank omkring dette. Opgave 1 Bestem vinklerne i en retvinklet trekant når du kender sidelængderne a=... -
Cykel
Forumindlæghej, jeg har svært ved at forstå opgave c i linket.. vil gerne have hjælp, måske med lidt tekst til den opgave c.. så vil det hjælpe meget http://peecee.dk/?id=39665 på forhånd tak -
Bestem værdierne for dobbelt rod
ForumindlægJeg har fået til opgave at skulle bestemme parameterne for a,b,c således at en dobbelt rod opstår ved -2. funktionen er (a(362.6)+1)x2+(114.286+(362.5)b)x+(0.0002762+(362.5)c) a,b,c må ikke være negativ. jeg har prøvet at isollere den med via en solve, hvor jeg stiller parameteterne for di... -
Mate - det haster!!
ForumindlægABC har vinkelspidserne A(-3,-1) B(3,5) C(5,-2) find en ligning for hver af de linjer, som trekantens sider ligger på. bestem derefter længden af højderne. Hvordan gør jeg? AC er det rigtigt med 6*(x-5)+5*(y+2) = 0 ? -
Cosinus eller sinus?
ForumindlægJeg har fået en opgave, hvor jeg kender alle tre vinkler i en trekant og skal beregne siderne. A = 30 B = 70 C = 80 Jeg forstår simpelthen ikke, hvilken formel jeg skal bruge - uanset hvad, har jeg jo flere end én ubekendt. Håber I kan hjælpe :) -
Købsadfærdstype | Købsadfærdsanalyse
KompendieNår man taler om en bestemt købsadfærdstype, kan forbrugeren antage en af de fire forskellige mulige købsadfærdstyper, der er fremstillet i pensum. Dog skal man huske på, at forbrugere kan antage forskellige købsadfærdstyper, alt efter hvilket produkt de er ude for at købe.Matricen, som adfærdsty... -
eksamen
Forumindlægnår man skal op i maematik vil der i soørgsmålet altid stå et bevis man skal udfører eller kan man godt risikerer selv at skulle finde ud af hvad man vil bevise inden for et bestemt område??Hvis man har mat. på 3-årig A-niveau, hvad skal man gøre for at få en god karakter hvis man kommer op i 1. ... -
hjælp: differentialligning af anden grad
ForumindlægHejsa, I forbindelse med studieretnigsprojekt skal jeg løse en differentialligning, men jeg har nogle problemer, da det ikke er en del af vores pensum. Jeg skal vise at diffligningen: x``(t)= -a^2*x(t) giver den fuldstændige løsning x(t)= c1 * cos(a*t) + c2 * sin(a*t) hvor c1, c2 og a er konst... -
Biologi! Re-eksamen HJÆLP
ForumindlægHej jeg er 2.g'er, og min biologilærer fra 1.g kunne bare ikke lide mig, så hun gav mig 5 i årskarakter. Jeg kom ik op til eksamen, så den blev overført.Jeg har så valgt at gå om, og nu skal jeg bruge hjælp. For jeg har snakket med min biologilærer, men hun vil ikke hjælpe mig med andet end s... -
Lavvækst, hvorfor?
ForumindlægFra 1990 - 1993 oplevede Danmark en lavvækstperiode - altså lille eller ingen årlig stigning i BNP. Efter 1994 oplevede vi en høj vækst.- Er der nogen, der ved, hvad grunden er til, at der var en lavvækst i denne periode? - Og hvorfor udviklingen vendte, og Danmark fik høj vækst efter 1994?- Kan ... -
Overvejer nyt studium
ForumindlægHej derude! Jeg regner med at stoppe på Jura (3. semester AU) og læse noget helt andet Jeg har overvejet disse: -Filosofi/idehistorie -Litteraturhistorie/videnskab -Religionsvidenskab Igennem mit studie har jeg erfaret, at det er lysten der skal drive værket. Økonomi og jobmuligheder er begrænse... -
Studieplan
Forumindlæghej med jer !! jeg er på nuværende tidspunkt et halvandet år inde i mit studieforløb og får nu at vide jeg skal lave en studieplan (obligatorisk)?? uhm...jeg har selvfølgelig et pensum at følge samt nogle læringsmål at opnå, men hvordan får jeg skrevet det ned med studieplanlægning? jeg har... -
"Gray matters" & "The Philosophical foundations of Heroism"
ForumindlægTil eksamen kan vi risikere at trække én af de to nævnte tekster: "Gray matters" & "The Philosophical foundations of Heroism" og efter mit synspunkt er de fuldstændigt uegnede til at eksameniere i, men det ændrer ikke på det faktum at vi skal. Førstnævnte er en populær-vidensk... -
Surface area, the limits
ForumindlægMin opgave lyder på: Calculate the surface area of the cylinder that lies inside the cylinder . Jeg er kommet til at udregne arealet men er i tvivl hvorledes jeg finder min x grænser. Jeg har vedhæftet det jeg har lavet ind til videre. Jeg mener ikke at jeg har haft dette som pensum, som gern... -
2 ligninger - med 2 ubekendte
ForumindlægHej Venner!! :-D Jeg sidder med noget differential regning, hvor jeg skal isolere a i en ligning. Jeg er 2'ger, og har desværre glemt alt om pensum, sidste år. Herunder at isolere ligninger med 2 ubekendte.. Er der nogle der kan hjælpe mig?? Jeg skal ha' isoleret a .. 3&radic... -
Bøger
ForumindlægHej Jeg skal skrive SRP opgave lige om lidt (uge 8 og 9) i afsætning og VØ. Hovefaget er Afsætning og jeg skal derfor finde noget jeg skal skrive om ud over pensum. jeg har ledt efter en afsætningsbog på handelshøjskole niveau, men jeg kender ikke titlen og kan jo derfor ikke bestille den hjem på... -
Dansk fordybelsesområde/afgangsprøve
ForumindlægHej, jeg trak fordybelsesområdet science fiction. Derfor skal jeg nu ud og finde en science fiction prøvetekst, som skal præsenteres til eksamen senere hen. Jeg har dog ingen idé om, hvad jeg skal vælge. Vi har læst: George Orwell: uddrag af novellen 1984 Tintin: Månen tur retur - Herge Fi...
