Søgning på: matematik fp10 2019. Resultater: 19861 til 19880 af 31730
-
Slagtet i skriftlig eksamen
ForumindlægTil STX 3.g eksamen i dansk, er der virkelig mange fra min klasse der er blevet slagtet. Det højeste der blev givet er 3 9-taller, og ellers er det 8-7-6-taller for resten. Jeg går i en sproglig klasse, hvor dansk karaktererne normalt ligger meget højere. Er det det samme for jer andre der har... -
TI-89 eller TI-92
ForumindlægHejsaa... :D Har lige et spørgsmål. Jeg skal på gymnasiet næste år, og vi fik at vide, at vi skulle få skaffet os en texas ti-89 lommeregner. Jeg har en texas TI-92. Det er jo en nyere model, så jeg kan vel godt bruge den, ikk? Eller SKAL det præcis være en TI-89?? Håber der er nogen der ... -
At blive bedre.
ForumindlægHvordan bliver jeg bedre til følgende: 1. Latin samt gramatikken. 2. Tysk grammatik. ( problemet ligger i det, at jeg faktisk er rigtig god til tysk, men når min lærer endelig spørger: "Hvad hedder det så, når dativ styrer akk. elller lignende, så kan jeg simpelthen ikke svarer.) 3. Dansk... -
Fysikopgave hjælp
ForumindlægHej, jeg skal bruge lidt hjælp til en lille fyskopgave. Spørgsmålet lyder: En galakse med rødforskydningstallet 0,20 ligger i afstanden 4 milliarder lysår. Hvor langt har galaksen fjernet sig fra os, mens lyset har været undervejs? Jeg søger ikke svaret, bare hjælp til udregningen. -
Dumpet eksamen!
ForumindlægJeg har dumpet min Naturgeografi eksamen, og kan naturligvis ikke tage den om. men min store drøm er at læse Jura så gennemsnittet skal jo være i orden, hvad gør jeg nu? kan jeg tage faget op på VUC, skal ud og arbejde næste år så har tiden? Skal jeg blot satse på den simple chance ved kvote 2?... -
Finde f'(1), når: f(x)=(x^2+7)*ln(x)
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved f(x)=(x2+7)*ln(x), x > 0 Bestemt f'(x). Jeg er gået lidt i stå. Skal man bruge prodouktreglen eller nulreglen? -
Geometri please!! SOS !
ForumindlægJeg har lige opdaget at jeg har endnu flere aflevringer for og har derfor ikke tid til at nå dem alle så hvis nogen kunne give en hånd ville i være en livsredder! 1) i en retvinklet trekant er længderne af kateterne 36 og 51. bestem vinklerne i trekanten 2) i trekanten ABC er vinklen C ret.... -
Gymnasiet
ForumindlægHej. Er der et stort spring fra folkeskolen til 1.g (niveaet)? Skal nemlig starte i 1.g her i august, hvilket jeg ser frem til. Og steg eller faldt jeres gennemsnit, da i begyndte på gymnasiet? Tak :-) -
Mangler hjælp til en aflevering
ForumindlægHej alle Jeg skal aflevere en aflevring snarest hvori den vedhæftede fil er en af de opgaver jeg skal lave. Dog forstår jeg ikke opgaven. Kan i hjælpe? På forhånd tak -
lysår
Forumindlægudregn hvor langt et lysår er i km -
High school efter 9.
ForumindlægJeg vil gerne på high school efter 9. klasse, men kan man godt gå på high school "istedet" for 1g? Altså så man tager på 2g efter man har været på high school. Og så ville jeg også gerne vide, hvor højt niveauet er i England og USA -
IT på uni hvor
ForumindlægHej.. Hvor kan jeg læse noget om IT ?? Jeg har en fuld hf og jeg søger en uddannelse der er it relateret. Det skal helst være ved Odense eller Kolding, Horsens, Vejle... eller SDU... mvh.. Rixer -
Snyd
ForumindlægHej hvis man har set på nettet hvordan man fx løser en opgave vil det blive betragtet som snyd hvis man bruger den samme fremgangsmåde hvor man indsætter bare andre tal? Til eksamen fx jeg bruger den samme fremgangsmåde fra nettet til at løse fx en ligningsystem vil det blive betragtet som snyd? -
Valg af studieretning...
ForumindlægHej SP! Jeg står i denne situation, hvor jeg ikke ved, hvilken studieretning/linje jeg skal vælge.. Jeg står i et dilema mellem den naturvidenskablige studieretning: Bioteknologi A - Mat A - Fysik B og den sproglige studieretning: Kinesisk A - Engelsk A - Mat B Jeg interesser mig for k... -
er gået virkelig i stå
ForumindlægKan simpelthen ikke lave det :S forstår det bare kke Bestem definitionsmængde for funktionerne v = kvadratrod f(x) = v(2x-7) -
2 hurtige spørgsmål help me please!
ForumindlægHvordan isoler man F her i ligningen??? C = F-32/1,8 En person sætter 52000 kr. i banken til en fast årlig rente på 3 % a) Hvor stort et beløb står på kontoen efter 8 år? B) Efter hvor mange år er beløbet fordoblet? a) skal man gøre sådan her??? R = k*p*d/100*D 52000*0,03*8/100*365 = 455... -
Mangel på optimisme.
ForumindlægTil daglig er jeg en meget smilende pige, som er med til at gøre andre glade via mit smil. Men som mange andre, var jeg oppe til min allerførste eksamen i torsdags, læsning og diktat. Jeg plejer normalt at få 10-12, men jeg har en dårlig mavefornemmelse, at jeg har været nede over det de seneste ... -
Andengradspolynomium
ForumindlægEt andengradspolynomium p er bestemt ved p(x)=3*(x+5)*(x+7). Bestem konstanterne a, b og c, når p skrives på formen p(x)=a*x^2+b*x+c. Jeg får resultatet 3x2+9x-30 a=3, b=9, c=-30 Kan det passe? -
TI 89
Forumindlægje g har anskaffet mig en TI 89. købt på ebay. et råd herinde fra, og det var godt!! jeg er nogenlunde bekendt med den, men jeg kunne godt bruge lidt ekspert-bistand :-) kan man lægge begrænsninger ind i ligninger (og som følge deraf også i grafer??) eks.: f(x)= x mindre end, eller = 10 + f(x)=1,... -
Statistik
ForumindlægHej Kan nogle hjælpe mig med modellen? Hvordan skal den aflæses, synes den er meget forvirrende . Tak for hjælpen
