Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 19881 til 19900 af 22746
-
Enhedsregning.
ForumindlægJeg har fået et opgave ark for om enhedsregning. problemmet er bare at det er min 3. dag på gym og mit 2. modul med fysik, og vi har intet fået forklaret om fremgangsmåden. Når jeg spørger rundt omkring for jeg at vide, at jeg nogle gange vil jeg få opgaver for, uden at kende fremgangsmåden og bl... -
Et spørgsmål?
ForumindlægHej jeg har fået nogle spørgsmål i fysik, men der er et af dem jeg simpelthen ikke kan finde ud af.. jeg ville bare hører om der var nogen der ville hjælpe mig med hvordan man finde ud af svarene og hvordan man regner dem ud ? Planeten jupiter har i modsætning til jorden flere måner. en af dem he... -
Tandlæge/odontologi
ForumindlægHej, Jeg vil lige høre om, er der nogen som er kommet ind i tandlægestudiet i KU? Hvis ja, hvor meget havde I i snittet. Jeg har altid drømt at læse til tandlæge, fordi jeg interesser mig for naturvidenskab virkelig meget. Jeg skal søge på KU her til sommer, men ved ikke om jeg bliver optaget el... -
Vindmøllens nyttevirkning
ForumindlægHeej :) Jeg har en fysik opgave der går ud på at finde en vindmølles nyttevirkning men kan virkelig ikke finde ud af hvordan man regner det ud, så jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig :D?? man får at vide om møllen at: - dens navhøjde = 55 m - rotordiametreen = 50 m - maksimal elektrisk ef... -
Elektrisk måleteknik
ForumindlægHej jeg sidder med denne repititions opgave om emnet ellære. Jeg plejer at være utrolig god til alle emner i fysik, dog har jeg altid været forvirret omkring dette... Kan nogen måske give mig nogle små fifs til, hvordan jeg skal gribe opgave a) an? Synes slet ikke jeg kan finde hoved eller hale i... -
Arealet af tankskibet?
ForumindlægHej alle Jeg står med en opgave i fysik, som jeg ikke helt kan overskue, hvordan man skal løse den. Opgaven lyder som følgende: "Et tankskib kan transportere 298900 ton råolie. Man siger, at skibet har et deplacement på 298900 ton dødvægt. I fuldt lastet tilstand stikker det ca. 16 met... -
Forklaring af konstanter m.m. i Newtons gravitationslov
ForumindlægJeg skal redegøre samt. fremlægge om gravitation i Fysik. Jeg har derfor besluttet at redegøre for formlen i gravitationslov. Jeg har en forklaring, men hvis jeg kan få omformuleret det på en anden måden, så det er lidt lettere at forstå. F er gravitationskraften mellem objekterne. m1 er ... -
Arealet af tankskibet?
ForumindlægHej alle Jeg står med en opgave i fysik, som jeg ikke helt kan overskue, hvordan man skal løse den. Opgaven lyder som følgende: "Et tankskib kan transportere 298900 ton råolie. Man siger, at skibet har et deplacement på 298900 ton dødvægt. I fuldt lastet tilstand stikker det ca. 16 met... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej Jeg er en dreng, der går på gymnasium i Århus med ret gode karakterer. Jeg går i 3.g og vil gerne tilbyde lektiehjælp både på folkeskole- og gymnasieniveau. Ynglingsfagene er matematik, fysik, kemi og samfundsfag :) Men på folkeskoleniveau kan jeg nok - lige med undtagelse af tysk - hjælpe me... -
Hastighed
ForumindlægHej allesammen! Jeg er fuldstændig blank når det kommer til følgende fysik-opgave. Håber nogen kan hjælpe mig! En mand (mand1) er kravlet op i et træ og vil over til en anden mand (mand2), som sidder i et andet træ. Han griber derfor fat i et tov og svinger sig afsted. Tovet danner til at begynde... -
Oversættelse? MEGET LET !
ForumindlægHej, jeg har brug for en, der kan flydende fransk, hvis DU kan FLYDENDE fransk, vil du så ikk' være sød at oversætte dette? : Jeg hedder Tila Jeg bor i Danmark Jeg er 14 år gammel Jeg leder efter en penneven, som elsker chokolade og elsker sjov og ballade, når det kommer til stykket, så er ... -
Mat A + ?
ForumindlægHeej Alle Sammen !! Jeg er en 3'ere som snart skal vælge fag til srp. Min sudieretning er mat a, fysik og kemi b, så jeg bliver nødt til at skrive i mat, hvilket jeg ikke ville :( Men ja mit spørgsmål er, om i havde nogle forslag til hvad man kunne skrive om hvis jeg vælger dansk eller histo... -
Energi beregninger.
ForumindlægHejsa . En verden af fysik C , opgave 2,16. Ved et forsøg forbrændes 2,80 kg af et brændsel, og det registreres, at der frigives en energimængde på 44,2 MJ. Jeg skal så beregne brændsels værdien for 1 kg . Så jeg derved kan slå det op i et skema og finde ud af hvilket materiale der er tale ... -
forvirring omkring resultater
ForumindlægHej alle:) Jeg har lavet et forsøg i fysik omkring opvarmning af vand med tre apparater samt deres nyttevirkning. Ud fra mine resultater fra mit forsøg har en induktionsplade den største nyttevirkning, kogepladen har den næststørste nyttevirkning mens elkedlen har den mindste nyttevirkning. Jeg ... -
Hjææælp!!!
ForumindlægHej jeg skal have hjælp til en fysik opgave som jeg har prøvet at løse, men uden held? Opgave lyder således: En lampe på 60 W, en lampe på 100 W samt en 200 W radio sluttes via en trestiksdåse til en 220 V stikkontakt. Sidder pærerne i serie- eller parallelforbindelse? Hvor stor bliver strømstyr... -
Darwinisme og Religion
ForumindlægHej, jeg sidder her med et projekt i AT, mellem Fysik og Religion. Og jeg har fået emnet "Darwin, Evolutio og Reception" og jeg tænkte om der var nogen der kunne give mig nogle gode råd til opgave. Jeg skal både aflevere en opgave, og fremlægge den på klassen. Den hjælp jeg søger er ho... -
Astronomi. afstand til månen og dens radius
ForumindlægGod aften Studieportals medlemmer Jeg har desværre udfordringer med en astronomi opgave, men kan ikke se I har den kategori indsat her så jeg har reflekteret på at astronomi og fysik kan nogenlunde sammensættes i et. Jeg har denne opgave (Jeg kan ikke umiddelbart sige om dette hører til matemat... -
Udregning af kraft af billede på væg
ForumindlægHej! Jeg skal i en fysik opgave bestemme, hvor stor kraften er i det søm, som holder et billede oppe på væggen. Jeg er vældigt itvivl om hvilken formel jeg skal benytte. Jeg har ledt og ledt, men de eneste formler jeg finder, er hvor objektet flytter sig, men det gør billedet på væggen jo i... -
Merit HF-enkeltfag til toårig STX
ForumindlægHej allesammen Jeg er en 17årig der går på HF-enkeltfag efter jeg droppede ud af almindelig STX. Jeg har afsluttet følgende på STX: NV, AP, samfundsfag C, biologi C, fysik C, mediefag C og matematik C I år vil jeg afslutte følgende på HF: dansk A, engelsk B, matematik B Jeg har vedhæftet den stud... -
Betydning
ForumindlægNår der står "Gennemsnittet af Matematik, Fysik og Kemi/Bioteknologi (minimum de krævede niveauer) skal være mindst 6,0", er det så kun baseret på standpunktskaraktererne eller det eksamenskaraktererne eller er det begge ting...
