Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19881 til 19900 af 24857
-
enzymer
ForumindlægHej.. Hvad er et enzym? og hvad gør det? :-) -
Mekanisk Energi
ForumindlægHeej.. :) I 1. g havde jeg løst den her opgave : En sten med massen 4.7 kg slippes i højden 15 meter over jorden og foretager et frit fald mod jorden. a. hvor stor vil stenens hastighed være lig før det rammer jorden? Her havde jeg sagt Ekin= Epot også finde v (hastigheden). (kan ikke huske... -
Hvad har energi, frekvens, bølgelængde og lysets forskellige farver med hinanden at gøre??? HASTER
ForumindlægJeg har nu siddet i over 2 timer og kan stadig ikke finde noget om hvad energi, frekvens, bølgelængde og lysets forskellige farver har med hinanden at gøre. Håber i kan hjælpe. -
Hvornår kan jeg besøge de enkelte uddannelses institutioner?
ForumindlægHej, Jeg er stadig i tvivl om hvilken uddannelse det er, jeg skal vælge efter mit sidste år på gymnasiet, så jeg tænkte på, om der var bestemte tidspunkter, hvor man kunne tage ind og se hvordan en ganske alm dag foregår for fx. en jura studerende osv. Eller kan man bare tage derud, når man vil?... -
Er I kommet ind?
ForumindlægHej Jer derude Er I kommet ind på jeres drømmestudie? -
Hvad skal du studere efter gymnasiet?
ForumindlægJa overskriften siger det hele. Skal selv læse statskundskab. -
Medicinstudiet + adgangskvotient-2018
ForumindlægHej SP, Jeg bliver student til sommer, og det ser ud til mit snit bilver mellem 11,4-11,6. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at komme ind på medicin KU, men jeg ved ikke om jeg kan med fx 11,4? Jeg er nemlig super nervøs for at det stiger til fx 11,5? er det sket før at adgangskvotienten stiger ... -
Udfældning
ForumindlægHej, vi er helt blanke på denne opgave, og skal vise ved en beregning at der sker en udfældning; er der nogen som kan hjælpe os? BaCl2 (aq) + Na2SO4 (aq) <--> BaSO4 (s) + 2Nacl (aq) 150 ml 3.0*10^-5 M BaCl2 blandes med 250 ml 3.5*10^-5 M Na2SO4, vis ved beregning at der udfældes BaSO4 -
medicin studiet
Forumindlæghej, jeg har et spm ang. medicin studiet. jeg tager en fagpakke til sygeplejerske, men efter jeg har taget denne uddannelse, kan jeg søge ind på medicin studie? selvom jeg ikke har en HF? -
Watt!!
ForumindlægHjælp: Beregm 40 W-pæres forbrug af elektrisk energi på 2 timer.. Hvad skal jeg gøre? -
Hvad kan jeg bruge min uddannelse til
ForumindlægJeg er en kvinde der bliver færdig med hf A niveau her til maj 2010. jeg vil herinde spørge om hvad jeg kan bruge min uddannelse til. -
Afbøjning af bølger
Forumindlægnogen der kan hjælpe: En dykker kikker på sit ur under en dykning. Urglassets brydningsindeks er 1,55 og vandets brydningsindeks er 1,33. Bestem den støreste vinkel Θ mellem normalen til urgglasset og sigtelinjen til øjet, hvis dykkeren skal kunne se urskalen, hvis Θ overstiger de... -
snaaaaaaaaaart eksame[noooo waaaay]
Forumindlæghej allesammen, der er snart eksame og ved i hvordan jeg kan forbedre mig, så jeg får høje gode karakter? taaak for hælpen dejlige mennsker!:) -
wire/lyd opgave
ForumindlægHej, Jeg har fået stillet følgende opgave, og jeg kan ikke rigtig se hvordan jeg skal komme i gang med den. Jeg håber der er nogen der kan give et hint eller to. Opgaven lyder: En massiv aluminiumsklods hænger i en wire fra en havnekran. Hvis der slås på wiren med en hammer, høres en tone med fre... -
En der vil oversætte noget, skal nok hjælpe jer med et eller andet fag,kan bare ikk tysk :D
ForumindlægHelga og werner har tidligere været arbejder. nu er det blevet pensionister. de har haft et hus og har idag en lejlighed. huset var blevet for stort. sønnen var først mekaniker, så blev han værkfører. dattern havde været ekspeditrice,men nu er hun blever lærerinde -
Termodynamik
ForumindlægBatteriet i en bil er som regel en blyakkumulatorcelle, der indeholder to blyplader i en svovlsyreopløsning med en formel konc på ca. 1.25M. Når cellen producerer elektrisk energi foregår der følgende reaktion: Pb(s) + PbO2(s) + 2 H+(aq) + 2 HSO4-(aq) -------> 2 PbSO4(s) + 2 H2O(l) ΔH&... -
Sinus, Cosinus og Tangens
ForumindlægNogen der kan lære mig om Sinus, Cosins og Tangens på deres egen måde? For jeg forstår ikke og kom med en som jeg skal prøve og løse. -
Hæve fag på gymnasiet?
ForumindlægHej :-) Jeg går i niende klasse og skal efter sommerferien begynde på STX. Jeg har valgt den naturvidenskabelige linje (Mat A, Fys B og Kemi B ) fordi jeg har en stor drøm om at blive læge. Problemet er bare at jeg er MEGET i tvivl om det med at hæve fag på gymnasiet.. så jeg har lige nogle ... -
Beskriv dette med fysiske termer
ForumindlægEn græshoppe sætter sig fast på en bilrude. Bilen kører 110 km/t på motorvejen, mens græshoppen sidder på ruden. Er der en, som kan komme med fysiske beskrivelser af, hvad der sker? F.eks. om forskellige kræfter. Har græshoppen statisk friktion, idet den har sat sig selv fast til ruden? -
størrelsen af ladning
Forumindlæger der nogen der ved hvordan man løser nedenstående opgave? Vi slutter et bestemt steroanlæg til 230 V. Strømstyrken i tilledningen er 4,6 A. Vi hører musik i 2,5 timer. a) beregn størrelsen af den ladning, der er strømmet gennem steroanlægget i løbet af de 2,5 timer. b) hvor meget energi er ...
