Søgning på: matematik FP10. Resultater: 19881 til 19900 af 31486
-
Endelig eksamenskarakter?
ForumindlægHejsa...Lige et spørgsmål?Hvis jeg i de to rækker hhv. x og y sammenlagt får et gennemsnit på 9,07, bliver det endelige gennemsnit så på 9,1 eller 9,0?Temmenligt væsentligt, da jeg skal til sidste eksamen på mandag :)Mvh. Jacob -
Latex?
ForumindlægHvad fanden er det her for noget er det sådan en S-M område? hvad laver det på opgavecentralen og for det andet Latex er sgu da mega klamt fy for satan!!Så skulle i sgu hellere lave et emne med international økonomi -
Hjælp kan stadigvæk ikke finde ud af det :S
Forumindlægsidder fortsat med følgende opgave og er lidt fortabt: http://peecee.dk/upload/view/163122 Hjæælp! :-( -
Beregn vinklen fra rumsonden
ForumindlægSe vedæftede fil for opgaven... Jeg er ikke helt sikker på at jeg har forstået formuleringen af opgaven Er det vinklen jeg skal finde, eller noget helt andet? Jeg ved ikke om jeg må bruge de værdier der ligger på nettet omkring jordens radius/omkreds til at beregne opgaven. Findes der en måde ... -
Hjælp :O
ForumindlægEn cirkel er bestemt ved ligningen: x^2 + 2x + y^2 -4y -3 = 0og en linje er bestem ved ligningen: y = 4xBestem kordinatsættetne til skærringspunkterne mellem cirklen og linjen..Ville bruge Linjens skærring, men fungere bare ikke -
Fejlbedømmelse?
ForumindlægHej Jeg har idag modtaget min terminsprøve i fysik. Jeg tror jeg har ret i min sag, når jeg synes den er blevet fejlbedømt. Jeg havde en snak med min lærer, hvor han gennemgik mine svar og fortalte, hvad jeg havde fået af point for hver enkelt. Jeg fortalte ham at jeg var uening og han gav mig re... -
Uni. vs. Handelshøjskolen
ForumindlægHej. Jeg er lige begyndt i 3.g og synes at Copenhagen Business School virker som et rigtig godt valg for en som gerne vil ende i den finansielle sektor. Mere specifikt ville jeg gerne læse HA(mat.) (snit: 7,9) og en master i finansiering/strategi bagefter.Problement er bare at jeg hele tiden høre... -
Lidt simpelt hjælp her ;)
Forumindlæg(a+2b)^2 (a+2b)(a+2b) a^2+2ab+2ba+2b^2 - er det korrekt? og hva så her.. skal bare lige have helt styr' på det, en som vil forklarer mig hvordan det lige skal gøres :P , ved det er simpelt. Men skal jo lige være sikker ;) -
hjælp til reduktion
ForumindlægJeg har prøvet at lave denne opgave så mange gange, men er ikke kommet til det resultat som jeg burde.[12+x/6+x]-4 / 2+[12+x/6+x] jeg ville sige: [12-4+x/6+x] / [12+2+x/6+x] det bliver så: [8+x/6+x] / [14+x/6+x]og her er det så jeg går i stå... og ved ikke engang om jeg gør det rigtigt.. -
hhx-eksamen
ForumindlægHej jeg går på 3 år på hhx og sad lige og tænkte over eksaminerne her til sommer. Er der et bestemt antal c og b -fag man skal op i over hele uddannelsen? eller er det tilfældig utrækning? Jeg har ikke selv været oppe i nogle c-niveau fag endnu og har en veninde der var oppe både første og a... -
logaritmefunktion...Hjælp
ForumindlægHej,Jeg har svært ved at komme videre:opgaven går ud på at løse ligningen:(logx)^2+ 6logx -4 = 0Hvad skal jeg gøre? -
hvordan kan jeg komme ind på DTU
Forumindlæghej jeg er 14 år og min drøm er komme ind på DTU men jeg har en problem jeg får ikke så gode karakter men jeg er god nok til det natursfag og ville spg om hvor høj man skal havde i karakter og skal man tage stx for at vidergående kan man ikke også tage htx og så gå ind på DTU -
Analytisk Geometri - hjælp
ForumindlægHej! Endnu en aflevering, endnu et (faktisk to) spørgsmål...Opg. 28l: 2x+3=ym: ax-6=yBestem tallet a så linierne l og m skærer hinanden i punktet (1,4). Beregn vinklen mellem l og m for denne a-værdi.---a-6=4 <=> a=102x+3=10x-6 => 9/8=x2x+3=ax-6 => 2*1+3=a1-6 => 11=a11x-6=y => 1... -
Isolering i varmekapacitet
ForumindlægDu har et system bestående af 10 kg glas og en ukendt mængde PVC ved 0 ºC og 101,3 kPa (dvs. atmosfæretryk). Den specifikke varmekapacitet for glas er 500 J/(kg·K) og for PVC 1670 J/(kg·K). Der er tilført systemet en varmeenergi på 257 kJ og systemet er opvarmet 20 K. Din ubekendte er nu mas... -
Linjer :S Nogen som kan hjælpe
ForumindlægJeg skal lave disse 2 opgaver:Nogen som kan hjælpe.. Linjer er ik lige min stærke side.a)Linjen l går gennem punktet P(5,1) og står vinkelret på linjen m med ligningen 2x+3y-4=0- Bestem en ligning for linjen l.- Bestem den spidse vinkel mellem m og x-aksen.- Bestem ligningen for linjen der går ge... -
Gangetegn i word
ForumindlægEr der nogen genvej til at skrive dette gangetegn · i word? Jeg plejer altid at finde det oppe i menuen, men det tager sin tid. Jeg gider ikke at bruge tegnet * -
Afledede funktion
ForumindlægBestem den afledede funktion samt f`(2) i: F(x)=(4)sqrt(x) og f(x)=4*(1/x)...Hvordan griber jeg sådan en opgave an?? -
Sandsynlighed for Lotto
ForumindlægHej, jeg har et lille problem. Jeg har glemt alt om sandsynlighedsregning, men nu skal jeg udregne hvad sandsynligheden for at vinde i Lotto er. Håber meget der er nogen som kan hjælpe mig og forklare hvordan det skal udregnes (-: -
Maksimal fortjeneste
ForumindlægO (x) = x3 - 30x2 + 500 x + 30 O (x) = omkostning ved fremstilling af x tons pr. uge. Pris pr. ton = 308 Opg.: Antal tons pr. uge ved maksimal fortjeneste. Jeg har prøvet at bruge lommeregner, men når grafen er en ret linje kan man da bruge maksimum? Eller er er der en anden metode? -
Definition af en funktion?? (haster lidt)
ForumindlægHej allesammen Jeg er ved at lave en matematikopgave, hvor jeg skal definere funktionen f(x)=2x^2+14x+24.. Er der nogen der ved hvordan man gør??
