Søgning på: hitlers tale. Resultater: 19901 til 19920 af 59860
-
Fysik/kemi EKSAMEN!
ForumindlægHej, jeg slkal op i Fysik/kemi på Onsdag. og jeg ved ik, hvordan jeg skal bruge isotop-tavlen. er der ik en der gider at forklare mig det? Og hvis der er en der været op til fysik/kemi eksamen, vil jeg lige spørge om det var svært? Stillede lærene nogen svære spøgsmål? Tak på fo... -
incitament
Forumindlæghvis jeg skal have en virksomhed til at gøre nogle ting for at få et bedre eksportberedskab, kan jeg så godt formulere det som: der skal planlægges hvilke incitamenter virksomheden skal foretage for at blive klar til eksport. Altså er det rigtigt forstået at incitament er noget nyt som en virk... -
Opg. om integralregning uden hjælpemidler
ForumindlægHej, Jeg har vedhæftet en opgave, som jeg gerne vil have hjælp til. Mvh. -
hjæææææææælp haster
Forumindlægbud på hvilke underemner man kunne skrive til middelalderen og evt. tekster til underemnet:-) på forhånd tak -
asymptoter
ForumindlægHejsa.. Jeg skal beskrive hvad en asymptote er. altså at der findes tre forskellige slags ovs. en asymptote er en ret linje, som når x-værdien fjerner sig, nærmer funktiones graf sig. vil dette være en korekt definination af en asymptote? på forhånd tak. -
Privat Hjælpelærer søges.
ForumindlægJeg er en pige på 15 år, går i 8. klasse ( starter i 9. efter sommerferien ) Jeg har problemer i engelsk og matematik, og derfor søger jeg en privat hjælpelærer der kan hjælpe mig, jeg vil rigtig gerne have, at undervisningen skal forgå hjemme hos mig på københavn. Undervisnings timer og løn ka... -
Ligning mellem to punkter - vektorer
ForumindlægJeg har punkterne A(-3,4) og B(9,8) Hvordan bestemmer jeg en ligning mellem disse to punkter? -
oversættelse
Forumindlæghej hvad betyder denne sætning fuckt mich nicht ab man lasst mich einfach in ruhe -
sso om pi
ForumindlægHej :) Jeg er stort set færdig med min opg, og tænkte om her var en som ville kigge/rette osv den? Hvis ja, så smid en mail herind så kan jeg sende den... På forhånd tak:) -
MAT - Polynomiumsbrøk :S
ForumindlægFaktoriser* tæller- og nævnerpolynomierne i følgende brøk. Brug din faktorisering til at forkorte brøken. Husk at finde brøkens definitionsmængde også. f(x)= x^3 - 10x^2 - x + 10 --------------------- 3x^2 - 24x - 27 *(Skriv begge polynomierne om til parenteser, som ganges sammen. Du skal bruge ... -
Hvordan udtaler man årstal?
ForumindlægJeg ved godt, at det nok er noget jeg burde vide. Men jeg glemmer det hele tiden :( Er der nogen der kan være venlige at skrive 1966 og 1913 i talord? Så kan det være jeg forstår det. Det er meget vigtigt! Skal til eksamen imorgen. -
Litterær analyse?
ForumindlægHej jer.. Hvordan laver man en litterær analyse? Altså hvordan stilles det op? Er i hvert fald lidt blank :S På forhånd tak :) -
Er det are eller is?
ForumindlægEr det Where is all my books eller Where are all my books? Kom endelig med en lille forklaring på hvorfor. Tak på forhånd -
sin funktion
ForumindlægSkal bestemme konstanterne a,b,c og k i en sinusfunktion ud fra en tegning. Er det ikke bare noget som skal aflæses? Eller er det noget der skal regnes ud? -
Hjælp multiplikation (:
ForumindlægHej Jeg sidder med noget multiplikation. Vil man gange cifre fra 6-10, kan man bruge denne metode: http://www.youtube.com/watch?v=_eFnzNw10Qc 1) Hvorfor er det, at denne måde virker? Hvorfor kan man sige, at for hvert finger der er "nede" er det en tier? og resten er enere som... -
spektroskopi
ForumindlægHej er der nogen der kan/vil hjælpe med disse opgaver Et NMR spektrometer arbejder med en protonfrekvens på 240 MHz. a) Hvad er magnetens feltstyrke? b) Hvad er resonansfrekvensen for 13^C kerner c) Hvor stor er forskellen mellem energinivauerne ved stuetemp 293 K til a) har jeg kigget på denn... -
Kvadrat
ForumindlægHej folkens a vektor = (0,2,2), b vektor = (sqrt(6), -1, 1) Om en vektor c oplyses det, at vektor c sammen med vektor a og vektor b udspænder en terning Bestem de Koordinatsæt, som vektor c kan have? Kan i give mig hints? -
Adjektiver
ForumindlægJeg læser at der findes 2 grupper af adjektiver. 1./2. bøjning og 3. bøjning. Der står nemlig i mit lille grammatik hæfte, under adjektiver efter 3. bøjning: I maskulinum og femininum får adjektiver de samme endelser som et substantiv efter 3. deklination i-stammer. ⇒ -is fx gravis, -s fx ... -
Bølger og svingninger
ForumindlægHej, jeg skal snart til afgangsprøve i fysik og kemi, og læser ligenu op på emnet "bølger og svingninger". Er der nogle der har nogle gode idéer til, hvad man evt. kan komme ind på? Og måske nogle gode forsøg? Af forsøg har jeg indtil videre: Pendulforsøget og gitterforsøget :) Mange ... -
Ionforbindelser
ForumindlægGodaften, jeg sidder her med lidt kemi. Jeg skal anføre de kemiske formler for nedenstående ionforbindelser og er kommet frem til følgende: a) Bariumoxid = BaO b) Lithiumnitrid = LiNO_2 c) Natriumchlorat = NaClO_3 d) Kaliumpermanganat = KMnO_4 e) calciumcarbonat = CaCO_3 f) natriumthiosul...
