Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 19901 til 19920 af 29671
-
Kan fravær fjernes?
ForumindlægHej allesammen, Jeg er kommet i en lidt speciel situation... Jeg har - allerede her i grundforløbet - fået rigtig meget fravær, desværre. Heriblandt sygdom, hvilket er rigtig irriterende. Jeg har aldrig været syg og så rammer det mig lige i starten af Gym.. Jeg har overvejet lidt at... -
Lidt politiske spørgsmål..
Forumindlæg1. Venstre er da ikke så liberale som de har været, er de ikk ved at blive socialliberale, eller nyliberale? 2. Hvilken tre partier går ind for flygtninge og indvandre, ( gerne i rækkefølge ) mit bud: Ø, SF og S. 3. Hvad vil det sige at tænke pragmatisk? 4. Hvilken ideologi er mest regresive? ... -
Kan jeg komme ind på 2 årig STX?
ForumindlægHej folkens. Jeg har for nylig afsluttet min elektriker uddannelse, som jeg aldrig har brændt for. Jeg tog kun uddannelsen fordi, jeg ingen interesse havde for noget som helst, på det pågældende tidspunkt. Nu har jeg en plan, eller rettere en "drøm" om det (i mine øjne) perfekte stu... -
STX Studieretning og gymnasiumvalg
ForumindlægHej Alle Til sommer skal jeg videre fra folkeskolen til STX, men desværre jeg problemer med at vælge min studieretningen. Jeg har på det nuværende tidspunkt et karaktergennemsnit på 10,6, og attrår at viderelæse til til medicin på Universitet. Jeg er forvirret omkring A-B-C fag, derfor ønsker... -
Jurastudie på KU STX?????
ForumindlægHej. :-) Jeg overvejer om jeg vil læse jura i fremtiden, dog går jeg kun i 9. klasse men jeg skal jo til at søge ind på min ungdomsuddannelse. Mit spørgesmål er om jeg kan nøjes med at gå på STX for at komme ind på et jurastrudie efterfølgende?. Jeg har prøvet at finde svar både på KUs hjem... -
AT-stamceller
ForumindlægJeg har stadig ikke fået skrevet min problemformulering :S så ville høre om i havde nogle gode ideer? Jeg fik til min sidste vejledning at vide at jeg skulle læse en masse og ikke binde mig på et bestemt emne inden for stamceller. Nu er jeg bare endnu mere forvirret!! så nogle ideer til et godt e... -
er verdensfreden truet?
ForumindlægHej alle. jeg sidder med en samfundsaflevering, som jeg generelt har meget svært ved og jeg sidder i øjeblikket fast ved følgende spørgsmål: "Opstil to scenarier: ét der argumenterer for, at verdensfreden aktuelt er truet, og ét der forsøger at underbygge den tese, at vi lever i en relativt ... -
Statskundskab
ForumindlægHej alle, I sommers begyndte jeg på statskundskabsstudiet på Aarhus Universitet. Jeg elskede det i starten, og det har altid været min drømmeuddannelse. Jeg kom ind med et snit på 10 - lige over kvote 1 snittet på 9,8. Jeg kan nemlig godt lide politik og samfund, men jeg er virkelig blevet i tv... -
HHX eller STX?
ForumindlægHej! Om cirka en måned skal jeg have valgt mine gymnasiumprioriteter på optagelse.dk. Jeg er stadigvæk meget i tvivl om, hvad jeg skal vælge stx eller hhx. Jeg vil derfor høre, om hhx udelukker nogle muligheder af videregående uddanelser? Jeg har nemlig ingen idé om, hvad jeg vi efter g... -
samfundsøkonomi, HASTER!
Forumindlæghvordan opnår man bedst muligt de samfundsøkonomiske mål som: fuld beskæftigelse på arbejdsmarkedet, stabile priser, økonomisk vækst og ligevægt på betalingsbalancen? håber i kan hjælpe for det HASTER ! på forhånd tak for svar -
ALKENERS STRUKTUR
Forumindlæghej hvordan ser alkeners struktur du ved opbygning kan ik, finde den i min bog alkener er så også 3 forskellige ethen=CH2 propen= CH2=CH - CH2 - CH3 1-Buten = CH2= CH - CH2 - CH3 tak -
Finanspolitik
ForumindlægHey jeg har lige fået udleveret disse spørgsmål... tænkt på om i har forslag til besvarelse af dem? jeg går igang med besvarelsen nu, men kunne være rart med lidt hjælp for at får det hele med: Finanspolitik -Redegør for hvilken myndighed, der har ansvaret for beslutninger vedr. udformningen af ... -
Kvote 2 - jura
ForumindlægHejsa Jeg vil søge ind på kvote 2 til jurastudiet, men der står, at man skal have haft matematik C og det har jeg ikke haft siden 10. klasse - kan jeg vedlægge eksamenskaraterer derfra eller skal det være et fag jeg har haft på HH? -
eksamen - alt må medbringes?
ForumindlægHej, man må medbringe alt ind i forberedelseslokalet, men må man også det til selve eksminationen? Eller skal man til eksaminationen kun medbringe det man har skrevet på de gule papirer der ligger derinde og så teksten som man får udleveret? -
Kronik vs. Artikel?
ForumindlægHvad er forskellen? Hvordan kan man se, om det er en kronik eller en artikel? -
Gymnasiale uddannelser
ForumindlægHej jeg går i 9 klasse. Jeg har besluttet mig for at tage STX. Men jeg ved ikke lige hvilken gymnasium er bedst. Det skal være indenfor København. Jeg bor nemlig selv i Nørrebro. Jeg har tænkt på Københavns Åbne Gymnasium eller metropolitan skolen. Kender i andre gode gymnasier? jeg er ret i tviv... -
Jura - forberedelse
ForumindlægHej alle. Jeg står i den situation, at jeg har fra i dag, og frem til jura studiet starter i august/sep tid til at forberede mig til studiet. Jeg vil i den forbindelse høre, om der er nogle ting man kan gøre, for at forberede sig bedst muligt, såsom f.eks at læse i forvejen, en eller anden form... -
Konventioner
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med dette? (: Diskuter for og imod konventioner. (Hint: Er arbejdet med at sikre mennesket fair vilkår overstået ved arbejdet med konventioner. - Michelle -
Finanskrise
ForumindlægEr finanskrisen, efter jeres mening, stadig igang? - og er den det i DK? -
Færdiggøre HTX eller skifte til HHX
ForumindlægHEJ Folkens :) Jeg er stødt på et problem :/ jeg går nu på HTX i 1.g og afslutter snart 1.g her til sommer, Men jeg er nu blevet mere interresseret i innovation og virksomhedsdrivning :/ Så jeg ville spørge, hvad i synes er bedst. Jeg synes ikke HTX passer til mig. Ville det være spildt ...
