Søgning på: matematik a. Resultater: 19921 til 19940 af 157347
-
Afgangsprøven
ForumindlægHej, vil hører om hvad man gerne skulle "kunne" til 9ene klasses afgangsprøven for, at kunne bestå? De besale ting? -
Har brug for noget hjælp, tak
ForumindlægEn mand lånder 100.000 kr. i banken til en rente på 3,8 p.r. kvartal. Lånet skal afvikles over 5 år. I en anden bank kan manden være gældfri efter 4 år, hvis hans kvartalvise ydelse er 7839.86 kr. Hvilken procentvise rente tilbyder denne bank? -
Hvor mange kast skal der være i serien for at sandsynligheden...
ForumindlægHar vedhæftet fil med spørgsmålet Er det bare at prøve sig frem. f.eks. i Geogebras sandsynlighedslommeregner, eller er der en mere korrekt metode at gøre det på? -
Analyse :urbilleder - Billedemængde
ForumindlægHej nu har jeg nærmest grædt over at jeg virkelig ikke kan forstå den her opgave og håber inderligt der er en der kan hjælpe mig "Lad X være en mængde og f : X → X en afbildning. Lad A ⊆ X. Afgør om hvert af følgende udsagn er rigtigt generelt, og giv et bevis for de rigtige u... -
Harmoniske Svingninger
ForumindlægHar fået lidt af et problem... står og skal til skriftlif eksamen i matematik i morgen, og kiggede lige alle mine notater igennem. Fandt desværre et problem, kan ikke huske hvordan man laver alt det der med harmoniske svingninger. Fik 11 da vi lavede det i en afl. men nu kan jeg ikke huske det me... -
variabelsammenhænge - ligefrem og omvendt proportionalitet
ForumindlægHej, jeg har lige et spørgsmål om variabelsammenhænge som jeg håber at der var nogle som kunne være søde at hjælpe mig med, det lyder sådan her: Fortæl - gerne ud fra et eksempel - om ligefrem og omvendt proportionalitet Er der nogle som ved hvad ligefrem og omvendt proportionalitet er og som ... -
hvilket valgfag? i tvivl
Forumindlægnu skal jeg jo snart til at vælge valgfag og er stadigvæk lidt i tvivl. min studieretning heddermat a, bio b, kemi b.jeg hat tænkt mig al vælge kemi a, og så har jeg en fri blok tilbage.enten kan jeg vælge et c-niveau, men det er ret uoverskueligt med alle de fag.eller kan jeg vælge fys b, hvilke... -
Mundtlig eksamen -bevis for konstanten b?
ForumindlægHej jeg sidder og øver til mdt mat og skal udlede formlerne (lave bevis) til bestemmelse af a og b i forskriften for eksponentielle funktioner: f(x)=b * a^x Altså jeg skal lave et bevis for a og b At udlede a er ikke noget problem. Gør det ved at bruge to punkter og sætte det ind i formlen for a.... -
eksamensopgave
Forumindlæghej.. jeg sidder med denne opgave:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/HF2002-8-2.pdfOg jeg har et problem med opgave 5 d) hvor mange procent.... Derudover ved jeg heller ikk hvordan jeg skal gå i gang med opgave 6 og 7bhåber der er nogle der vil hjælpe..på forhånd tak -
Forskrifter
ForumindlægJeg har et problem med denne opgave: En ret linje m går gennem punktet (2,3) og er parallel med linjen f(x)=1,2x+3,7 Beregn forskriften for linjen m. ? Jeg ville sætte stor pris hvis nogen kunne hjælpe mig! -
Sandsynlighed
ForumindlægJeg hader sandsynlighedsregning og håber en der kan give et par tips til at løse disse to opgaver -
Hjæælp:)
ForumindlægJeg skal reducere følgende udtryk: 5x-(1-3x) 3,7*a-a-a 5-8x+4(2x-1) (10-15a)/5-3a Hvordan gør man det? :) -
Privatlærer til MAT 1 (DTU)
ForumindlægTog et sabbatår efter den gymnasielle STX og har i den grad kunne mærke at pausen har gjort noget ved min matematiske sans .. Jeg er lige begyndt på DTU og har allerede problemer med matematikken. Det er MAT 1 kurset der er snakke om, det er matematik der bygger på matematik A fra gymnasiet ... -
Hjælp til MAT 1 (DTU)
ForumindlægTog et sabbatår efter den gymnasielle STX og har i den grad kunne mærke at pausen har gjort noget ved min matematiske sans .. Jeg er lige begyndt på DTU og har allerede problemer med matematikken. Det er MAT 1 kurset der er snakke om, det er matematik der bygger på matematik A fra gymnasiet s... -
Dilemma! Mat B?
ForumindlægHej alle :) Lige om lidt, skal jeg til at vælge studieretning på gym. Der er en studieretning, som jeg rigtig godt kunne tænke mig. Man har desværre bare matematik på B niveau, men jeg er ikke så god til matematik.... Synes I jeg skulle droppe det, eller ? Jeg har slet ikke noget imod mate... -
Lineære funktion
ForumindlægHalløj folkens! Jeg har nogle difficulties med en opgave i matematik på B-niveau. Opgaven: Den lineære funktion f er givet ved f(x)=ax+b. Grafen for f går gennem punkterne P(1,1) og Q(4,10) a) Bestem tallene a og b b) Løs ligningen f(x)=20 og ligningen f(x)= -5 Jeg søger ikke et direkte s... -
Reducering
Forumindlægheej har en blækregning for i matematik som skal aflevres på mandag.en af de opgaver som jeg ikke forstår er, reducering, har aldrig kunnet løse dem. plzz er der nogle der kan hjælpe med:1- a(2+3b)+b*(3a+4)2- (4x+6y)(x+2y)-2(2x-y)(3x+4y)3- 6a 3b 5a -- + -- - -- 4 c 6c4- ... -
Ekspontionel
ForumindlægHej folkens Jeg skal til mundtlig eksamen i matematik b, men har fået dette irriterende spørgsål som jeg ikke fatter en skid af.. har sat med det i flere dage uden at komme videre: Jeg forstår ikke helt hvad de mener med dette spørgsmål: Bestem talværdien for a og b, når to støttepunkter A(x1... -
differential regning
Forumindlægheeey jeg er lige i gang med at skrive min matematik aflevering. Der et spørgsmål som jeg har meget svært ved at løse: En funktion er givet ved f(x) 2x2+3x2-12x+5 a. bestem f `(x). b. beregn f `(0) og forklar, hvad dette tal fortæller. c.løs ligningen f `(x)=0 og forklar, hva dette fort... -
vedr. karakter
Forumindlæghavde et spørgsmål vedr. karakter. jeg har nu matematik på B niveau men vil læse vider altså supler til A, lig nu har jeg bestået mundtlig delen og fik 4, men ved ikke om skriftlig delen. i tilfælde hvis jeg ikke bestå skriftlig delen, kan jeg stadig supler til A. eller ikke??? og karakternes væg...
