Søgning på: det moderne gennembrud problemformulering. Resultater: 19941 til 19960 af 26879
-
(2x - 8)(x + 4) = 2x² - (3x + 5)6
ForumindlægJeg og en ven kan ikke lige finde løsningen på denne. Nogen der evt kan give et bud og en forklaring? Jeg har aldrig prøvet at regne med potenser før, men ved at man ikke kan sætte et x og x^2 sammen. -
Navngivning af Alkaner
ForumindlægJeg har fået en opgave for i Kemi om at skulle navngive nogle Alkaner. Jeg tror jeg har fundet ud af opgave a som jeg har navngivet: 5-Brom-3-ethyl-2,6-dimethylheptan. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af opgave b og c. Jeg har prøvet at lave opgave d, men er ikke sikker på om jeg har lav... -
Eksponentiel funktion
ForumindlægJeg har fået denne opgave stillet: Omskriv følgende funktioner til b*ax: f(x)= 20*e0,3x g(x)= 20*e-0,3x Nogen der kan hjælpe? :-) -
Angiv sidelængde og vinkelmål for en ligebenet trekant med et areal på 32.000 m2
ForumindlægHejsa studieportalen. Jeg har fået en opgave for, hvor følgende spørgsmål indgår: Angiv sidelængde og vinkelmål for en ligebenet trekant med et areal på 32.000 m2. Det er alt information man får, hvordan løser jeg denne opgave nemmest muligt. Jeg har læst lidt rundt på nogle forums, men har ikk... -
Er sprogrejser "sikre?"
ForumindlægHej! jeg overvejer kraftigt at tage på sprogrejse til USA i et par uger i sommerferien, for at forbedre mit sprog samt oplevelsen. lige p.t. har jeg overvejet organisationen 'EF', har i nogen erfaringer som i evt. vil dele med mig? er der nogen andre organisationer der kan anbefales? ... -
Mitose/ meiose
ForumindlægHej! Jeg skal snart have prøve og er ved at læse op til den, men er ret forvirret over hvad der står på forskellige sider på nettet. Vil høre om der er nogen der enten kender en side der er god til at forklare tingene enkelt (tror ikke vi skal bruge andet end basisviden om emnet, da det kun er ... -
Efterskole?
ForumindlægMin pap-datter på 15 , har været meget usikker førhen..Tro ikke nok på sig selv , og har indtil nylig følt " hun ikke passede ind".. Dog er der sket en stor forandring , kun den rigtige vej :-). Vi overvejer efterskole i 10 kl , da det gir ben i næsen , m.m. Hvad har i af gode råd og... -
renæssancen ?????
Forumindlægjeg har AT-uge og har svært ved tre spørgsmål som jeg ikke kan finde 100% pålidelige kilder til. Hvordan og hvorfor opstod den italienske renæssance? Og hvilken betydning/ indflyvendes havde det på tidens Danmark?? Hvilken historisk personligheder/begivenheder har sat sit præg på renæssancen? ... -
Beregning af a-værdien
ForumindlægJeg kan ikke forstå denne her del af regnestykket... Hvor går -a henne? Hvorfor forsvinder -a når man sætter x2 og x1 i parantese? Kan nogen forklare mig det? -
Absolut konvergens
ForumindlægBetragt rækken: (-1)^(n+1) n/((n^2)+3) a) Vis den ikke er absolut konvergent b) Afgør om den er konvergent -
Finde en fjeders sammenpressede størrelse?
ForumindlægEr det muligt at finde en fjeders sammenpressede størrelse ud fra at kende en fjeders tråddiameteren x udvendigdiameter x ubelastet længde? -
Guldhornene (digt)
ForumindlægEr der nogen der ved, hvordan "Guddomsglorien ombæver" skal fortolkes? :-) Mvh. Simone -
ozonlaget
ForumindlægHej Er der nogle af jer der gerne vil fortælle mig helt præcist hvad ozonlaget er? Altså meget gerne med jeres egne ord tak:-) -
Ældre lyrik
ForumindlægHej mennesker Jeg skal til eksamen imorgen i dansk, men jeg forstår stadig ikke en masse inden for mit fordybelsesområde 'ældre lyrik'. Så derfor stiller jeg disse spørgsmål. Hvad kendetegner ældre lyrik? Hvorfor skrev man om det man gjorde? Hvorfor skriver man ikke om de samme emner ... -
Grundloven
ForumindlægHej mennesker Her er nogle spørgsmål, som jeg godt kunne tænke mig at få nogle specifikke svar på: Hvorfor blev grundloven oprette? Hvad har Grundloven gjort for befolkningen i Danmark? Tak på forhånd! -
HELLE HELLE HJÆLP HASTER
ForumindlægJeg skal op I helle Helles "Fasaner", men en af de vigtige punkter i min analyse handler om at fortælle om hovedpersonen i novellen i forhold til Rødstrømperne... Kan nogen hjælpe?!? Haster virkeligt! tak -
Magnet domæner
ForumindlægDette er mere et spørgsmål, fordi jeg er i tvivl, men er domæner ikke bare de små magneter inde i magneten? -
Hvem får flest solskinstimer I Danmark?
ForumindlægHej kan ikke finde svar på følgende spørgsmål: Hvem får flest solskinstimer i Danmark? Hvilken strand blev kåret som danmarks bedste strand i 2013? Hvilket år ramte det voldsomme skydbrud dele af sjælland og hovedstandområdet? -
Relevant egenskab mangler! beråd mig
ForumindlægHej Har startet 1.g i HTX, det er jeg meget glad for, dog mangler jeg en relevant egenskab til at opnå gode karakter. Jeg har ét problem med at tale, når jeg taler så stammer jeg, kan man sige, jeg stammer ikke, men jeg har svært ved at udtale ord. Fx når læren vælger mig som ''højlæsere... -
Gymnasiet (første skoledag)
ForumindlægHej, I slutningen af marts fik jeg tilsendt et brev, hvor der stod, at jeg var optaget på stx. På onsdag skal jeg starte i skole og aflevere en kopi af min dåbsattest og afgangsbevis. Men jeg er ikke døbt. Skal jeg så aflevere noget andet eller slet ikke noget? Please hjælp
