Resultater: 19961 til 19980 af 436512
-
Udfyld skema om pH, H3O+ og OH-
ForumindlægJeg har fået stillet en opgave i kemi, hvor jeg skal udfylde et skema om pH. Jeg har følgende oplysninger: H3O+ OH- pH ? ? 10,0 ? 1,0*10-8 ? 2,0*10-7 ? ? ? ... -
HF- skr. dansk juni 1990
ForumindlægHej jeg er lige startet som bruger idag, og indtil videre synes jeg, at sitet ser meget seriøst ud. Dog frataget Molly diskussionen, som sagtens kunne erstatte Robinson ekspeditionen (wow det rimmede).Jeg sidder med en dansk stil, og jeg har überhaupt ingen annelse om, hvordan jeg skal komme igan... -
Finansielle sektor
ForumindlægHej .. :) Er der nogle der kan fortælle hvad den finansielle sektor består af og hvad dens rolle er i det danske samfund? -
Matematik
ForumindlægHåber nogle vil hjælpe mig med hvad jeg skal gøre i disse opgaver. HAr ikke helt forstået det med integralregning.Angiv følgende ubestemte integraler1. S (2-x)sinx dx2. S x^2 * e^x dx3. S x^2 * lnx dxHåber I forstår opgaverne. S=integraletegnet. På forhåndd tak -
matematikopgave
ForumindlægHej vil hører om der er nogle der kan hjælpe mig med differentering af denne funktion, da jeg har problemer med den.f(x)=(1/2)*ln(e^x-1)-xpå forhånd tak -
FSA AFGANGSPRØVE
ForumindlægEr der nogle der ved hvordan ved man hvilken fsa afgangsprøve man skal op i? -
Latin nørd søges!
ForumindlægHejsa..Var du en af dem der var rigtig rigtig hårde til Latin?Fik du karakter omkring 10 eller 11?Var du kanon til at skrive noter?Så er det lige dig jeg har brug for. ..Er du nørd på den fede måde så skriv til mig på adressen: [email protected]ærligst Mai Cecilie -
Toppunkt
ForumindlægEr ikke helt sikker på min regning her: skal finde rødderne til p(x)=ax^2+bx, her fandt jeg diskriminanten d=b^2-4ac=1-4*1*0=1 og derefter fandt jeg x-værdierne: x= (-b±√(b^2-4ac))/2a=(-1±1)/2⇔x=0 x=-1. Derfor må rødderne hedde (0;0) og (-1;0) Herefter skal jeg finde topp... -
HCA: Grantræet
ForumindlægJeg har fået til opgave at analysere Hans Christian Andersens eventyr Grantræet. Har fundet temaet eller moralen i eventyret. Der står direkte skrevet i teksten: havde jeg dog glædet, mig da jeg kunde! forbi!forbi!. Så det giver lidt sig selv. Men jeg har lidt svært ved at finde andet udover det.... -
Værk til Eksamensprojekt
ForumindlægHej Jeg skal bruge et værk, som kan være skrevet af teoretikere fra psykoligiens verden. Jeg har selvfølgelig selv søgt efter nogen, men de bøger jeg har fundet har desvære vist sig at være lidt for svære at læse. Så ville hører, om der er nogen derude som kan komme med en anbefaling? - og hels... -
E1 Sikring
ForumindlægHar fået stillet følgende opgave: Elinstallationer til belysning i et hus er for det meste sikrede med 10 A sikringer. Til elektriske komfurer anvendes derimod 16 A sikringer. Forsøger man at sætte en 16 A sikring i holderen til en 10 A sikring, opdager man, at det ikke kan lade sig gøre. ... -
SRP - HJÆLP !!
ForumindlægHej der ude :) .. I mit studieretningsprojekt vil jeg skrive i fagene samfundsfag A og naturgeografi B, med hovedvægten på den samfundsfaglige del. Jeg vil skrive om emnet den global opvarmning og klimapolitik. Nogen der før har skrevet i samme fag, der kunne tænke sig at hjælpe/ komme med go... -
haster
ForumindlægEt IC3-tog skal køre strækningen mellem Odense og Nyborg. Afstanden mellem de to byer er 29 km. Kørelsen jan inddeles i tre faser. Først accelererer toget konstant i 2 min med accelerationen 1,0 km/min^2. Derefter fortsætter toget med den opnåede fart i 12 min. Til sidst bremser toget med en ko... -
Vinklen mellem to linjer i et koordinatsystem
ForumindlægHej SP. Jeg skal finde vinklen mellem disse to linjer: y = 2x - 3 y = 0,8x + 1 Jeg kan forstå, at folk bruger formlen for vinklen mellem to vektorer, men hvordan virker det? De to linjer har hverken et bestemt start / slut punkt eller en retning, som en vektor har. -
(logx)^2 + logx - 6 = 0
ForumindlægHej, har fået stillet følgende opgave: Løs ligningen: log(x)2 + log(x) - 6 = 0 Jeg forstår ikke helt, hvad man skal gøre, når man har "hele" log(x) sat i anden og ikke bare log(x2). Ud fra et matematikprogram ved jeg, at løsningerne hedder x=100 og x=1/1000. x=100 er... -
projektion
Forumindlæghej derude... er der nogen der kan hjælpe mig lidt med at bevise hvorfor længden af projektionen a1 af vektor a på vektor b er givet sådan? : Længden af a1=(nummerisk: vektor a gange vektor b)/(længden af vektor b)...Hilsen den lille dreng -
Ligninger og uligheder
ForumindlægHej :-) Er der nogen derude, der kan hjælpe mig med denne matematik opgave? Opgaver 65: Givet er et rektangel med længde L og højde H Hvis du lægger 8 cm til længden L og 10 cm til højden H, får du et areal, der bliver 464 cm^2 større end det oprindelige areal. Hvis du derimo... -
Danskhedsprøve
ForumindlægSøger en eller flere indvandrere der vil tage danskhedsprøven, da jeg skal bruge det til et projek - det bliver 100% anonymt! -
opskrivning af 2. gradsuligning
ForumindlægHvad er den mest hensigtsmæssige måde at opskrive dette resultat på?L=]-uendelig;2[ og ]5,5;uendelig[ellerL=R´]2;5,5[eller duer ingen af dem? -
Konkrete og subjektive oplysninger
ForumindlægHej. Jeg har fået den her tekst, som jeg skal analysere for konkrete og subjektive/holdningsprægede oplysninger. Så mit spørgsmål er, hvad er forskellen? Hvornår er oplysninger konkrete og hvornår er de subjektive/holdningsprægede?
