Søgning på: samfundsfag noter A. Resultater: 19961 til 19980 af 155317
  • Mediefags eksamen! hjælp!

    Forumindlæg
    jeg skal op til mediefag på mandag, er lidt usikker på hvordan det kommer til at forgå, nogen der har erfaring? jeg ved jeg trækker et klip fra en film/doku noget lgn. og ved også jeg skal fortælle om min egen film, mit eksamens projekt, men hvordan skal jeg fremlægge min egen film? ville det vær...
  • Sag - uddybet?

    Forumindlæg
    Hej SP. Jeg skal til eksamen her imorgen, og skal fremlægge om en sag. Sagen lyder på. MANGEL VEDR. KLOAKANLÆG TILSLUTTET TOILET OMFATTET AF LFFE Ck og KT købte i 2000 en fast ejendom af LE og LS, der havde erhvervet ejendommen 1 år tidligere. Begge køb af ejendommen var omfattet af lov om f...
  • nogen der vil hjælpe

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe mig med at lave de her opgaver uden hjælpemidler
  • Kosmologi - skalafaktor for masse/stofdomineret univers

    Forumindlæg
    Hej, jeg har et spørgsmål, hvis man skal belyse skalafaktoren for et massedomineret univers, hvad skal man komme ind på og er der nogen der evt. har den formel?
  • Historie eksamen stx

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op i historie om få dage og har masser af stof jeg skal nå. Jeg er meget forvirret og ved ikke hvordan jeg skal gribe det an. det er self. umuligt at læse alt kernestoffet osv. hvad skal jeg gøre? hvordan skal jeg nå¨3'års pensum på såå kooort tid?? noget der har gode råd??
  • ligning Hjæælp!

    Forumindlæg
    Nogen der kan løse denne ligning med mellemregning?. 5/7x+2=x
  • Hvordan regnes denne brøk?

    Forumindlæg
    Hej. Hvordan regnes denne?: 3(4-x)=(1+7x)/3 På forhånd tak :-)
  • Skriftilig dansk stx

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal som mange andre op i skriftlig dansk i den kommende tid, men jeg er i tvivl om, det er tilladt at tage studienets vejledninger til at skrive de forskellige opgavetyper. Konkret står der jo ikke noget, som er snyd, da det er en vejledning, dog står der studienet oppe i hjørnet? Nogen ...
  • Hvilket "mappesystem" bruger i?

    Forumindlæg
    Hej, jeg er ved at være godt træt af mit gamle ringbind, med mine tusind ark i... Hvad bruger i til at holde styr på jeres ting? Noget der kan anbefales?
  • Dansk mundtlig eksamen 9. klasse

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal op til dansk mundtlig eksamen her i næste uge, og jeg vil gerne vide, hvor mange notater det er tilladt at tage med op til prøven. Jeg har ca. 6 sider (ikke fyldte og i punktform). Tænker at jeg bare vil overstrege de ting, jeg vil sige, men er 6 sider for meget at have med eller? ...
  • Hjælp ligning..

    Forumindlæg
    5/4x + 7 = 13 + x
  • Bestem væksthastigheden

    Forumindlæg
    "Bestem væksthastigheden for x=1,4 for funktionen med forskriften f(x)=103*1,2143x" Hjælp søges??
  • Gør skolen lettere?

    Forumindlæg
    Hej Nogen der kende nogen programmer som gøre studielivet lettere? Tak på forhånd :)
  • 33% NaOH

    Forumindlæg
    Hej alle! Hvis jeg har en 33% NaOH opløsning, hvordan omregner jeg det til, så jeg har koncentrationen i mol/l.. Det er virkeligt vigtigt det her, da jeg skal op til eksamen i morgen, og min hjerne er lige pludselig blevet blank! Tak på forhånd! Anders
  • Any eller some?

    Forumindlæg
    Hej hvornår bruger man any - some somebody-anybody anything-something
  • Omskrivning til Herons formel

    Forumindlæg
    Jeg har problemer med følgende opgave: Herons formel. Vi har følgende formel for trekantens areal: T = ½*a*b*sinC . I det næste skal vi skrive om på denne formel, så vi kommer frem til Herons formel: T = s*(s-a)*(s-b)*(s-c) , hvor s er trekantens halve omkreds: (a+b+c)/2 . Inden vi går i ...
  • Jeg skal reducere det her udtryk

    Forumindlæg
    (a − b)(a + b) + b(a + b) − a2 Jeg ved ikke helt hvordan man gør, men jeg får det til: (a-b)+b-a^2 Kan det passe?
  • sinusrelationer

    Forumindlæg
    jeg har undret mig over hvorfor sinusrelationen kan stå på to måder dvs. som a/sin(A) eller sin(A)/a? Det ændrer jo betydningen af formlen, hvorfor gælder disse to formler?
  • Vægtning

    Forumindlæg
    Hej Hvad er vægtningen af et valgfag, f.eks. Kemi A for en htx elev ?
  • Er det rigtigt? matematik

    Forumindlæg
    Hej. jeg skal finde a så der mindst er en løsning. x2+ax+a=0 jeg sætter d=0, og får så at a= 0 og 4. betyder dette at a kan være under 0 og over 4?