Almen studieforberedelse (AT)

Hvad synes i om mit emne? Folkevandring

22. januar 2009 af at-freak_76 (Slettet)

Hej. Jeg vil gerne kombinere samfundsfag med dansk/eller biologi i AT-opgaven 2009 om "rejser".

Jeg vil skrive om indvandring i DK og se på hvordan kulturer mødes (det er her samfundsfag kommer ind i billedet) og globalisering (grænserne udviskes osv.) Jeg vil gerne se på nogle statistikker og det har lykkes mig at finde nogle gode tal. Men her kommer mit problem:

Jeg ved ikke hvilket fag skal kombinere samf. med. Jeg tænkte på om jeg skal tage biologi og se på de sygdomme man kan risikere at få ved at rejse fra et land til et andet. 

Måske skal jeg hellere vælge dansk og se på en novelle med tema om indvandring. 

Hjælp og respons tak!  


Svar #1
22. januar 2009 af at-freak_76 (Slettet)

Nogen der kan hjælpe?


Brugbart svar (1)

Svar #2
22. januar 2009 af peter24 (Slettet)

hej .Jo det lyder som en udemærkedet sammenligning. Men du skal lige tænke på at man skal lige konkludere for at spekulere. Og i den sammenhæng skal man først tænke på konsekvenserne af dine handlinger. Når alt kommer til alt er det en win win situation. For hvordan folk opfatter dit emne er kun udfor hvilke synsvinkler der ser på emnet.

Men igen Bridget du skal komme ind på folkevandring i al almindelighed og så også folkevandring som en usleben diamant. dvs et emne der kan være en løsning på men også et problem der kan gøre gavn. Nu tænker du , hey kan et problem være positivt.? Nej det kan det ikke , hvis det ikke har en løsning..

Alt i alt Lotte, keep doing the good work and dont stop at nothing, I adore people like you who can tell lie from truth and cola from sprite, But also cake from cookies,.

Hilsen jeres alle sammen ven Hobie von Dick


Brugbart svar (1)

Svar #3
22. januar 2009 af peter24 (Slettet)

håber du kunne bruge dette, hvis jeg har blandet lidt dansk og engelsk er det med vilje.,

kh mig<3


Brugbart svar (1)

Svar #4
22. januar 2009 af andershviid (Slettet)

Halløj allesammen.

Jeg kan da godt se hele denne situation ser meget sort ud. Men nu har jeg siddet de sidste 44 minutter med hjernen i blød og er kommet frem til en fremragende idé. Hvorfor ikke kombinere samfundsffag med musik. Det er genialt, nyt og jeg vil tror at det kan hjælpe dig væk fra denne onde cirkel du er havnet i. Som min gode ven fra dart-klubben, Emil Alexander Strube siger "Uanset hvor god du er til noget, er der altid en million mennesker, som er bedre end du". Dette kan jeg jo perspektivere til den måde du har skrevet alt det lort for oven på. Tag dig nu forhelvede lidt sammen og få da et ordenligt job istedet for at stå ved kassen på McD. Husk nu kære ven "At forsøge er det første skridt mod fejltagelse".

P.S skriv nu bare det lort med Samfundsfag og Biologi.

KH. The one and only AHP


Brugbart svar (1)

Svar #5
22. januar 2009 af peter24 (Slettet)

Hej Anders Hviid.

Jeg hedder Peter men nogle kalder mig jens.

Det du siger kan jeg simpelhen ikke give dig ret i .

Hilsen Jeres allesammen ven . Rick Ricker


Brugbart svar (1)

Svar #6
22. januar 2009 af andershviid (Slettet)

Hej Peter!

Tak for en fremragende tur i Amager bio.

Glæder mig til fredag på Pan bar.

Men hvis vi skal komme bort fra det emne, hvorfor er du uenig i det jeg siger?

Jeg forstår det slet ikke, da man da tydeligt får den opfattelse af at AT_idiot_76 er helt ude og skide.

P.S  Kommer lars-ole og niklas på pan?

Kys din


Brugbart svar (0)

Svar #7
28. januar 2009 af foderflager (Slettet)

haha fedt fedt


Skriv et svar til: Hvad synes i om mit emne? Folkevandring

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.