Dansk

Hvorfor diskuteres kvindens rolle?

09. maj 2014 af AnHansen (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej:)

Jeg sidder og er igang med at skrive min DHO. Mit overordnede emne er sædelighedsfejden. I forlængelse af mit skrivearbejde er jeg kommet i tvivl om hvorfor kvinden rolle og kvindens moral versus mandens rolle og moral bliver diskuteret på netop dette tidspunkt? Jeg er såmænd i forundring og søgen efter svar på

Hvad har forårsaget diskussion om kvindens moral i slutningen af 1800-tallet?

Er der nogle som har bud på dette?

Mvh

Anna

Brugbart svar (0)

Svar #1
09. maj 2014 af mathon

Du må sætte dig ind i den tids patriarkalske mænds syn på kvinder, deres opfattelse af kvindens socialrolle og seksualitet i kontrast til den - af oplysningstiden inspirerede - spirende kvindebevægelses tilkendegivelser om det uretfærdige i kønsforskelle. Korsettet var begyndt at stramme for meget.

Brugbart svar (0)

Svar #2
09. maj 2014 af Sarah0000 (Slettet)

Du kunne også skrive noget om Rødstrømperne (mest aktive i 1970'erne) og feminisme. Følgende artikel er god, at tage udgangspunkt i: http://politiken.dk/debat/ECE1161601/sex-har-besejret-feminismen/ :)

Brugbart svar (0)

Svar #3
09. maj 2014 af Andersen11 (Slettet)

Bortset fra, at debatten i slutningen af 1800-tallet vel næppe kunne forudse rødstrømpebevægelsen i 1960/70-erne og vel derfor ikke er relevant i denne sammenhæng.

Brugbart svar (0)

Svar #4
09. maj 2014 af thomaslarsen90Arocketmailcom (Slettet)

Slettet

Brugbart svar (0)

Svar #5
09. maj 2014 af Sarah0000 (Slettet)

Hov det har jeg overset :)

Skriv et svar til: Hvorfor diskuteres kvindens rolle?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.