Tysk

TYSK TEKST

13. maj 2014 af Simo838d (Slettet) - Niveau: 8. klasse
Nogle som kan hjælpe mig med, om denne tekst er korrekt oversat fra dansk til tysk?
------------
Vores familietur startede da min fars moster, onkler og tante ville holde en fødselsdag for min oldemor, hvor hele familien skulle være med. Det endte med at min fars side tog afsted til Ahl-hage, hvor de holdte min oldemors fødselsdag. Det er blevet en tradition, at vi vært år et par uger efter efterårsferien tager en weekend til Ahl-Hage.
Vi er ca. tredive til fyre personer afsted hvert år. Der er altid nye børn med, og alle har det sjovt. Hver familie får et lejrværelse hver. I hvert værelse er der plads til 8 personer.
Når man er blevet konfirmeret, skal man en dag under weekenden være med til at lave mad. Det kan være om aftenen, morgen eller om middagen.
Hvert år skiftes familierne til at arrangere temaet for weekenden, og i år er det min familie.
Sidste år var der temaet jul. Det var meget sjovt. Den første aften var der julemiddag og vi dansede om juletræ. Sidst på aftenen kom julemanden med gaver.
Hver aften er der en som er fuld, og lørdag aften blev min fars onkel fuld imens vi spillede banko. Alle havde det sjovt med ham, især de små børn som tegnede ham i ansigtet.
--------------
Unsere Familie Reise begann, als meines Vaters Tante, Onkel und Tante eine Geburtstagsparty für meine Urgroßmutter halten würde, wo die ganze Familie sollte mit. endete mit meinem dad's Seite führte in Ahl-Hage, wo sie meine Urgroßmutter Geburtstag statt. Es ist eine Tradition geworden, dass wir dieses Jahr ein paar Wochen veranstalten nach die Herbstferien findet ein Wochenende zu Ahl-Hage.
Wir sind etwa dreißig Leute weg jedes Jahr ausgelöst. Es gibt immer neue Kinder mit, und jeder hat Spaß. Jede Familie bekommt ein camp Zimmer. In jedem Zimmer gibt es Platz für 8 Personen.
Wenn man bestätigt wurde, müssen Sie einen Tag am Wochenende kochen. Es kann morgens, abends oder zum Abendessen.
Jedes Jahr wird die Familien um das Thema für das Wochenende zu vereinbaren, und dieses Jahr ist es meine Familie.
Letztes Jahr gab es das Thema Weihnachten. Es war eine Menge Spaß. Am ersten Abend gab es Weihnachtsessen und wir tanzten auf dem Weihnachtsbaum. Am Ende des Abends kam der Nikolaus mit Geschenken.
Jeden Abend gibt es eine das volle und Samstagabend war meines Vaters Onkel voll, während wir Bingo gespielt. Alle hatten Spaß mit ihm, besonders die kleinen Kinder der zeichnete ihn im Gesicht.

Brugbart svar (0)

Svar #1
15. maj 2014 af policemanmem

Der er en del fejl i denne tekst, og for at være ærlig ville det være bedst at starte helt forfra. Jeg stiller mig lidt tvivlende overfor, om du har skrevet det hele selv. Der er nemlig enkelte sætninger, der er helt korrekte, og andre der er fuldstændigt forkerte... Har du brugt en oversættelsesmaskine ala Google Translate?
Du skal være bedre til hel basal sætningsanalyse:
1) Find ud af hvad grundleddet i sætningen er -> Herefter bøjes udsagnsordet i overensstemmelse med grundleddets person og tal (eks. 3. person, ental). Husk desuden at det bøjede udsagnsord skal til sidst i bisætninger.

2) Tysk kan godt lide sammensatte navneord, så her skal du ikke lade dig influere af det engelske. Det hedder f.eks. Familienreise. Desuden hedder "lejrværelse" nærmere "Lagerzimmer", igen i ét ord.

3) Ved tysk genetiv er der som regel krydsstilling, når man bruger navneord. Det vil sige, at det der 'ejes' kommer førsted  og 'ejeren' kommer til sidst, hvis man bruger almindelige navneord. Eks: "Die Tante meines Vaters". Dette har du eksempelvis gjort rigitgt ved "Am Ende des Abends". Du kan evt. også skrive "mein Vaters...." i stedet for krydsstillingen. 

4) Nogle gange giver det slet ikke mening på dansk, det du har skrevet på tysk. Eks: Wir sind etwa dreißig Leute weg jedes Jahr ausgelöst - Hvor kommer det tyske 'ausgelöst' ind i billedet her?

Skriv et svar til: TYSK TEKST

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.