Matematik
omkreds og areal
Hej er der nogen som kan tjekke om jeg har udregnet opgave a korrekt, og hjælpe med opgave b og c. opgaven er vedhæftet
Svar #4
26. maj 2014 af Aleynaa
Mathon det er mere til om min opgave A er løst korrekt, jeg ville lige være sikker før jeg regner videre på opgave b og c
Svar #5
26. maj 2014 af Bullerkage (Slettet)
Hvis det kun er én delopgave du er i tvivl om, er det lettere blot at vedhæfte det som et billede - så høver man ikke download et worddokument :)
Svar #8
Jeg synes altså slet ikke, at den ligner noget parallelogram, men kan godt være jeg er ved at få firekantede øjne :)
Hvorfor komplicerer du opgaven for dig selv?? Mathon har jo allerede givet dig svaret angående objektets omkreds:

Svar #9
26. maj 2014 af Aleynaa
Hvilke formel bruger man ? er det så en trapez :) ? hvorfor gange med 3 ? opgaven er ikke min stærke side :S
Svar #10
Omkreds er da bare at addere alle figurens sider sammen... Det er ikke nogen formel det er bare at vide hvad omkreds betyder :)
Svar #11
26. maj 2014 af Aleynaa
Nåår :D men der er 4 x'er ? :)
P.S jeg har sendt min mail til dig via. indbakke :)
Svar #13
Du skal visualisere figuren for dig. Omkreds er et mål for de visuelle længer af figuren. Ét af x-erne repræsenterer jo en stiblet linje, fordi linjen ikke er synlig, men blot en hjælpestreg.
Og lol det lød frækt :) ... Havde det været nummer i stedet for mail altså :(
Svar #14
26. maj 2014 af Heptan
Den der er inde i figuren tæller ikke med.
#10 Omkreds er da bare at addere alle figurens sider sammen... Det er ikke nogen formel det er bare at vide hvad omkreds betyder :)
Svar #15
26. maj 2014 af Aleynaa
#13Du skal visualisere figuren for dig. Omkreds er et mål for de visuelle længer af figuren. Ét af x-erne repræsenterer jo en stiblet linje, fordi linjen ikke er synlig, men blot en hjælpestreg.
Og lol det lød frækt :) ... Havde det været nummer i stedet for mail altså :(
Haha ! :D Tak for hjælpen. Hvis du kan vedhæfte opgaven via. sms :))
Svar #16
26. maj 2014 af cecilied34 (Slettet)
Hvordan kender man den formel for arelaet af en ligesiddet trekant? Var det en du kendte, eller var det noget, du lige regnede ud?
Svar #17
26. maj 2014 af Heptan
#16 En halv appelsin. Lær den udenad.

Gælder for alle trekanter.
Trekanter, hvor højden er kendt, kan beregnes ved:

Svar #18
26. maj 2014 af Andersen11 (Slettet)
I en ligesidet trekant er højdens længde h (√3)/2 af sidens længde x. Højden deler den ligesidede trekant i to kongruente retvinklede 30-60-trekanter.
Trekantens areal er da
T = 2·(1/2)·((√3)/2)·x·x/2 = (√3)·x2/4 .
Skriv et svar til: omkreds og areal
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.