Matematik

hej, um er der nogen der kan hjælpe mig til at besvare dette, fordi jeg ved ik, hvordan man kan besvare det hele,please hjælp mig, jeg har brug for det i morgen. tak! :)

29. maj 2014 af rossr5 (Slettet) - Niveau: 8. klasse

hej, um er der nogen der kan hjælpe mig til at besvare dette, fordi jeg ved ik, hvordan man kan besvare det hele,please hjælp mig, jeg har brug for det i morgen. tak! :)

Vedhæftet fil: Beth sæt 11 teksten.xls

Brugbart svar (0)

Svar #1
29. maj 2014 af Benny7 (Slettet)

Opg 8) Da det er en kvadrat er alle siderne lige lange. Så arealet, A, er A = højde * bredde.

Cirklens areal, A, er A = Pi * radius^2. Radius er 7 ifølge illustrationen i vedhæftede bilag.

Trekantens areal, A, er A = højde * grundlinje. Grundlinjen er 14 og højden er 7. 

Opg 9) Hvis vi antager de kun hilser med håndtryk med en hånd er det 6 * 6 = 36 håndtryk

Opg 10) Omkreds, O, beregens ved  O = 2 * r * pi. Radius er det halve af diameteren. Mht. arealet så i opgave 8. Det er det samme princip

Skriv et svar til: hej, um er der nogen der kan hjælpe mig til at besvare dette, fordi jeg ved ik, hvordan man kan besvare det hele,please hjælp mig, jeg har brug for det i morgen. tak! :)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.