Matematik
hjælp min lommeregner vil ikke regne grader ud.
HEJ
Nogen der kan hjælpe mig med min lommeregner skal snart op til skriftlig matematik, men min lommeregner vil ikke regne grader ud.
Jeg har en ti nspire lommeregner, nogen der ved noget om og som kan vejlede mig, hvordan jeg kan få den til at fungere.
Håber virkelig jeg får et hurtig svar, da jeg sidder og forbereder mig til eksamen.
Mange tak påforhånd
Svar #2
30. maj 2014 af HomeWorkk (Slettet)
jeg har prøvet at indstille lommeregneren i "RAD", men virker hellere ikke ellers er det fordi jeg ikke kan finde ud af det :/
Svar #3
jeg har sat vedhæftet de tal som jeg gerne vil regne ud, men som lommeregneren eller Jeg ikke kan finde ud af det
Svar #4
30. maj 2014 af SuneChr
# 3
Det er rigtig nok. Resultatet er i rad.
Gang dette med 180/π så du får det i grader.
Husk nu, at sin funktionen er periodisk.
Svar #5
ved du hvad der er galt med min lommeregner? hvis du gør kan du vejlede mig så den bliver i den rigtige tilstand.
:)
Svar #6
30. maj 2014 af Andersen11 (Slettet)
Hvis lommeregneren er sat i GRADER, skulle resultatet af sin-1(3,36·sin(65º)/5,5) komme ud i grader med resultatet
33,61927º
Svar #7
jeg ikke så god til at bruge lommeregneren, men jeg har sat den til "RAD" og får tallet 0.52..... når jeg ganger tallet med 180 og dividere med pi får jeg kun 30.33
Svar #9
30. maj 2014 af Andersen11 (Slettet)
Hvis du sætter lommeregneren til RAD, skal du jo også lave argumentet inde i sinusfunktionen om til radianer. Man skal så beregne
sin-1(3,36·sin(65·π/180)/5,5) · 180/π
Svar #10
31. maj 2014 af HomeWorkk (Slettet)
men ved I hvordan jeg kan få lommeregneren til være i en tilstand, hvor jeg ikke behøves at gange med 180 og dividere med pi?
Svar #11
31. maj 2014 af Andersen11 (Slettet)
Læs manualen og find ud af, hvilken knap der skifter mellem RADIANER (RADIANS) og GRADER (DEGREES).
Skriv et svar til: hjælp min lommeregner vil ikke regne grader ud.
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.