Matematik

Hjælp 22 maj matematik A STX

05. juni 2014 af betking (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej jeg var oppe til den skriftlige eksamen i mat a. Jeg sidder og har fundet besvarelsen og sammenligner med min afleverede opgave (kun med hjælpemidler). Jeg er nu rigtig bange for ikke at få 4 (kun på baggrund af den med hjælpemidler), da jeg kan se at jeg har lavet et par dumme fejl. I 9b har jeg udregnet arealet rigtigt ud, men jeg har kommet til at skrive at førstekoordinatet ville blive 1, selvom det giver 3. Jeg har endda tegnet den rigtigt ind og skrevet at det ene punkt har koordinatet 3 og det andet har 1, har blot skrevet det forkerte tal i konklussionen. I 11a har jeg ganget resultatet med en halv, så jeg har fået halvdelen af det, som besvarelsen siger er rigtigt. I 11c har jeg glemt at sætte "-200" ind i udregningen, men har skrevet at jeg skal bruge det for at få svaret. I 12b har jeg fået den rigtige p-værdi i min tabel, og har skrevet i konklussionen at den ikke må forkastes som er korrekt. Dog har jeg skrevet det forkerte tal i konklussionen... Nøj hvor irriterende, især når man godt ved at man kan finde ud af det her :(

Giver så nogle her små dum-fejl stadig mange points? Jeg ville blive super glad, hvis en person ville kigge min aflevering igennem og bekræfte hvad jeg højt sandsynligvis har fået. Ikke rart med tanken om et 02 (kun på den uden hjælpemidler) der lurer... :'(


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. juni 2014 af Andersen11 (Slettet)

Foran i opgavesættet kan du se alle de ting, der lægges til grund for bedømmelsen. Der vil helt klart scores points, hvis der er redegjort for den korrekte fremgangsmåde, selv om der er gået koks i de faktiske udregninger til sidst.


Svar #2
05. juni 2014 af betking (Slettet)

Ja det har jeg hørt før, jeg er blot meget nervøs for om det ikke er nok til at få 4... Hvis jeg KUN tæller de helt rigtige lavede opgaver som jeg har lavet, så er jeg kun på 60 points... Men så er det store spørgsmål bare om jeg har scoret over 40 points ved dem jeg er tvivlsom ved... Håber en der har forstand på de her points kunne skimme min igennem og give mig en vurdering. :S
 


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. juni 2014 af Andersen11 (Slettet)

#2

Det er nok lettere blot at regne med procenter eller brøkdele, idet hvert spørgsmål i opgavesættet tæller med samme vægt. I dette svar #11 https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1487515#1487635 gives en oversigt over de brøkdele, som hver karakter rækker over. Du kan sikkert nogenlunde vurdere, hvor mange procent af spørgsmålene, du har besvaret korrekt.


Svar #4
05. juni 2014 af betking (Slettet)

Jeg regner med at få 4, men jeg er alligevel MEGET nervøs... håber en eller anden vil kigge på den i hvert fald oog vurdere. Mine fejl er så dumme... :(

Her ligger den nu i hvert fald, hvis en skulle få lyst til at kigge

Her er besvarelsen:
http://www.szymanskispil.dk/MatFys%20MateksamenA2014.pdf

Vedhæftet fil:send eksamen.docx

Brugbart svar (0)

Svar #5
05. juni 2014 af Andersen11 (Slettet)

#4

Af de 19 spørgsmål i Opg 7 -14, vurderer jeg, at du har svaret ca 9,25 korrekt. Den samlede score afhænger så også af besvarelserne for de første 6 opgaver, som her kan bidrage med 0 - 6 ud af en samlet score på 25, dvs. mellem 37% og 61%, dvs. der er mulighed for karakterer 02, 4 eller 7.


Svar #6
05. juni 2014 af betking (Slettet)

Kan du give et bud på hvad du tror jeg har fået? Og kun på baggrund af dem med hjælpemidler jeg sendte?

Brugbart svar (0)

Svar #7
05. juni 2014 af Andersen11 (Slettet)

#6

Det har jeg jo sådan set gjort i #5. Der gives kun en karakter på basis af den samlede besvarelse. Hvis alt i Opg 1-6 er svaret forkert, ligger du til 02; hvis alt i Opg 1-6 er besvaret korrekt, ligger du til 7. Hvis Opg 1-6 er besvaret på samme gennemsnitlige niveau som opgaverne 7 - 14, ligger du til 4.


Svar #8
05. juni 2014 af betking (Slettet)

Ja okay, håber virkelig for 4... Har ikke fået lavere før. Uden hjælpemidler har jeg cirka 20-30 points

Brugbart svar (0)

Svar #9
05. juni 2014 af Andersen11 (Slettet)

#8

Antallet af points giver ikke mening, før du også angiver det maksimalt mulige antal points. Ved at angive brøkdele eller %-tal undgår man denne ubestemthed.


Svar #10
05. juni 2014 af betking (Slettet)

Ja jeg kiggede efter points fordi jeg kigger ud fra denne side

http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/Laaste%20mapper/PDF09/Fagene/090918_standardomregningsskaler_helhedsintryk_hf_hfe_stx.ashx

Tror selv jeg er over 100 points da det er småfejl men vil så gerne høre andres ord på hvad de tror

Brugbart svar (0)

Svar #11
05. juni 2014 af Andersen11 (Slettet)

#10

Det er da simplere og mere entydigt blot at bruge en relativ skala fra 0 til 100%. Du kan vel selv omregne de %-tal jeg har givet dig til en pointskala der opfylder dine egne krav.


Svar #12
05. juni 2014 af betking (Slettet)

Procentregning er ikke noget problem, men mener at det er lettere at regne i points. 1 opgave=10 points. Fx ved jeg med sikkerhed at jeg har fået 60 points. De 60 rigtige er uden dem med hjælpemidlerog opgaverne som har minimale små fejl. Spørgsmålet er bare hvor mange points jeg får, i opgaverne med minimale dumme fejl...

Brugbart svar (0)

Svar #13
05. juni 2014 af Andersen11 (Slettet)

#12

Du mener altså, at du har svaret Opg 1 - 6 helt rigtigt? Jeg har jo givet dig min vurdering af din besvarelse af Opg 7 - 14 som 9,25/19, hvilket du så selv kan gange med 190 points.


Svar #14
05. juni 2014 af betking (Slettet)

Nej jeg mener at jeg har 60 helt rigtige med hjælpemidler og her har jeg ikke talt opgaverne med små fejl i, som jeg også burde få en del points for. I opgaverne uden hjælpemidler regner jeg med 20 points cirka. Dit regnestykke siger 0,48 altså 48%.


Brugbart svar (0)

Svar #15
05. juni 2014 af Andersen11 (Slettet)

#14

Det skulle så giver 9,25+2 ud af 25, dvs 11,25/25 = 45% dvs karakteren 4.


Svar #16
05. juni 2014 af betking (Slettet)

Krydser fingre og tak fordi du ville bruge din tid på mig, undskyld hvis jeg var besværlig. Mange tak for din hjælp :)


Svar #17
05. juni 2014 af betking (Slettet)

Hov lige et sidste spg. Hvor mange % skal man have for at få 4? er det omrking 40%?


Brugbart svar (0)

Svar #18
06. juni 2014 af Andersen11 (Slettet)

#17

Det kan du jo se i den tabel, jeg gav i den anden tråd (følg linket i #3). Ja, det er omkring 40%.

Det er egentlig lidt chokerende, at man lader folk bestå med en score på 33%, dvs. med en fejlprocent på 67.


Skriv et svar til: Hjælp 22 maj matematik A STX

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.