Dansk

Mundtligt oplæg eksamen dansk

11. juni 2014 af jeppedinsen (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej jeg sidder og forbereder mig til dansk eksamen i mundtlig dansk på HHX, og er løbet ind i nogle problemer med hensyn til det 5 min. oplæg man skal lave om et hovedforløb vi har haft i undervisningen.

mine områder hedder:

Sprog og kommunikation + nyhedsformidling

Ungdom, identitet og narcissisme

Kultur + danmark i en globaliseret verden

Tendenser i samtiden

Det moderne gennembrud

Biedermeier og romantisme

Jeg har problemer med at lave et oplæg til fx sprog og kommunikation, da hvad er det jeg skal fortælle om. med det moderne gennembrud fx, da har jeg noget litteraturhistorie, hvor jeg kan fortælle om hvordan man skriver i denne periode og om hvilke forfattere som er vigtige i denne periode, men dette er i mit hoved svært at gøre med sprog og kommunikation.

Hvis der er nogen som har et eksempel på et oplæg til sprog og kommunikation så ville jeg gerne se det, ellers så mangler jeg bare nogle ideer.

i hvert emne har vi nogle tekster som vi har læst, men jeg syntes ikke vi har nogle teoritekster i sprog og kommunikation, det er fx i sprog og kommunikation Ali fra yallarup færgebys nytårstale.


Brugbart svar (1)

Svar #1
11. juni 2014 af Mistique (Slettet)

Prøv at lav en liste over hvilke emner og begreber i er kommet ind på under 'sprog og kommunikation' og tag så udgangspunkt i det. Men i burde have fået papir om det. Evt. hør en af dine klassekammerater om de ved hvad i har fået af papir.


Skriv et svar til: Mundtligt oplæg eksamen dansk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.