Tysk

Tysk B mundtlig eksamen - Eksempler på tekster du kan trække inde til eksamen?

15. juni 2014 af pokizh (Slettet) - Niveau: B-niveau

Er der nogen der sidder inde med eksempler på tekster, som du får 30 min til at oversætte?

Bare helt grundlæggende, hvordan skal teksterne behandles? skal du oversætte den hele fra tysk til dansk? eller hvordan foregår det?

Was muss ich tun?


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. juni 2014 af Yawnz (Slettet)

du skal blot give et referat af teksten 


Svar #2
15. juni 2014 af pokizh (Slettet)

På dansk?

Brugbart svar (0)

Svar #3
15. juni 2014 af Yawnz (Slettet)

ja, hele 2. del foregår på dansk


Svar #4
15. juni 2014 af pokizh (Slettet)

Kan du fortælle mig step by step hvordan del 2 foregår? Og hvor lang tid man har til det? - det fremgår meget utydeligt på hjemmesider

Brugbart svar (0)

Svar #5
15. juni 2014 af Yawnz (Slettet)

altså så vidt jeg har forstået, så trækker man en ukendt tekst, hvilket man har 30 min. til at forbrede hende på skolen. Derefter så går du ind og fremlægger enten 1. eller 2. del efter eget valg. Du skal læse og forstå teksten, så du kan genfortælle den. Når du så har gjort det, så vil både lærer og censor stille dig spørgsmål til teksten, på dansk, det kan både være sproglige ting og analytiske træk, det kommer an på hvad de vægter.

Så har jeg lige et spørgsmål til 1. del, for jeg ved at man skal analysere teksten, men hvilke ting er særdeles vigtige at inddrage?


Svar #6
15. juni 2014 af pokizh (Slettet)

Til dit spørgsmål, det afhænger i høj grad af hvilket tema og hvilke briller du læser teksten med.

Det virker relativt nemt? eller tager jeg fejl?

hvor lang tid har du til del 2?
 


Brugbart svar (0)

Svar #7
15. juni 2014 af Yawnz (Slettet)

nej, dansk. Hele 2. del er på dansk, det er kun 1. del der er på tysk, altså det du forbereder derhjemme

tak for hjælpen!


Skriv et svar til: Tysk B mundtlig eksamen - Eksempler på tekster du kan trække inde til eksamen?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.