Generelt

Afgangsbevis 9. klasse

27. juni 2014 af anonym090

Hej jeg er en pige, som fik sit afgangsbevis i går (9. klasse). Jeg ville virkelig gerne vide hvad mit gennemsnit er, men jeg ved ikke om man kun skal beregne gennemsnittet af "folkeskolens afgangsprøve". Eller og jeg skal både beregne gennemsnittet ud af "standpunktskarakter" + "folkeskolens afgangsprøve"? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. juni 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

nu beregner man normalt ikke gennemsnit for folkeskolen, det (karaktergennemsnittet) skal jo ikke bruges til noget.

Du kan derfor roligt lægge alle karakterne sammen (års- og prøve) og så dividere med antallet af karakterer. Når/hvis du går videre med en ungdomsuddannelse, bliver det lidt sværer at regne det ud, da karakterne har forskellige vægte.

Hilsen Lars


Svar #2
27. juni 2014 af anonym090

Så altså både stanspunktskarakter og folkeskolens afgangsprøve lægges sammen hvis man skulle regne gennemsnit ud? Altså jeg regner det også kun ud for at vide hvor jeg cirka lægger :)

Brugbart svar (0)

Svar #3
27. juni 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

ja, der er ingen regler, så du må reelt set gøre hvad du vil. Hvis du regner begge sæt med, så ligner det lidt det som man gør i gymnasiet.

Hilsen Lars


Brugbart svar (0)

Svar #4
27. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

#3 Ved du du om man overhovedet kan bruge karakerne til noget i 9. klasse? :)


Brugbart svar (1)

Svar #5
27. juni 2014 af Proprium (Slettet)

Nej, du skal i princippet ikke bruge dine karakterer fra folkeskolen til noget. Min folkeskolelærer plejede at sige, at "vi øvede os" i folkeskolen; vi øvede os i at læse til prøve, vi øvede os i at gå til skriftlige og mundtlige prøver, og vi øvede os i karaktersystemet. Det var hans ord, men jeg synes egentlig, de beskriver folkeskolen meget godt.


Skriv et svar til: Afgangsbevis 9. klasse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.