Biologi

konklusion på kostanalyse?!?

07. september 2014 af solsikke1 - Niveau: C-niveau

hej- hvad jeg jeg skrive i min kostanalyses klunklusion?

I mit formål har jeg skrevet:

Formålet med denne kostanalyse er at finde ud af hvilke energigivende stoffer, som maden indeholder, om den lever op til ernærings eksperts anbefalinger. Til sidst skal den også give et overblik over min kost og motionsvaner. 

(ps. er der ideer til ændinger i formålet?) 


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. september 2014 af BObama (Slettet)

Det kommer jo an på hvad du har fundet. I sagens natur skal du skrive en konklusion.


Svar #2
07. september 2014 af solsikke1

kan man godt sige dette? har du i så fald rettelse?:

Jeg kan konkludere at jeg indtager for lidt kalorier, i forhold til hvad der er ideel for mig. Selvom at jeg denne dag har underskud af kalorier, har jeg et for stort indtag af kulhydrater.  Til gengæld indtager jeg den rigtige mængde af fedt, protein og fibre. Til sidst vil jeg påpeger at jeg man ud fra en dag ikke kan sige hvorvidt man lever sundt eller ej, da det kan være tilfældigt at man fx ikke går til sport den pågældende dag.


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. september 2014 af BObama (Slettet)

Det kan man da godt. Det er bare ikke særlig godt.

Du skal for det første kigge på din sætningsopbygning og grammatik.

For det andet giver det ikke mening at du skulle indtage for mange kulhydrater, mens dit fedt og proteinindtag er ok og du samtidig totalt set får for få kalorier. Kalorierne kan alt andet lige kun komme fra disse tre makronæringsstoffer.


Svar #4
07. september 2014 af solsikke1

så hvad vil du skrive?


Brugbart svar (0)

Svar #5
07. september 2014 af BObama (Slettet)

Det er ikke så vigtigt hvad jeg vil skrive. Det er vigtigt hvad du vil skrive. Nu har du fået et par inputs og så kan du arbejde videre derfra.


Skriv et svar til: konklusion på kostanalyse?!?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.