Matematik
Beregning af randafdækning
Bregning af en grisestald
Oplysninger:
Staldens højde 2,56 m
Staldens bredde 10,48 m
Staldens længde 14,4 m
Staldens rumfang 386 m^3
En grisesti:
Dybde 4,78 m
Bredde 2,36 m
Areal 11,29 m^2
Gangareal 21,6 m^2
Der skal beregnes randafdækning i sektionen.
Randafdækningen dækker hele gangarealet. Der er afdækket med 1 m over gangarealet. Der er også afdækket med 30 cm ved sektionens vægge. Under spærene er der isoleret med 15 cm. Spærene ligger med 1 m afstand.
Beregn afdækningsarealet.
Nogle der kan hjælpe?
Svar #2
13. oktober 2014 af Bladlus (Slettet)
Opgaven går ud på at beregne hvor stort et areal der er afdækket i en grisestald. Grisestalden består af 6 sektioner og en gang. Oplysningerne er dem som er angivet oppe ovenfor.
Svar #3
13. oktober 2014 af SuneChr
# 0 og 2
Du skal nok ikke regne med, at hjælperne herinde sidder hos rådgivende ingeniørfirmaer indenfor landbrugsejendomme, og med tilhørende annekser.
Du må bringe en tegning eller noget mere fyldestgørende materiale.
Svar #4
14. oktober 2014 af Bladlus (Slettet)
Jeg forventer heller ikke at hjælperne sidder hos `rådgivende ingeniørfirmaer`, jeg søgte blot noget hjælp til at komme i gang med min opgave. Der står desuden ikke mere i opgaven end det som er angivet, og det er netop det som gør det svært at vide, hvor man skal starte og slutte.
Jeg har selv lavet en tegning som er vedhæftet for at illustrere grisestalden med de 6 sektioner.
Skriv et svar til: Beregning af randafdækning
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.