Studér i udlandet

UWC Danmark

29. oktober 2014 af mia98 (Slettet)

Hej :)
Jeg tænkte på om der er nogen af jer, der er bekendt med UWC. Jeg har her for tiden spekuleret på, om det er noget for mig, og jeg kunne godt tænke mig at lære mere om det med henblik på personlige erfaringer, niveauet, fremtidsmuligheder og andet. 



 


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. november 2014 af adsafadfdsafdasf

Jeg er bekendt med UWC. 

Jeg har (desværre) ikke selv været afsted, men jeg ansøgte (og var til interview, men blev altså i sidste ende ikke valgt)


Svar #2
17. november 2014 af mia98 (Slettet)

Hvad var dit snit, da du ansøgte? Jeg ved at man skal have et 'højt' snit for at have en chance, og det kunne være rart at få sat et ca. tal på. Var du meget dybdegående i din ansøgning? Jeg synes, at der er nogle spørgsmål, som jeg ikke rigtig har et svar til.

Brugbart svar (0)

Svar #3
18. november 2014 af adsafadfdsafdasf

Hej

Mit snit var egenligt ikke specielt højt, tror det var omkring 8. Da jeg ansøgte anbefalde de (UWC), at man burde havde et snit på mindst 7, men det var ikke et krav - om det har ændret sig siden, det ved jeg ikke (jeg ansøgte i 2012).

Med dybdegående i min ansøgning mener du hvad? Altså mere specifikt? :-)

Det bedste råd jeg har ift. ansøgningen er, at du skal være dig selv, du er interessant - glem ikke det! Vær ærlig om dig selv, og husk at nævne de ting som du brænder for - ligemeget om det er sport, politik eller noget helt tredje. Jeg snakkede engang med en UWC alumn, og hun pointerede at der ikke findes en bestemt type person, som UWC leder efter - husk på dette, når du skriver din ansøgning.

Mvh adsafadfdsafdasf


Svar #4
18. november 2014 af mia98 (Slettet)

Hej igen. For resten jeg er rigtig glad for, at du gider at tage dig tid til at svare på mine spørgsmål :)

Jeg tænker på ansøgningen. Der er en række spørgsmål, som man skal svare på fx. Hvad bruger du meget af din tid på, hvad brænder du for, arbejder du frivilligt osv. Dette er spørgsmål, som jeg ikke rigtig har svar på. Jeg er en almindelig pige, der hverken går op i kunsteriske fag eller sport. En pige der til daglig arbejder og går i skole. Dog brænder jeg for skolen, men er det nok? Det virker som om de leder efter "en perfekt person", når jeg læser de stillede spørgsmål. 

mvh Mia


Brugbart svar (0)

Svar #5
18. november 2014 af adsafadfdsafdasf

Hej Mia,

Du behøver heller ikke interessere dig for kunst eller sport - men de vil gerne vide hvad du brænder for. Du siger, at du går meget op i skolen - og er det nok? Ja det er nok. Ikke alle interesserer sig for håndbold eller klaverspil, det forstår både jeg såvel som dem, der kommer til at læse din ansøning også ;-) 

Er der et bestemt (skole)fag/område som du brænder ekstra meget for? Læser/har du læst en god bog? Har du været på en ferie (i et andet land, eller hvad nu) som virkelig fik betydning for dig?

Jeg husker f.eks. at jeg nævnte min interesse for verdensrummet og især spørgsmålet om der findes liv på andre planeter i Universet - og netop dette spurgte de meget ind til ved mit interview, for de kunne forstå ud fra ansøningen, at det var noget jeg virkelig var interesseret i (& husk at interviewet er ikke skæld-ud og kritik som nogle måske går og frygter, men bare en helt normal samtale). 

Du kan også skrive om, hvad der specifik ved UWC interesserer dig. Er der nogle fag? Som pacifist, så var jeg f.eks. interesseret i "peace/conflict studies" som de tilbød på UWC Atlantic College (i Wales). 

"Det virker som om de leder efter "en perfekt person", når jeg læser de stillede spørgsmål. ": Ja, du er ikke alene om denne tolkning. Det eneste jeg kan sige er, at de ikke selv er gået ud og proklameret direkte, at de foretrækker en type over en anden - men det er ikke helt forkert, at sige at der selvfølgelig findes nogle personer bedre egnet til UWC end andre. Har du læst hvad UWC er, hvad de egenligt står indefor og derefter konkluderet, at det er noget du godt kan stå inde for (dvs. være enig i/tænke godt om) så er UWC også noget for dig. Igen: vær ærlig om dig selv! Lige meget hvad du selv tænker eller hvad andre siger, så er du på sæt og vis interessant! At udgive sig for at være en anden end den man egentlig er, vil de (UWC) hurtigt opdage :-) Skriv en god ansøgning om hvem du er, og ikke hvem du tror UWC leder efter. 

Mvh adsafadfdsafdasf


Skriv et svar til: UWC Danmark

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.