Matematik
Terminsprøve om et par dage - hvilke slags opgaver får man?
Hej
Jeg går i 9. klasse og skal op i en terminsprøve her om et par dage. Jeg har forberedt mig og føler mig klar. Men kunne godt tænke mig at høre, om I ved hvilke opgaver man kunne komme ud for - specielt i problemregningen. "Frygter", den klart mest! Er det procentregning eller hvad?
Jeg går ud fra at man bare skal kunne de normale +/-/* til færdighedsregning?
På forhånd tak.
Svar #1
11. november 2014 af EmilNJ (Slettet)
Efter lidt hurtig søgning ser det ud til man kan teste sig selv på denne side:
http://www.sysform.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=46&Itemid=218
Du må have mange gange held og lykke til prøven!
- Emil
Svar #2
11. november 2014 af OliverHviid
Jeg var selv oppe for lidt over en måned siden. Jeg var oppe i afgangseksamen fra sidste år. De ting som man skulle kunne var, som du selv siger, +-/*. Der var også lidt med grafer, funktioner, ligninger, sandsynlighed og brøker. Man ved selvfølgelig ikke hvilken én, man kommer op i, men man skal huske på, at det ikke er verdens ende, hvis det går dårligt. Man skal bare gøre det, så godt man kan, og hvis man har læst op, så skal det nok gå. Held og lykke! Bare stil nogle flere spørgsmål, hvis du altså har flere.
Svar #3
11. november 2014 af hezzz (Slettet)
Tusind tak. Hvad gik problemregningen ud på?
Svar #4
11. november 2014 af OliverHviid
#3 Hej Oliver.
Tusind tak. Hvad gik problemregningen ud på?
Der var lidt af hvert. Lidt med noget simpelt +-/*, brøker, procent. Lidt med en skitse, ligninger og grafer. Der var også noget med statistik og arealberegning. Jeg vil ikke give eksempler, siden det ville være snyd, men du skal bare vide, at det ikke er så svært som du, højst sandsynligvis, tror; det var faktisk meget simpelt. Man skal bare tage en opgave ad gangen og tage det roligt. Lad være med at stresse over det.
Skriv et svar til: Terminsprøve om et par dage - hvilke slags opgaver får man?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.