Dansk

groft sprog

12. januar 2015 af hrsej (Slettet) - Niveau: A-niveau

Diskuter hvilke pointer I er enige i, og hvilke pointer I er uenige i. I skal i den forbindelse overveje, om I synes groft sprog er et problem på skolerne og i samfundet generelt (er der f.eks. steder, hvor det grove sprog er ok at bruge)?

Brugbart svar (0)

Svar #1
12. januar 2015 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

ja hvad er dine egne observationer? Har du selv noget at bidrage med? Hvilke pointer er der i teksten? Er de baseret på virkelige studier eller bare noget nogen har fundet på?

Studieportalen er ikke en opgaveløsningsmaskine, men et sted hvor man får kvalificeret modspil og hjælp til SELV at løse opgaven.

Hilsen Lars

Svar #2
12. januar 2015 af hrsej (Slettet)

hej igen.

Du betragter mine spørgsmål som værende en opgave? Disse spørgsmål har jeg postet idet jeg gerne vil høre alle slags synspunkter/mening. Desuden er dit svar til ingen nytte! Enten kan du bidrage med noget ellers kan du chikanere nogen, der virkeligt prøver at få nogle til at lave deres opgave!

Brugbart svar (0)

Svar #3
12. januar 2015 af Heptan

Hvorfor er du interesseret i at skabe en debat om en artikel fra 2004? Hvad du har skrevet i dit indlæg ligner mere en opgave end det ligner en debatstart.

"er der f.eks. steder, hvor det grove sprog er ok at bruge" er et rimelig ledende spørgsmål.

Svar #4
12. januar 2015 af hrsej (Slettet)

Hvad er der galt i, at have andres mening? Tråden her er næppe en debat, det kan du se ovenover titlen. Mit ønske er blot at høre flere synspunkter. Om du/i er overbevist det er en opgave, kan jeg ikke sige mere end: det er i selvom.

At studere fortiden er jo noget godt -vel?

Brugbart svar (0)

Svar #5
12. januar 2015 af CarstenMatsson (Slettet)

Klart du lige opretter en profil og et indlæg udelukkende fordi du er akademisk interesseret ;) Godt gået.

Brugbart svar (0)

Svar #6

"Hvad er der galt i, at have andres mening?"

Hvad? Den her tråd giver ingen mening for mig. Vil du have hjælp til en opgave eller have nogle idégaver? Du vil hverken have hjælp til en opgave eller starte en debat? Hvad synes du selv om artiklen?

Brugbart svar (0)

Svar #7
12. januar 2015 af Hansihh (Slettet)

Nu følger jeg med strømmen:

#5 sjovt nok prøver personen, at formulere sig, når han/hun ikke engang kan pludse to simple tal sammen. For at omformulere det på et højere niveau end dit:

Sjovt nok prøver personen, at formulere sig, når han/hun ikke engang kan finde summen af to simple tal.

Brugbart svar (0)

Svar #8
12. januar 2015 af Hansihh (Slettet)

.

Brugbart svar (0)

Svar #9
12. januar 2015 af brazar (Slettet)

KAN i ikke holde tonen roligt? Hvis nogen ikke kan bidrage med noget konstruktivt til trådstarteren så venligst STOP med at debbatere rundt i andres tråd, når de ikke engang er oprettet som værende en debat indlæg!

Hvis det her fortsætter har jeg intet valg end, at kontakte SP!

Brugbart svar (0)

Svar #10

KAN i ikke holde tonen roligt? Hvis nogen ikke kan bidrage med noget konstruktivt til trådstarteren så venligst STOP med at debbatere rundt i andres tråd, når de ikke engang er oprettet som værende en debat indlæg!

Hvis det her fortsætter har jeg intet valg end, at kontakte SP!

Har du læst dit eget indlæg? Har du læst betingelserne for brug af forummet? Jeg synes indlæg #1-#8 er ganske rolige; der er nogle problemer med problemformuleringen, og vi prøver at hitte ud af det sammen.

Brugbart svar (0)

Svar #11
12. januar 2015 af Stygotius (Slettet)

Hvad galt er der i at have en akademisk interesse i noget ??

Det er ret utroligt at et ret uskyldigt oplæg kan fremkalde så voldsomme aggressioner.som dem der straks blev udtrykt her.

Man kan ikke lade være med at tænke at der har været alvorlige, uforløste  aggressioner der har ligget og luret i forvejen.

"er der f.eks. steder, hvor det grove sprog er ok at bruge" er på ingen måde et ledende spørgsmål.

Man kan ikke udlede af det hvilket svar der ønskes.

Tråden er låst for yderligere indlæg.