Dansk

Angående en artikel

06. februar 2015 af HFNU (Slettet) - Niveau: C-niveau

Jeg vil gerne hører om der er nogle der kan fortælle mig hvad der menes med afsender? i denne tekst..

Er det Kristeligt dagblad? og hvem er modtageren... er det så læserene af Kristelig dagblad.

Det er virkelig lang tid siden jeg har analyseret i artikel, og er ikke sikker på hvordan man analyser denne artikel, da er en kronik.

Virkelig 1000 tak...hvis der er nogle der gider at bruge tid på at hjælpe:

Jeg vedhæfter lige filen; 

http://www.avuflex.dk/danskfed/materialer/e/tumult.pdf

Brugbart svar (0)

Svar #1
06. februar 2015 af Mistique (Slettet)

Jeg kan ikke lige åbne filen. Men ja det er rigtigt nok som du skriver.

I modtageren kan du så overveje hvem der er typen der læser Kristligt Dagblad.

Svar #2
06. februar 2015 af HFNU (Slettet)

Når ja selvfølgelig.... Du er virkelig til stort. Jeg siger tusind tak for alt din hjælp, du gør et virkelig stort arbejde herinde - det mener jeg. Må jeg godt oploade filen , så du evt, kan læse noget af det??. Jeg ved at man skal komme ind på nogle af hovedpunkterne i en artikel, men jeg ved bare virkelig ikke hvad jeg skal komme ind på :( i denne artikel. Den handler om en kvindes opvækst i Frederiks bjerg kommune:)

Brugbart svar (0)

Svar #3
07. februar 2015 af Mistique (Slettet)

Tak skal du have :) Ja, du kan godt oploade filen, jeg vil dog kun skimme den.

Brugbart svar (0)

Svar #4
07. februar 2015 af Sarah1d (Slettet)

Afsenderen KUNNE måske også være Hanne Korvig, da det er hende der har skrevet artiklen. Bare noget til overvejelse. Så kan du jo tænke over om det er en subjektiv eller objektiv artikel.

Svar #5
07. februar 2015 af HFNU (Slettet)

Selvfølgelig ...og mange tak til Mistique og Sarah1d

Svar #6
10. februar 2015 af HFNU (Slettet)

Er der nogle der kan fortælle mig hvad det betyder når forfatteren skriver:  

"Niels Ebbesensvej og min naivitet. Den ligger sikkert godt begravet under et af ligusterhækkene, måske under den, som grænsede op til Bent og Birgit, vores kære naboer. En helt uskyldig hæk, som gennem tiden måtte lægge blade til mangt og mange nabostrigheder?"???

Igen tak for hjælpen

Brugbart svar (0)

Svar #7
11. februar 2015 af Mistique (Slettet)

tja, der var mange stridigheder imellem forfatteren og hans naboer Bent og Birgit, når de stod der og diskutterede over ligusterhækken.

Svar #8
11. februar 2015 af HFNU (Slettet)

ok :)) men tænker på det første "Niels Ebbesensvej tog min naivitet...Kan det betyde , at hun herved mistede hendes barndom, hendes naive side...?hun måske hurtig skulle vokse op

Brugbart svar (0)

Svar #9
11. februar 2015 af Mistique (Slettet)

dobbelttjek når du skriver citater ned, for du har skrevet og og ikke tog.

men ja din tolkning lyder da rimlig. Men uden at have læst resten af teksten, kan jeg ikke dømme det helt. Men det lyder til du nok godt ved hvad det betyder, men du gerne vil bekræftes i det, bare følg din intuition.

Svar #10
11. februar 2015 af HFNU (Slettet)

Ok :) helt sikkert .... ja jeg kan godt se at jeg ikke har skrevet det jeg gerne ville , "Niels Ebbesensvej tog min naivitet".

Tak , det er bare første gang overhovedet at jeg analyser en kronik, så måske er det derfor jeg spørger så meget:))

Skriv et svar til: Angående en artikel

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.