Studievalg og videregående studie
Er farmaci den rette uddannelse for mig?
Hej!
Jeg er lidt i tvivl, om det studie jeg er igang med, om det er det rette for mig, og håber at nogen, både med erfaring og uden erfaring, kan hjælpe mig. Jeg er igang med at tage farmaci uddannelsen og problemet er, at jeg synes, det er lidt svært. Jeg synes, det er enormt spændende, men er ikke særlig glad for de karakterer jeg har fået. I de fag jeg har bestået, har jeg fået tre 7 taller og to 4 taller og har dumpet en del eksamener. Jeg regner med at få langt flere 4 taller end 7 taller. Har karaktererne en stor betydning når man engang skal ud og søge arbejde? Jeg er iøvrigt igang med mit 4. semester på bachelordelen.
Svar #1
07. marts 2015 af sdfdafsd (Slettet)
Hej :)
Jeg kender ikke alverden til farmacistudiet - dog læser min lillebror også farmaci på Københavns Universitet. Generelt kan det siges, at det på universetet, hvilket du formentlig har bemærket, er meget sværere at få høje karakter ift. gymnasiet. 4-taller og 7-taller er ikke specifikt lave, da 7 er for den gode præsentation, hvorimod 4 er den jævne. At du derimod har dumpet end del eksaminer er måske et dilemma. Man kan selvfølgelig ikke være lige god til alting. Du er desuden noget meget langt ind i din uddannelse - 4 semester, så er der kun 2 semestre tilbage før du forhåbentlig har din bachlor-grad! Måske du eventuel skulle vente med at træffe en beslutning til du har fået din bachlor-grad, i så fald har du med den bachlor mulighed for at læse kandidat i andre sundhedsvidenskabelige fag :)
Om karakteren betyder noget for ens jobmuligheder i fremtiden - ja, det gør det til en vis grad. Lige efter du har fået din titel Cand.farm, så vil dem med de gode karakterer få større chance for at blive ansat på de store virksomheder (såsom Novo Nordisk etc.). Men dette betyder ikke, at man ikke kan nå til et tidspunkt i livet, hvor man selv arbejder for de store virksomheder. Derimod kan du, selv med "dårlige" karakterer, finde arbejde på hospitaler, apoteker og andre mindre medicinalvirksomheder. Herfra kan du opbygge erfaring, hvilket senere hen vil komme dig til gode. Karakterene betyder altså kun noget i starten, når en person ikke har noget erfaring fra arbejdsmarkedet i bagagen, men derefter betyder karakteren ikke noget.
Jeg ønsker dig alt held fremover :)
Skriv et svar til: Er farmaci den rette uddannelse for mig?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.