Samfundsfag

Fordomme, et spørgsmål :))

16. marts 2015 af sarahansen00 (Slettet) - Niveau: 9. klasse
Hvad kan man gøre for at kulturelle fordomme bliver mindre?

Tusind tak!

Brugbart svar (0)

Svar #1
17. marts 2015 af BGH1995 (Slettet)

Man kan f.eks. sætte "kulturforståelse" på skoleskeamet.

Brugbart svar (0)

Svar #2
17. marts 2015 af Stats

Det kan man sQ ikke mindske...

Jeg fik det opflasket lige fra spæd, at udlændinge ikke var lige som os...

Jeg har senere, efter mange samtaler med bl.a skolelærer, psykologer m.fl. fået fortalt, gang på gang, at mine holdninger var forkerte... Da jeg kom på "arbejdsmarkedet" havde jeg 2 udlændinge der også arbejdede i samme stilling som jeg... Jeg bemærkede, at mine danske kollegaer snakkede godt med dem. Jeg hørte efter hvad de sagde, og tja... Den ene af dem, blev faktisk min ven... Senere i skolelivet fandt jeg flere venner som var udlændinge, og jeg ændrede derfor opfattelsen af, hvad en udlænding i virkeligheden er... Jeg fandt ud af, at der fandtes gode og onde udlændinge lige så vel, som der findes gode og onde danskere....

Det er nok medierne og den ældre generation som har præget mig mest med mine fordomme... Men jeg har da senere hen, fundet ud af, at man skal tage disse informationer med et gran salt...

Hvis fordommene skal væk, så bør man sætte strengere krav til medierne...
("Udlænding sigtet for knivdrab", "Udlænding standet med 10 kg cocain", "Udlændinge søger bander", "Stakkels dansker for 10 år for at udøve aktiv dødshjælp, Helt eller ikke?")

Jeg tager desværre stadig lidt afstand fra udlændinge som jeg ikke kender, men det er ubevidst reaktion som stammer fra min tidligere barndom... Jeg prøver og gør alt for at se dem som danskere, og dermed "snyde" min hjerne... Jeg kan ikke gøre for det, da jeg jo er præget igennem hele mit liv, til at se udlændinge som noget negativt, men har forbedret mig væsentligt...

Jeg vil i dag, gerne have at Danmark bliver mere multikulturelt (y)

- - -

Mvh Dennis Svensson

Skriv et svar til: Fordomme, et spørgsmål :))

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.