Dansk

Klage over mundtlig dansk FSA

08. juni 2015 af 656 - Niveau: 9. klasse
Jeg var oppe i mundtlig dansk i dag og fik kun 4. Jeg syntes egentlig det gik meget godt. Men så kom min lærer med to dårligformulerede spørgsmål som jeg ikke rigtigt forstod hensigten med. Det ene forstod jeg godt meningen med, da hun sagde svaret, men jeg syntes, at det var så dårligt formuleret, at jeg slet ikke kunne forstå spørgsmålet, før hun kom med svaret. Det andet spørgsmål forekommer mig stadig uklar da det er noget hun har fortolket sig frem til. Jeg synes at det to spørgsmål var for gætteprægede og dårlig formulerede. Er der grundlag for at klage over karakteren da spørgsmålene var for dårlig formulerede?

Brugbart svar (0)

Svar #1
09. juni 2015 af OliverHviid

Var du oppe i prøveform A eller B? Desuden skal du vide at det, generelt set, er gevaldigt sværere at klage over en mundtlig karakter i forhold til en skriftlig.


Svar #2
09. juni 2015 af 656

Der er tale om prøveform B. Problemet var at der blev stildt nogle subjektive spørgsmål, hvor jeg skulle gætte læreren og censors holdning. Sådanne spørgsmål mener jeg ikke hører hjemme i en sådan prøve, da alle mennesker er forskellige og har forskellige holdninger. I dette tilfælde var det noget humoristisk de ledte efter. Og da der er så stort spænd mellem min alder og deres aldre kan vi måske ikke have samme humor. Da de skulle forklare hvad de syntes var sjovt, forstod jeg stadig ikke hvad de mente.


Skriv et svar til: Klage over mundtlig dansk FSA

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.