Matematik
hvordan vi i Forklare definitionen af sinus og cosinus i en enhedscirkel??
Hej allesammen.
Hvordan vil i forklare definitionen af sinus og cosinus i en enhedcirkel?
Jeg skal bruge det til den mundtlige, så i må godt skrive meget detaljeret, så jeg også selv forstår hvad jeg står og siger :-D
Svar #2
21. juni 2015 af Tennabayfrausing (Slettet)
undskyld, men jeg forstod ikke noget af det dokument... :-(
Svar #3
21. juni 2015 af Toonwire
Jeg kan ikke selv åbne det vedhæftede dokument i #1, så jeg skal ikke kunne sige om dette er en gentagelse. MEN - Jeg har prøvet selv at illustrere princippet efter bedte evne:

På figuren har jeg tegnet en enhedscirkel med linjen y = x indtegnet. Jeg har så tegnet to linjer fra skæringspunktet mellem linjen y = x og enhedscirklens periferi (kanten).
Disse to stiplede linjer, er nedfældet på hhv. x- og y-aksen hvorefter du kan aflæse hhv. cosinus og sinus værdien som linjestykket fra (0,0) ud til linjen.
Svar #4
23. juni 2015 af Eksperimentalfysikeren
Figuren er ikke rigtig. I definitionen af sin og cos indgår IKKE linien y=x. Desuden er det ikke sin(x) og cos(x), men sin(v) og cos(v), hvor v er vinklen mellem den positive del af x-aksen og en halvlinie. sklringspunktet mellem enhedscirklen og halvlinien har koordinaterne(cos(v),sin(v)).
Svar #5
23. juni 2015 af Eksperimentalfysikeren
Figuren i #1 viser, hvordan man benytter definitionen til at finde udtryk, der gælder for en retvinklet trekant. Her er vinklen ikke v, men A.
Skriv et svar til: hvordan vi i Forklare definitionen af sinus og cosinus i en enhedscirkel??
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.