Fysik

Hvordan vil fysik eksamen forgå ?

21. juni 2015 af JV16 - Niveau: 9. klasse
Hej.

Skal op til den mundtlige eksame i fysik.

Ved ikke hvad jeg skal gøre? Og det er prøveform A tror jeg ( vi skal trække)

Jeg ved ikke helt hvordan det forgår. Er der nogen der kan hjælpe eller sende et link af en video ?

Brugbart svar (0)

Svar #1
22. juni 2015 af OliverHviid

Da jeg var til fysik- og kemieksamen, så foregik det sådan her:

Jeg kom ind sammen med de andre grupper. Jeg trak mit emne. (jeg trak elektromagnetisme og magneter) Da jeg var gået over til mit bord, så kom lærer og censor hen og spurgte om jeg havde forstået mit emne, og om jeg vidste hvilke forsøg jeg ville lave. Så fik jeg et kvarters tid til at lave en disposition/ sætte det første forsøg op. (efter de femten minutter var gået, så kom lærer og censor over, og så udførte/ forklarede jeg forsøget og teorien bag det) Resten af tiden gik med at sætte flere forsøg op (jeg lavede fire i alt), og lærer og censor roterede så rundt til de forskellige grupper og talte med dem.

Jeg håber at denne forklaring hjalp dig og held og lykke!


Svar #2
22. juni 2015 af JV16

Tusind tak, men jeg bestemmer selv hvilke forsøg jeg vil lave ik?

Brugbart svar (0)

Svar #3
22. juni 2015 af OliverHviid

Jo, du bestemmer selv - og selvtak.


Svar #4
22. juni 2015 af JV16

Men må jet spørge om hvad et disposition er ?

Hvad mener du med teorien ?

Brugbart svar (0)

Svar #5
22. juni 2015 af OliverHviid

En disposition er sådan set bare et papir hvor du skriver hvilke forsøg du vil lave, måske lidt teori, rækkefølgen af forsøgene osv. Du kan eventuelt se under "noter" her på Studieportalen. Med teorien så mener jeg at man skal forklare hvad der sker under forsøget. Fx hvis du vil magnetisere en savklinge, så skal du jo ikke blot magnetisere den, men også være i stand til at forklare hvorfor man kan magnetisere den, altså hvad der sker, dvs. teorien bag forsøget.


Svar #6
23. juni 2015 af JV16

Tusind tak for de gode råd.

Brugbart svar (0)

Svar #7
23. juni 2015 af OliverHviid

Selv tak. Hvornår er det egentlig du skal op?


Svar #8
23. juni 2015 af JV16

I morgen

Skriv et svar til: Hvordan vil fysik eksamen forgå ?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.