Dansk
Nogle der vil hjælpe mig med dette?
Hvad betyder det her:
Det er nu vi skal løfte vor nation op af diskriminationens kviksand til broderskabets solide klippegrund??
hvad betyder dette-er det ikke billedsprog?? Det er fra Martin Luther Kings tale, I have a dream
Svar #1
18. september 2015 af Jegvedingenting
Jeg tror det er en metafor, hvis jeg ikke tager fejl. Retfærdigheden er solid som en klippegrund medens uretfærdigheden er som kviksand.
Her får klippegrund og kviksand en overført betydning.
Svar #2
Et godt ordvalg af ham Luther. Kviksand er porøst mens en klippegrund er solidt.
Svar #3
18. september 2015 af Stygotius (Slettet)
Kviksand skal ikke opfattes som noget porøst, men som noget der er klæbrigt, holder en fast og er svært at komme op af, -noget som man sidder fanget i.
Svar #4
Kviksand skal ikke opfattes som noget porøst, men som noget der er klæbrigt, holder en fast og er svært at komme op af, -noget som man sidder fanget i.
Svar #6
Det giver mere mening, indrømmer jeg. :D
(- damnit skulle ellers spille lidt klog...)
Svar #7
De farvedes klippegrund (= broderskab, sammenhold) er noget solidt,- noget der er stærkt som en kipppe, - -noget fast som vil holde til alt, -i modsætning til det bløde, lumske og forræderiske kviksand.
"kvik" i kviksand kommer af et oldengelsk ord, "cwicu", som betyder "levende". Kviksand er noget levende, noget som hele tiden forandrer sig og som man ikke kan stå fast og sikkert på.
Skriv et svar til: Nogle der vil hjælpe mig med dette?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.